Ender 5 pro LED verlichting

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Banditoz
Contacteer:

Ender 5 pro LED verlichting

Bericht door Banditoz » 16 okt 2021, 22:08

Ik ben al een paar weken aan het zoeken naar verlichting voor mijn ender 5 pro maar kon niet echt iets vinden wat me beviel. Ik heb nu zelf maar wat zitten passen en meten en tinkeren.

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen wachten op de dimmerschakelaar zodat ik het kabelgedeelte kan afmaken. Dan nog wachten op de nieuwe fan voor het mainboard, de oude klinkt als een krijtbord dus print nu even alleen met de ender 3 pro.
Groet, Michel

Ender 3 pro met upgrades; skr mini e3 v1.2, btt touchscreen, all metal hotend en metal extruder. Ender 5 pro met upgrades; skr mini ee v2, btt touchscreen en all metal hotend.

hardy
Contacteer:

Re: Ender 5 pro LED verlichting

Bericht door hardy » 16 okt 2021, 22:48

Banditoz schreef:
16 okt 2021, 22:08
de oude klinkt als een krijtbord dus print nu even alleen met de ender 3 pro.
Een druppeltje olie doet wonderen ;), niet te lang door laten piepen, want dan wordt het wel onherstelbaar.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
https://i.postimg.cc/jjHS2Tk3/ultifaker-1.jpg
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D MKS SgenL(32bit),TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
https://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3219

Banditoz
Contacteer:

Bericht door Banditoz » 17 okt 2021, 11:14

Hij maakt zoveel geluid dat ik er even niet mee print. Ik had eigenlijk niet eens aan olie gedacht. Dat kan ik zeker proberen niks te verliezen, een nieuwe is onderweg. Vanmiddag maar eens de boel demonteren :)
Groet, Michel

Ender 3 pro met upgrades; skr mini e3 v1.2, btt touchscreen, all metal hotend en metal extruder. Ender 5 pro met upgrades; skr mini ee v2, btt touchscreen en all metal hotend.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 17 okt 2021, 12:09

Nadeel van zo'n lichtbalk vind ik dat je toch nog een schaduw op de print plek hebt.
Een paar ledjes op je printkop die de printplek zelf belichten werkt optimaal. Ik heb zo'n stripje van vier er op geplakt.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Puffeltje
Contacteer:

Bericht door Puffeltje » 17 okt 2021, 13:02

Houdt er rekening mee dat het ook de ventilator van je voeding kan zijn in plaats van je moederbord. Dit kan je controleren door de ventilator van je moederbord los te nemen en de printer aan te zetten. Een paar seconden moet voldoende zijn om te bepalen of het de ventilator van je voeding is.
Je moederbord kan best een paar seconden zonder ventilator werken.
Er zijn 10 soorten mensen: De ene kan binair tellen en de ander niet.

Banditoz
Contacteer:

Bericht door Banditoz » 17 okt 2021, 13:07

3Dwim schreef:
17 okt 2021, 12:09
Nadeel van zo'n lichtbalk vind ik dat je toch nog een schaduw op de print plek hebt.
Een paar ledjes op je printkop die de printplek zelf belichten werkt optimaal. Ik heb zo'n stripje van vier er op geplakt.
Dat zou ik ook nog kunnen maken maar het is een kwartrond ledprofiel dus ik verwacht wel dat het voldoende is. En anders hebben we weer een nieuw project. :)
Groet, Michel

Banditoz
Contacteer:

Bericht door Banditoz » 17 okt 2021, 13:08

Puffeltje schreef:
17 okt 2021, 13:02
Houdt er rekening mee dat het ook de ventilator van je voeding kan zijn in plaats van je moederbord. Dit kan je controleren door de ventilator van je moederbord los te nemen en de printer aan te zetten. Een paar seconden moet voldoende zijn om te bepalen of het de ventilator van je voeding is.
Je moederbord kan best een paar seconden zonder ventilator werken.
Ik heb het getest met de afdekplaat los. Was heel duidelijk die van het moederbord. Die komt niet goed opgang. In eerste instantie dacht ik ook die van de voeding maar die was het niet.
Groet, Michel

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 17 okt 2021, 16:53

Op één van de kanten van de ventilator zit een plakkertje. Maak dat plakkertje voorzichtig met een mesje los en klap het om. Je ziet dan het asje waarop de fan draait. Je kunt hier een druppeltje niet te dunne olie of wat (siliconen) vet in doen. Als je zorgt dat er niets omheen zit kun je het plakkertje er weer op doen. Meestal draait het ventilatortje dan weer (bijna) geruisloos. Ik heb het afgelopen week nog bij 2 ventilatoren toegepast. Meestal hoef je er geen nieuwe meer in te zetten. Soms is het hardnekkig en zul je er toch eentje moeten aanschaffen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anycubic Kossel L P
* Two Trees Sapphire Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Banditoz
Contacteer:

Bericht door Banditoz » 17 okt 2021, 18:38

Ik heb hem eruit gehad maar hij loopt heel ruw dus het vertrouwen is er niet echt. Ik heb er 1 onderweg van ali als het een echte is een sunon. En ik heb er 1 van 123 onderweg. Ik vindt het wel prettig om er 1 reserve te hebben. Bij 123 ook maar vermeld dat de printer pas 4 weken oud is, eens kijken hoe ze daar op reageren.
Groet, Michel

Banditoz
Contacteer:

Bericht door Banditoz » 18 okt 2021, 12:40

Ik werd vanmorgen gebeld door een medewerker van 123-3D en ze sturen nu gratis een vervangende ventilator en het betaalde bedrag voor de andere wordt netjes terug betaald. Ik moet zeggen dat ze dat heel netjes en snel oppakken.
Groet, Michel

Plaats reactie