Stoppen met printen vanuit se slicer

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
truks
Contacteer:

Stoppen met printen vanuit se slicer

Bericht door truks » 07 apr 2021, 15:40

Hallo,

ik heb een Creality CR-10S Pro V2 3D printer en ik gebruik Simplify3D versie 4.1.2 als software.
Wanneer ik iets uit probeer op de printer vanuit het programma en ik wil stoppen met printen weet ik niet hoe dit moet.
In ieder geval niet vanuit het programma.
Nu zet ik de printer.
Wie kan mij helpen

Groet

DIck

Rob52
Contacteer:

Re: Stoppen met printen vanuit se slicer

Bericht door Rob52 » 07 apr 2021, 15:42

Ik zou gewoon niet vanuit het programma printen maar vanaf een sd kaartje. Dat is veel safer. Onverwachte acties van je pc kunnen je print verruïneren. En dat gebeurt gegarandeerd een keertje.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

René
Contacteer:

Bericht door René » 07 apr 2021, 20:42

Na verluidt kun je dat doen met de emergency stop knop in de software.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Testing yourself will make you much wiser
Let's create something awesome
René

René
Contacteer:

Bericht door René » 08 apr 2021, 02:18

Rob52 schreef:
07 apr 2021, 15:42
Ik zou gewoon niet vanuit het programma printen maar vanaf een sd kaartje. Dat is veel safer. Onverwachte acties van je pc kunnen je print verruïneren. En dat gebeurt gegarandeerd een keertje.
Het schijnt voor te komen dat ook de SD kaartjes het af laten weten, vooral die goedkope uit china.
Ik had een tijdje geleden belooft om te melden als het bij mij fout ging met printen direct vanaf de pc naar de printer,
maar ook vandaag was de printer weer aangestuurd door de repetier software op mijn pc en helaas ging dat de afgelopen uren weer goed.
Tegelijkertijd de verkiezing van de kamer voorzitter gevolgd op 24politiek, het nieuws van 18.00 uur en niet te vergeten het klokhuis.
Tussen tijds even op het forum gekeken en een aantal youtube's bekeken.
Kortom het risico dat het met een SD kaart fout gaat is vele malen groter dan het direct aansturen via de PC.

René

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 08 apr 2021, 06:57

Zo zie je maar dat wat bij de een niet werkt, bij een ander prima voldoet. Gek is dat. :?
DesignSparkM 5.0, Blender 2.83.0
Cura 4.8, Pronterface 1.6.0
Artillery Sidewinder X-1 v5 (0,4 mm nozzle)
Artillery Genius (0,2 mm nozzle)

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 08 apr 2021, 09:48

René schreef:
08 apr 2021, 02:18

Kortom het risico dat het met een SD kaart fout gaat is vele malen groter dan het direct aansturen via de PC.
Daar ben ik het niet mee eens .
Bij een pc kan het ook fout gaan als er een andere partij het laat afweten , denk aan provider , elektra en besturings systeem .
Ik vertrouw mijn sd kaartjes meer dan als ik van een pc of laptop moet printen .
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 apr 2021, 09:56

Start maar een keertje een programma op dat de USB poort probeert te benaderen, zoals Cura, Repetier of Arduino IDE en je print stopt er 2 van de 3 keer mee. En dan zijn er nog updates waar je net niet op gerekend had. En zo zijn er nog wel meer dingen. In de praktijk werkt een (gerenommeerd merk) SD-kaartje altijd nog het meest zekere.

"Gewone" programma's zoals tv kijken of een briefje schrijven of wat internetten verstoren je printer normaal gesproken niet. Maar start eens een zwaar (reken)programma op een niet al te snelle pc en met weinig kernen en je printer houdt er in het gunstigste geval alleen even een pauze voor of gaat stotteren. Maar helemaal stoppen is ook geen uitzondering.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 08 apr 2021, 11:23

René schreef:
08 apr 2021, 02:18
Dat je toevallig nog geen problemen hebt gehad met het printen vanaf de PC, wil nog niet zeggen dat de kans dat het fout gaat niet groter is, met SD kan het ook fout gaan, maar daar zit in ieder geval geen externe software tussen die een onverwachte interrupt kan veroorzaken, want elke tussentijdse actie op de PC (muis, email, meldingen, enz) kan voorrang krijgen en dan heb je even geen data levering naar de printer, je kunt dit enigszins wat voorkomen door een hele kale PC te gebruiken waarop alles is uitgeschakeld/verwijderd, maar ja dan kun je daar ook niets anders meer op doen.
Zelfs Octoprint wil nog wel eens onverklaarbare minder mooie prints op leveren, ik gebruik ook zoveel mogelijk gewoon een SD kaartje, maar print uit luiheid toch soms via octoprint.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

René
Contacteer:

Bericht door René » 08 apr 2021, 13:48

Wat vooral uit alle antwoorden blijkt, is dat er van alles aangedragen
wordt om de boel maar vast te laten lopen.
Ik ga uit van een 'normale' werksituatie.
Als je weet dat een bepaald programma opstarten
problemen kan veroorzaken rob, start je dat natuurlijk niet op tijdens het printen.
Je gaat tenslotte ook niet alle bouten en moeren van je printer aantrekken
als hij van een SD kaart (of middels de pc) vrolijk staat te printen toch.

Ook een printer is niet onfeilbaar wim, want ook die heeft elektronica
en een besturing systeem waar het fout mee kan gaan.

De tijd dat een pc moest vechten om één van de 16 irq. hardy ligt al vele lichtjaren achter ons.
Zelfs mijn systeem van nu 11 jaar oud voorzien van 12 interne usb poorten die allen bezet
zijn en benaderd worden zodra de pc opgestart wordt. Tevens wordt er elk uur een backup
middels een usb aansluiting gemaakt naar een 8 TB backup hub. Doe de normale dingen
met de pc als deze een print aanstuurt, b.v. ontwerpen maken met Autodesk123 design,
en al dat andere dat ik al genoemd heb.

Begrijp me goed, er staat hier een goed onderhouden werkend systeem, wat weinig tot geen problemen kent.
Waarmee ik niet wil beweren dat als het bij mij goed werkt dat het ook bij een ander zou moeten werken.
Absoluut niet, daarvoor zijn er te veel variabele in het spel die je niet voor je toetsenbord zittend kunt zien.
Of het bij een ander werkt moet die persoon zelf gaan ontdekken door het gewoon te proberen.

Maar stellen dat het printen van een SD kaart veiliger zou zijn durf ik te betwijfelen.

René

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 08 apr 2021, 14:06

Helaas hier pas nog gehad, windows 10 met I7, waar ik mijn CNC frees mee bedien, daar had ik soms onverklaarbare gemiste stappen, toen bleek dat dat gebeurde wanneer er op de achtergrond een mail binnen kwam, eigenlijk zou dat helemaal niet kunnen, omdat Mach3 de parallelpoort helemaal voor zich zelf opeist door een speciale driver.
Ik heb nu alle microsoft software uitgeschakeld incl. outlook en nu is het opgelost.
Ik zeg ook niet dat een SD kaart onfeilbaar is, veel beter nog zou een CF kaart zijn, maar in ieder geval zijn er minder parameters die roet in het eten kunnen gooien.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

Plaats reactie