Nieuwe software resin printer

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Sanderkruuk
Contacteer:

Nieuwe software resin printer

Bericht door Sanderkruuk » 08 jan 2022, 19:26

Beste allemaal…
Ik heb vanwege de coronaperiode een uitstap gemaakt van mijn filament 3d printer maar een resin printer (Halo one) maar merkte snel dat dit een hele andere tak van sport is…
Waar ik tegen aan loop (en niks over kan vinden op internet) is dat mijn bijgeleverde slice software bij het toepassen van supports mijn ontwerp meteen van het platform tilt….
Het is wel is waar in te stellen maar de standaard 4mm kan maar terug naar 2 en daarna werkt hij niet meer..
Zijn er ervaren resin print gebruikers die mij kunnen vertellen of dit de bedoeling is?!
Het druist tegen al mijn ervaringen in die ik heb met een filament printer.

Ik hoor graag van de pro’s
Mvg Sander

Ps dit is mijn eerste ervaring op een forum dus excuses als ik mij niet aan eventuele etiquette hou.

3D Wens Shop
Contacteer:

Re: Nieuwe software resin printer

Bericht door 3D Wens Shop » 08 jan 2022, 23:50

Ik heb al een tijdje mijn resin printer niet meer gebruikt i.v.m. ruimte en tijdgebrek. Maar wat jij vertelt had ik destijds ook "last" van. Ik gebruikte zelf Chitubox om te slicen en ik kon ook met geen mogelijkheid het object vastzetten op het printbed met support aan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de kwaliteit van de objecten er mooier uit vond zien als alles aan support vastzat. Het printbed zelf gaf geen mooi structuur aan het object.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S

Grootste assortiment eSun Filamenten van Nederland :!: -> 3D Wens Shop <- :!:

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 09 jan 2022, 11:48

Hallo Sander,
Erg veel ervaring met resin printen heb ik niet, maar genoeg om te begrijpen wat je bedoeld.
Ik heb net een beetje gerommeld met Chitubox en daar kun je volgens mij het object gewoon op de plaat zetten met supports aan.

Ga er maar vanuit dat bij apparaten meegeleverde software bijna altijd verouderd is.
Chitubox is een gratis slicer programma, speciaal voor resinprinters. Er bestaan tegenwoordig zelfs al meer slicers, maar deze is de enige die ik ken. Ik gebruik een wat verouderde versie, omdat ik slechte ervaring heb met het blindelings upgraden van programma's.

In deze slicer heb je 2 verschillende werkvensters. één om je model te bewerken, het andere is om supports te plaatsen.
Bovenin dat supportvenster kun je de afstand van de print tot het bed bepalen. Ook een afstand van 0 mm wordt geaccepteerd.

Als je aangeeft dat je support wil, lijkt het alsof je print een stukje van het bed wordt getild, maar als je dan sliced, staat het gewoon op het printbed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten van Barbara

2x Ender 3, Cura 4.6.1, Tinkercad
(Elegoo Mars Pro, Chitubox 1.7.0) verkocht

Sanderkruuk
Contacteer:

Bericht door Sanderkruuk » 09 jan 2022, 11:51

Dank voor je bericht. Ik ga de andere software meteen opzoeken!
Het is een beetje vallen en opstaan maar bij resin is het net even wat rommeliger.
Mvg Sander

René
Contacteer:

Bericht door René » 09 jan 2022, 12:21

Maak je soms gebruik van de oude 'beta' versie van Halotbox?
Deze heeft het probleem/bug dat het object 4mm vanaf het bed werd geplaatst.
Daar is inmiddels een update voor.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Sanderkruuk
Contacteer:

Bericht door Sanderkruuk » 09 jan 2022, 16:18

bedankt! ik had mijn app wel geupdate maar de software nog niet.
mvg Sander

Plaats reactie