Ik zal mij even voorstellen!

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Kick
Contacteer:

Ik zal mij even voorstellen!

Bericht door Kick » 21 sep 2021, 19:17

Mijn naam is Kick, ik ben bijna 62 jaar en een beginneling in de 3D printer wereld.

Een jaar of 4 geleden kochten mijn vrouw en ik de Da Vinci Jr. 1.0 die destijds bij de Makro in de aanbieding was. Omdat mijn vrouw een webwinkeltje heeft in frettenspullen leek het mij leuk om frettennaambordjes te gaan printen die we dan in eerste instantie gratis bij een bestelling deden en die we nu via haar site te koop aanbieden.

Deze printer heeft mij wat hoofdbrekens en frustratie opgeleverd; PLA vast in de hotend of zelfs afgebroken net voor de extruder en van alles en nog wat. Omdat deze printer eigenlijk bedoeld is voor scholen en de jeugd is alles zo gemaakt dat je het tot het laatste schroefje moet slopen om ergens bij te komen. Inmiddels heb ik geleerd dat het mogelijk is dat ik de PLA niet goed bewaard heb (niet vochtvrij en dergelijke... Al doende leert men)

Afijn, nu zit ik te wachten op mijn Ender 3 V2 :) Helaas moest ik een eerste exemplaar retourneren naar de webshop omdat hij beschadigd aankwam (de kabel onder printer die naar de display moest gaan was beschadigd en ik heb zelf niet het materiaal om dat meteen te repareren).

Al speurend op het web kwam ik dit forum tegen dus nouja, hier ben ik 8-)

Ik ben zelf ook beheerder van een forum dus ik weet hoe het werkt :D
Creality Ender 3 V2

3Dwim
Contacteer:

Re: Ik zal mij even voorstellen!

Bericht door 3Dwim » 21 sep 2021, 22:34

Welkom Kick,

Wat print je nu naast naambordjes?
En ontwerp je dan zelf ook ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Kick
Contacteer:

Bericht door Kick » 23 sep 2021, 19:06

Ik ben me aan het oriënteren op 3D modelling en ik heb een testversie van Fusion 360 op m'n PC. Ziet er mooi uit maar wel een steile leercurve en dat is voor mij denk ik net te veel.

Ik heb een paar dagen geleden MatterControl gevonden en dat is eigenlijk precies wat ik zoek; een ontwerptool, een slicer en een printer beheertool in één. Hier ben ik dus nu mee aan het stoeien. Helaas kom ik niet zo heel ver omdat ik nog op m'n printer wacht :?

Omdat ik met de nieuwe printer meer mogelijkheden verwacht wil ik ook andere zaken printen zoals (om te beginnen) onderdelen voor de nieuwe printer zelf maar ook zaken als tools, gadgets (Predator Plier bijvoorbeeld) en leuke huishoudelijke decoratieve dingen.
Creality Ender 3 V2

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 23 sep 2021, 19:59

Welkom Kick. Je bent al aardig op weg in de 3D printwereld. Wij zijn benieuwd naar je ervaringen en creaties.
Ik kende MatterControl niet, maar na een snelle overview lijkt het interessant.
DesignSparkM 5.0
Cura 4.11.0
Artillery Sidewinder X-1
Artillery Genius
JGMaker Artist-D Pro (idex)

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 24 sep 2021, 06:22

Welkom Kick.
Ik heb ook even gekeken naar MatterControl, lijkt me best iets om uit te proberen. Helaas kun je alleen een account aanmaken met een creditcard. Die heb ik niet dus gaat het helaas voorbij.
Groet Wim

2 "Elegoo Mars Pro" printers en de Elegoo Mercury Plus. -- Werk met, Fusion 360. -- Ik heb een Creality Ender-3 Max voor de PLA. -- En een CNC3040 om te Frezen.

Woon in Wageningen.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 24 sep 2021, 08:13

De Ender 3 is leuke en betaalbare machine die erg veel is verkocht. Dat maakt het meteen dat er veel informatie beschikbaar is en je dus vaak niet lang hoeft te zoeken naar oplossingen mocht je problemen krijgen. En problemen ga je zeker krijgen want dat is naast de creativiteit het tweede hoofdbestanddeel van deze hobby. Een deel van de aanwezigen hier zoeken die problemen juist bewust op door zelf fanatiek aan printers te sleutelen of geheel zelf te ontwerpen en te bouwen. Zelf ben ik daar nu ook eentje van dus heb ik hoofdzakelijk problemen en als die weer zijn opgelost creeër ik nieuwe problemen. Dus je begrijpt hieruit wellicht dat het mij veel minder gaat om het printen van dingen. Veel liever zit ik met mijn vingers aan de techniek en heb daar mijn pleziertjes van. In ieder geval wens ik je veel succes met de Ender 3 en we zien graag wat je ermee gaat maken
Anet A6 with upgrades
Still working on the CTC A13 special
On the waiting list an Orcabot v0.43

koensch
Contacteer:

Bericht door koensch » 24 sep 2021, 12:14

Hi Kick,

ik ben ook een beginneling, ben ca 6 maanden geleden begonnen en merk ook de steile leercurve van fusion360. Gewoon volhouden. Proberen, vallen en opstaan.

Success!

Koen

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 24 sep 2021, 14:21

Hallo en Welkom Kick!

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie