Creality CP-01, wie heeft er een?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
René
Contacteer:

Re: Creality CP-01, wie heeft er een?

Bericht door René » 05 jun 2021, 08:38

Meer antwoorden van dirk over hetzelfde onderwerp kun je hier vinden.

viewtopic.php?f=60&t=4699
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 05 jun 2021, 12:40

Oh dat is handig. In twee draadjes over hetzelfde onderwerp praten. Ja dan mis je wel eens een stukje
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 05 jun 2021, 12:59

Ja de vragensteller heeft het niet makkelijker gemaakt , om het zelfde probleem in twee verschillende onderwerpen te zetten .
En dan kan er wel eens een verwarring ontstaan .
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

DirkG

Bericht door DirkG » 06 jun 2021, 14:22

Het leek me niet goed het verhaal in het 'Voorstelrondje' te laten en begon daarom hier een 'echt onderwerp'. Sorry, had ik beter niet kunnen doen.
Het lijkt erop dat na een poos (vanaf ca. 30 minuten) tijdelijk hele dunne dunne draad (haar) is gespoten. De nozzle is dan al een paar mm boven de print aan het luchtfietsen. Dat dunne draad is veel dunner dan wat normaal uit de nozzle komt. Hier en daar liggen pluisjes van dat draad en ook eindjes van een paar cm soms aan één kant nog aan de print vastzittend. Het moment waarop en hoe dat gebeurt, heb ik nog niet kunnen vast stellen.
Extra koeling van de driver-chip geen effect, extrusiemotor niet te heet, nozzle niet verstopt. Standaardinstellingen van Prusa-Slicer voor Ender gebruikt en standaard G-code output. Alleen retractieafstand op 1mm gezet omdat het een direct drive-extruder is.
Gr, Dirk

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 06 jun 2021, 15:35

Op onderbuik gevoel zeg ik dat je ergens een (elektro)mechanisch probleem hebt. Dat kan nog steeds vanalles zijn zoals bijvoorbeeld een slechte stekker of draadbreuk. En die zijn dacht ik ook al genoemd
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 06 jun 2021, 18:50

DirkG schreef:
06 jun 2021, 14:22
...., nozzle niet verstopt.
DAT is nu net de vraag. Draait de extruder dan nog wel ?
Is de spuitkop echt nog wel heet?
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

DirkG

Bericht door DirkG » 07 jun 2021, 20:40

Nozzle is heet, want de draad is met de hand er goed doorheen te duwen. Motor is niet kokend heet, maar wel gestopt. Dat was ik inderdaad vergeten te melden.
Ondertussen ben ik ook gestopt, met testen en deze machine eveneens retour gestuurd. Dat kon niet zoals de vorige met een RMA-nummer, want '...2x dezelfde printer stuk, dat bestáát niet...', aldus de klantenservice. Dus dat werd een retour met een Test-nummer. Krijg ik dat kreng nog terug ook. Als er belangstelling voor is, dan hoor ik het wel.
Ben ondertussen begonnen zelf iets te bouwen. Heb nog wat gebruikte, maar nog prima lineaire geleiders met wagentjes liggen, 25mm dikke gegoten en gevlakte aluminium plaat en genoeg motortjes.
Gr, Dirk

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 07 jun 2021, 21:08

DirkG schreef:
07 jun 2021, 20:40
Ben ondertussen begonnen zelf iets te bouwen. Heb nog wat gebruikte, maar nog prima lineaire geleiders met wagentjes liggen, 25mm dikke gegoten en gevlakte aluminium plaat en genoeg motortjes.
Gr, Dirk
Hiermee kun je beter een cnc frees gaan bouwen denk ik, vooral de 25mm plaat die is ongeveer 20mm te dik, is alleen eventueel voor een Voron 2.4 style printer te gebruiken, omdat daar het bed niet verplaatst wordt.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
https://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3219

DirkG

Bericht door DirkG » 08 jun 2021, 12:12

Dat is ook de bedoeling, eentje die licht freeswerk kan doen èn 3d kan printen. Daarom had ik die Creality CP-01 ook uitgezocht met als bonus laser-graveren. Helaas pindakaas, en moet ik toch weer zelf aan de slag. Gr, Dirk

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 08 jun 2021, 15:46

Heb zelf een ender-3 pro. Hierbij een Laser set gekocht. Het is een 5 watt laser. Voldoende voor grafeerwerk zoals in hout of leer. Daarnaast heb ik zelf een frankenbot (cnc machine) gebouwd uit hout. Nu ben ik bezig met een aluminium cnc machine aan het bouwen. Groter bereik en een 2500 watt spindel.
Heb gemerkt het zijn toch 2 echt aparte werelden. Qua constructie en ook qua problemen. Producten die deze werelden combineren zie je na een tijdje vanzelf verdwijnen.

Plaats reactie