Foutmeldingen Arduino IDE bij upload Marlin naar Anet A6

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
solidminds
Contacteer:

Foutmeldingen Arduino IDE bij upload Marlin naar Anet A6

Bericht door solidminds » 14 jan 2022, 23:04

Hallo allemaal,

Ik heb mijn oude Anet A6 weer uit het stof gehaald. Er stond Skynet3D op en ik heb begrepen dat de beste optie voor mijn printer met een standaard Anet V1.0 bordje toch Marlin 1.1.9 zou zijn.
Ik heb Arduino IDE 1.8.5 geinstalleerd, de Arduino AVR boards gedowngrade naar 1.6.23. Maar krijg bij het compilen van de standaard Marlin sketch, met hierin wel de configuration.h en de configuration_adv.h files specifiek voor de Anet, een hele serie foutmeldingen. Een stukje uit de lange lijst hieronder. Is iemand bekend met deze meldingen? Misschien iets heels simpels, maar ik weet met mijn gebrekkige Arduino kennis niet zo goed waar ik dit moet gaan zoeken. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Windows10
Arduino IDE 1.8.5
Board Anet 1.0 (niet de optiboot versie)
Marlin 1.1.9
PS: Ik heb de bestandenuit de tutorial gebruikt die te vinden waren op de Yandex site zoals vermeld elders op dit forum.

Code: Selecteer alles

C:\Users\\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\hardware\avr\1.6.23\cores\arduino/Arduino.h:222:0: note: this is the location of the previous definition

#define TIMER5B 17

^

In file included from C:\Users\\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\hardware\avr\1.6.23\cores\arduino/Arduino.h:257:0,

from sketch\Marlin.ino.cpp:1:

C:\Users\\Documents\Arduino\hardware\anet\avr\variants\sanguino/pins_arduino.h:55:0: warning: "TIMER5C" redefined

#define TIMER5C 16

^

In file included from sketch\Marlin.ino.cpp:1:0:

C:\Users\\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\hardware\avr\1.6.23\cores\arduino/Arduino.h:223:0: note: this is the location of the previous definition

#define TIMER5C 18

^

PrintEngineer
Contacteer:

Re: Foutmeldingen Arduino IDE bij upload Marlin naar Anet A6

Bericht door PrintEngineer » 15 jan 2022, 10:01

Met Arduino heb ik ook zeer beperkt ervaring en dus doe ik een gokje. Mijn eerste indruk is dat er in de aansturing van IO iets niet klopt
Permanently working on the CTC A13 special
On the waiting list - Orcabot v0.43

René
Contacteer:

Bericht door René » 15 jan 2022, 11:37

Wellicht helpt dit je de goede richting in.
https://github.com/SkyNet3D/anet-board/issues/20

Mocht je daar niets mee kunnen is er nog de optie
van een kant en klare 'marlin' speciaal voor je Anet(x) Melzi bordje.

https://www.th3dstudio.com/hc/downloads ... lzi-board/
Laatst gewijzigd door René op 15 jan 2022, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 15 jan 2022, 12:24

Het is al eerder gesuggereerd, maar ik zou toch gaan voor een ander (32 bit) bordje. Geeft je gewoon veel meer ruimte om dingen te doen en aan te passen. Ik spreek uit ervaring met een Anet 8.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anycubic Kossel L P
* Two Trees Sapphire Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

solidminds
Contacteer:

Bericht door solidminds » 16 jan 2022, 20:01

Rob52 schreef:
15 jan 2022, 12:24
Het is al eerder gesuggereerd, maar ik zou toch gaan voor een ander (32 bit) bordje. Geeft je gewoon veel meer ruimte om dingen te doen en aan te passen. Ik spreek uit ervaring met een Anet 8.
Een 32 bits bordje klinkt leuk, maar ik heb echt helemaal geen verstand van code, Arduino en/of Platformio. Het lukt me aardig om eea te volgen als ik enkele Youtube video's kijk, maar ik merk ook dat veel info toch al wat ouder is.
Aangezien ik een werkend Anet V1.0 bordje in mijn printer heb zitten en een Tronxky XY-08N autolevel sensor zal het al een hele uitdaging worden voor mij om dat al aan de praat te krijgen. :shock:

