Nozzle controle

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Ch3vr0n
Contacteer:

Re: Nozzle controle

Bericht door Ch3vr0n » 04 jun 2021, 10:52

Oh maar dat ben ik wel van plan. Heb al hout en Carbon liggen en der gaan er nog volgen

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 04 jun 2021, 10:58

Daar ben ik het mee eens Rob. Dit soort nozzels zijn meer voor bedrijfsmatig gebruik interessant, waarbij je niet te vaak moet willen vervangen. In dat geval moeten de machines zoveel mogelijk uren maken om er iets aan over te houden. Voor de gemiddelde hobby printer is het vooral leuk om de kosten laag te houden. Want als het lukt om strakke prints met een Ali nozzel te produceren geeft dat ook een stukje voldoening
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 04 jun 2021, 11:02

Als wilt kiezen voor een duurzame oplossing is de Tungsten Carbide wel een goede optie https://www.3dmakerengineering.com/coll ... ter-nozzle
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

René
Contacteer:

Bericht door René » 04 jun 2021, 12:57

Dat deze nozzle onverslijtbaar is, klopt niet.

Bron: link Rob

Ollson Ruby
Olsson Ruby V6 Brass Ruby Nozzle

Another example of a broken ruby nozzle.

I got an Olsson Ruby Nozzle and after only ~20-30 hours of printing it “died”. The ruby tip got cracked and now I have an expensive paperweight. Because the tip is not made from the same material, it has lower heat transfer. Can’t say if this is good or bad, but I now keep it in my nozzle box waiting to be used at some point.

Considering the huge premium, you pay for a ruby nozzle and how easily they can be damaged, I don’t really recommend buying one.

The Olsson Ruby V6 Brass Ruby Nozzle can be purchased from the following websites:
OlssonRuby
Amazon
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 jun 2021, 13:00

Dan maar die Tungsten Carbide (link Printengineer), die garanderen dat je gratis een nieuwe krijgt wanneer je hem wel verslijt. En is nog eens een stuk goedkoper.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 06 jun 2021, 15:35

Voor de upgrade naar Direct Drive was een firmware upgrade nodig zei Bondtech. Zowel voor het LCD scherm (man wat was dat een gepriemel lol, weinig plek om die ssd kaart erin te duwen. Mainboard zit wat in de weg) Enfin, die stap werd succesvol afgerond. Mijn CR-10 max is geupdate van Marlin 1.70.0 BL naar Marlin 2.0.7_DW. Naast een recentere marlin versie zou dit ook de volgende verbeteringen met zich meebrengen.

25 point BLTouch grid (ipv stock 16), al ga ik dat maar verifiëren eens ik de spullen heb. Nutteloos om op auto-levelling te duwen als ik die handel nog niet heb, ARC support, en geen blauw LCD meer YES. Is nu zwart, past veel beter bij de printer!
Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

Plaats reactie