Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
wim62
Berichten: 1690
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door wim62 » 22 jun 2022, 16:37

Ik hebt er voor de gein er ook een geprint .
Gewoon in cura met de standaard instellingen met een laag hoogte van 0.2 mm .
Alleen hebt ik de intrekafstand op 3.5 mm staan en de intreksnelheid op 50 mm/s voor mijn boden extruder .
En de printsnelheid op 70 mm/s

Afbeelding


Afbeelding

Deze had ik in 29 min afgedrukt .
Voor zo'n bal moet je niet over gehaast te werk gaan , een goede print kost nu eenmaal tijd .

En het klopt dat het hoekig is maar dat ligt aan de maker van dit ontwerp .
Ik denk dat MoaiModeler te veel met de instellingen heeft gerommeld , en dat hij niet meer weet wat hij gedaan heeft .
En het tikken van de extruder is een teken dat de extruder gekalibreerd moet worden .
Dus MoaiModeler zorg dat de basic van je printer goed is .
Met vriendelijke groet Wim .

MoaiModeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 apr 2022, 15:14
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door MoaiModeler » 22 jun 2022, 16:59

Dat had ik nog niet gezien. Het vormpje is te grof en niet mooi rond!
Ik durf er niet met een "smoothing" over te gaan, want het moet uiteindelijk wel passen.

Wat dachten jullie van mijn OpenSCAD script om de bovenkant met een bol gladder te maken?
Ik kies een bol met dezelfde ronding als de bovenkant en daarna de intersectie van de twee vormen om er een heel klein beetje af te schaven.

Code: Selecteer alles

// Snap Ball fix by shaving off the top with a sphere.
// To make the surface round-ish.
// Put the scad and stl files in same folder.

$fn = 500;                   // 500 is a lot, takes a lot of time.

intersection()
{
  translate([0.52,0.48,0])   // It needs to be centered
    import("Truncated_Icosahedron_Penta.stl", convexity=5);
 
  translate([0,0,-42.35])    // Lower the sphere for more shave
    sphere(50);              // The sphere that does the shaving
}
Het origineel in MeshLab met zichtbare punten:
Afbeelding

De geschaafde versie:
Afbeelding
Ik denk dat MoaiModeler te veel met de instellingen heeft gerommeld
Dat denk ik ook! ;)

Intussen was ik bezig om testjes te doen. Daarbij wijzig ik zo weinig mogelijk, zodat ik het resultaat toch kan gebruiken.
Iedereen bedankt voor alle opmerkingen. Ik heb al veel geleerd op dit forum.
Creality Ender-3 V2 met Jyers firmware.
OpenSCAD, Blender, Cura 5.0
(beginner)

Gebruikersavatar
René
Berichten: 1815
Lid geworden op: 04 jan 2020, 20:23
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door René » 22 jun 2022, 17:22

Ik kwam dit ook nog tegen,
Misschien dat deze stl's beter zijn.
Heb het niet gecontroleerd!

https://thangs.com/designer/DaveMakesSt ... 520-109485
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 jan 2020, 13:32
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door PrintEngineer » 22 jun 2022, 21:04

Heb dit ontwerp ook even gedownload en in Cura geladen. Nu zie ik bij de meesten geen cirkels maar hoekige vormen na het slicen. Als ik het ontwerp in Cura 4.12 slice worden het nette cirkels. Misschien is het dan toch een versie dingetje tussen Cura 4.12 en 5.0

Afbeelding
Voor printen heb ik geen tijd meer, maar ik lees nog wel mee

MoaiModeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 apr 2022, 15:14
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door MoaiModeler » 22 jun 2022, 21:51

@PrintEngineer, de "Penta" is hoekig bovenop, maar de "Hex" is mooi rond. Jij hebt de "Hex", en wij hebben de "Penta".

Dit is met mijn afgeschaafde vormpje via OpenSCAD op rechts, links het origineel. Met Cura 5.

Afbeelding

Ik zit nog middenin de testen om de retractie en andere instellingen te proberen, dus let maar niet op de onregelmatigheden.
Creality Ender-3 V2 met Jyers firmware.
OpenSCAD, Blender, Cura 5.0
(beginner)

Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 jan 2020, 13:32
Contacteer:

Re: Hoe laat ik te kleine stukjes Inner Wall verdwijnen?

Bericht door PrintEngineer » 22 jun 2022, 22:50

De Penta heb ik even door AccuTrans gehaald en dan zijn de cirkels in beide ontwerpen vrijwel rond. Het is een bewerking van een kleine 2 min en dan is het ontwerp al een stuk fraaier om te zien. En het kan zeker nog beter, alleen kost dat iets meer tijd

Afbeelding
Voor printen heb ik geen tijd meer, maar ik lees nog wel mee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Puffeltje en 1 gast