Wanhao D8 resin printer

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
Nico Kreuk
Contacteer:

Wanhao D8 resin printer

Bericht door Nico Kreuk » 18 apr 2021, 11:43

Sinds een week ben ik in het bezit van een resin wanhao D8 printer.
Ondanks mijn onbekendheid met deze wijze van printen was mijn eerste resultaat best mooi.
Bij de aankoop van deze printer zat nog een halve liter anycubic resin en dat heb ik daar voor gebruikt.
Onwetend als ik ben heb ik op internet wanhao resin gekocht. Mijn uitgaanspunt was in dit, zelfde merk moet goed gaan.
De prints die ik hier mee maakte zijn allemaal mislukt.
Mijn vraag is dan ook moet ik de instelling van de printer of het slicer software aanpassen bij verschillende soorten resin?
Ik heb op internet gezocht en daar zijn de voorbeelden die ik krijg voor de instelling van de printer in het slicer programma best verschillend.
Wie kan mij helpen met het juiste advies of een verwijzing naar een site waar ik deze informatie kan terug vinden?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.

3drob
Contacteer:

Re: Wanhao D8 resin printer

Bericht door 3drob » 19 apr 2021, 14:21

:idea:
Ze hebben hier nog een vraagje voor je:
viewtopic.php?f=50&t=4011&p=26510#p26510
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

my_fiero
Contacteer:

Re: Wanhao D8 resin printer

Bericht door my_fiero » 21 apr 2021, 07:07

Hallo Nico,

Ik heb zelf de Anycubic Mono, en die bevalt super.
De prints lukken bijna allemaal (95%) en ik gebruik diverse merken en kleuren resin.
Aan de instellingen doe ik helemaal niets, hooguit de resolutie veranderen. maar meestal staat die op 0,05
Als een print mislukt kijk ik eerst in de sliser om het voorwerp op een andere positie te plaatsen (bv schuiner, onder een andere hoek t.o.v. de baseplate.

Wat ik aan de printer heb aangepast is een magneet plaat geplaatst, dat raad ik echt aan.
https://sovol3d.com/products/magnetic-resin-flexi-plate

Ook heb ik de tank vervangen met een waar siliconen op zit, deze is makkelijk schoon te maken
https://sovol3d.com/products/teflon-resin-vat

kijk maar eens op youtube (dan weet je waarom)

Plaats reactie