AnyCubic M3 Plus of Max

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
Ch3vr0n
Contacteer:

AnyCubic M3 Plus of Max

Bericht door Ch3vr0n » 16 mei 2022, 18:28

Hey mensen, m'n vakantiegeld komt er binnen paar dagen aan (en gezien de inflatie waarbij geld minder waard wordt naarmate het blijft staan) zat ik te denken. Naast FDM ga ik ook in het resin zwembad springen :) Ik twijfel nog tussen de Phrozen Might 8k die der binnenkort aankomt, de AnyCubic Photon M3 plus en de Anycubic Photon M3 max.

Zoals jullie weten ga ik graag GROOT, maar daar komt wel 1 nadeel bij kijken (voor m'n CR10 max momenteel geen behuizing te vinden dus ga der wss zelf eentje maken van plexi), maar ook voor resin. nl het wassen en uitharden. De Photon M3 plus prints op maximum grootte zouden nog NET (of net niet) op een cm na in de Anycubic Wash&Cure Plus passen. Maar die vlieger gaat niet op voor de Photon M3 max

De phrozen cure luna is niet groot genoeg voor uitharden, en de phrozen cure mega kost evenveel als een extra printer, en das nog maar probleem 1. Het uitharden kan ik eventueel wel oplossen door ook zelf wat te maken met uv lampen, aluminium folie of een grote metalen emmer en een eenvoudige draaitafel. Het wassen is ook een probleem bij de Phrozen M3 Max. Der is geen wasstation groot genoeg. Dat moet ergens wel op te lossen zijn met een grote plastic kuip, maar dat lost het probleem van de water/IPA stroming niet op, en ik ga echt niet manueel minuten lang met een stok in zo'n kuip staan roeren en de kans op print beschading lopen.

Iemand een idee mocht ik voor de M3 max gaan? vb een onderwater te gebruiken ventilator ofzo die voor doorstroming kan zorgen?
Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, Bondtech DDX V3 Direct Drive + Mosquito Magnum hotend
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

Vox67
Contacteer:

Re: AnyCubic M3 Plus of Max

Bericht door Vox67 » 16 mei 2022, 22:47

Een ventilator voor onderware noemt men doorgaans een pomp.
Moet niet zo moeilijk zijn toch?
Ender 3v2, Anycubic Chiron, Anycubic Photon, CNC3018

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 16 mei 2022, 22:57

een pomp doet het water niet rondom de print bewegen om te spoelen/reinigen, een pomp pompt vloeistof van de ene opvangbak in de andere. Dat heb je dus niet met resin prints. Er is 1 enkel vat met vloeistof water/IPA alcohol die rondom de print moet vloeien om te overtollig resin eraf te spoelen.
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, Bondtech DDX V3 Direct Drive + Mosquito Magnum hotend

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 16 mei 2022, 23:58

Waar mij die omschrijving het meest aan doet denken is een magnetische roerder, zoals die in laboratoria gebruikt worden.
Zijn flink aan de prijs denk ik, maar ik heb ze zelfs op Amazon voorbij zien komen.

Als je echt een grote container (wel afsluitbaar naar ik hoop) wilt gebruiken is op zich een klein dompelpompje (zoals je in een aquarium kunt gebruiken) van nog geen twee tientjes misschien nog niet zo gek. Vaak is de sterkte van de stroom nog een beetje te reguleren. Enige vraagteken dat ik hierbij zet is of het materiaal waarvan de pomp gemaakt is tegen Isopropanol bestand is. Maar voor die prijs kun je het natuurlijk altijd proberen.
Groeten van Barbara

2x Ender 3, Cura 4.6.1, Tinkercad
(Elegoo Mars Pro, Chitubox 1.7.0) verkocht

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 17 mei 2022, 02:09

Over IPA resistentie maak ik me geen zorgen. Denk dat ik vnl in water washable ga printen. Water is goedkoper dan IPA en komt gewoon uit de kraan. Als ik dan om de zoveel tijd het water ook even aan uv blootstel worden eventuele restjes vanzelf uitgehard en kan je ze der gewoon uitvissen volgens de YT filmpjes die ik al heb gezien de afgelopen dagen.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 17 mei 2022, 08:52

Een pomp in één vat pompt gewoon rond in het vat en daarmee creëer je een stroming.

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 21 mei 2022, 21:13

Na veel vergelijken en toch ook iets voor gemak te kiezen heb ik uiteindelijk voor de middenklasse van de M3 gekozen. De M3 plus in combinatie met de AnyCubic Wash & Cure plus. De bouwplaat zelf zou er net of net niet inkunnen in de bracket (maar daar kan ik dan weer een andere voor maken in PETG ;)). De wash & cure en 4kg phrozen water washable grey is iig al onderweg vanuit 3Djake en geschatte aflevering is 24/5. De M3 plus zelf is vroeger dan verwacht in stock bij 3DJ (was eerst 1/6, dan 30/5) en is nu al in stock met geschatte leverdatum op 25/5.

Ideaal om tijdens het verlengde weekend dan wat kennis te maken met de nieuwe speeltjes :)

Plaats reactie