Ik heb bv een 'kant en klare' firmware van TH3D gebruikt maar zelfs deze geeft zonder aanpassingen al een hoop foutmeldingen binnen VsCode/Platformio. Ik denk dat ik dus bij het begin moet beginnen. Het oude bordje aan de praat krijgen met Marlin. De autolevel sensor. En vervolgens eens eerst moet gaan uitzoeken waarom mijn printer jaren geleden steeds vast liep. Ik heb het ding nl aan de kant gezet omdat na elke print de doorvoer van het filament niet lekker ging. Hij sloeg stappen over. Ik kreeg underextrusion, en steeds moest ik de hele extruder uit elkaar bouwen om de 'klont' PLA operatief te verwijderen.
Gevolg, de hele printer moest weer opnieuw worden gekalibreerd.
Dan deen ineens om voor mij onbekende reden de autolevel sensor het niet en zakte de printer zo laag dat hij vast liep op het heatbed. Hier had ik een glas plaatje op dat de druk niet heeft kunnen weerstaan. :?

Anyway, ik was er even klaar mee en heb hem aan de kant gezet. De afgelopen 5 tot 6 jaar is er veel veranderd merk ik al. En mijn kennis lijkt nu zodanig dat ik nu niet aan een 32bits bordje moet beginnen. Maar ik ga er zeker naar kijken als ik de huidige setup weer werkend heb.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 16 jan 2022, 20:19

Als je het eenvoudig wilt houden en wilt kunnen gaan printen dan zou ik voorstellen dat je het originele bordje neemt en daar de originele firmware opzet. En alvorens dat te doen haal je de autolevel sensor er ook af want die heb je eigenlijk niet nodig en scheelt een hoop problemen. Dat is dan gewoon back to basics. Als dat dan werkt kun je in de loop der tijd je verder verdiepen in eventuele upgrades.

Ik had 32 bit expres tussen haakjes staan omdat het optioneel is. Je kunt ook gewoon een Ramps bordje met Arduino erin zetten. (Staat er net eentje te koop). Dat werkt net zo goed en is ook veel flexibeler.

De originele hex bestanden voor het originel Anet bordje is nog wel aan te komen. Daar kun je zelf ook niks aan veranderen.
Groeten, Rob.

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

solidminds
Contacteer:

Bericht door solidminds » 17 jan 2022, 09:15

Ik heb toch nog eens zitten denken aan jou opmerking over een 32 bits bordje. Tijd steken in het aan de praat krijgen van de stock printer als je ook beter kunt is natuurlijk ook zonde ;)

Wat zou jou advies zijn qua 32 bits bordje op dit moment voor een Anet A6. Die 32 bits bordjes hebben standaard geen steppers toch, die moeten apart worden aangesloten. En hoe zit het dan met de 'stock' display. Dat is zo'n 20x4 lcd met een draaiknop. Kan dit allemaal worden hergebruikt op een 32 bits bord?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 17 jan 2022, 09:45

Zoals ik in het bericht erboven al aangaf kun je ook met een 8 bit Ramps/Arduino aan de gang. Wim62 heeft er nog eentje te koop. En daar kun je, als de adapter erbij zit (en die zit erbij), de standaard display ook op aansluiten. Voor een Anet heb je eigenlijk niet meer nodig. Ik zie bij die van Wim dat er ook de stepper drivers opzitten, dus dan is het compleet.
Groeten, Rob.

solidminds
Contacteer:

Bericht door solidminds » 17 jan 2022, 10:32

Ok, maar dat is de 8bits oplossing. Als ik toch voor 32 bits zou gaan, is dan een BigTreeTech SKR v1.4 Turbo meteen teveel van het goede?

René
Contacteer:

Bericht door René » 17 jan 2022, 10:36

Voor dat je een verkeerde aankoop gaat doen.
Kies eerst een paar 32 bit bordjes uit, en ga dan eens op je gemak
alle voor en nadelen per bordje onderzoeken.
Bepaal aan de uitkomst daarvan welk bordje voor jouw de juiste keuze is.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Plaats reactie