Marble & Special Marble filament van Sunlu

Vraag en aanbod van filament, prints, 3D-scans, 3D-tekenaars, bestanden etc.
Zappa
Contacteer:

Re: Marble & Special Marble filament van Sunlu

Bericht door Zappa » 18 aug 2021, 10:54

Als je kiest voor verzending vanuit China dat is het gratis verzenden. Moet je misschien wat langer wachten, maar als je ze niet dringend nodig hebt lijkt me dat niet zo'n probleem.
Printer 1: Wanhao Duplicator i3+
Printer 2: ToRo mkI (Wanhao D9 400)
Printer 3: Prusa MK3S+
Overig: Palette 2
Filament: 123-3d, AprintaPro, FilamentWorld, Fillamentum, FormFutura, Innofil, Polymaker, PrimaCreator, ProtoPasta.
SW: Fusion360, S3D

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 18 aug 2021, 11:28

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je het uit China laat komen is de rolprijs ineens 35,25 .........
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel L P
* Two Trees Sapphire Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 19 aug 2021, 11:14

Gisteavond nog bij 123d besteld nu net aan de voordeur aangepakt. kan ali toch niet tegenop.

Maar hebben we al een kortingscode voor 123D?
Misschien een idee om een alle kortingen op een rij sticky topic aan te maken? @Jean-Paul
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Zappa
Contacteer:

Bericht door Zappa » 23 aug 2021, 22:55

Afgelopen zaterdag werden de 3 rollen Sunlu filament aan de deur bezorgd. Ik heb het Marble PLA meteen uitgeprobeerd. Middels een temperatuurtoren die tussen 235C-200C geprint is blijkt dat het filament deze temperaturen goed aan kan. Ik kies als standaard temperatuur 220C. Op 200C zijn de prints nog steeds stevig, maar met een mat-effect. Eigenlijk ook mooi, omdat marmer niet altijd glanst. Op 220C zijn de prints wel glanzend. Hieronder een voorbeeld van een print met het Marble PLA filament van Sunlu.

Afbeelding
Filament: 123-3d, AprintaPro, FilamentWorld, Fillamentum, FormFutura, Innofil, Polymaker, PrimaCreator, ProtoPasta.

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 24 aug 2021, 00:45

Is dat glanzend of mat? Ziet er wel best mooi uit. Hoe voelt het aan, letterlijk dan. Zoals hout/metaal filament ruw kan aanvoelen, hoe voelt het marmer? Glad/gepolijst?

Welke nozzle? Messing/gehard staal? Nozzle diameter? Bevelen ze wat specifiek aan hierrond op een leaflet ofzo?

Denk dat ik er ook wat ga aanschaffen op basis van je post.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, Bondtech DDX V3 Direct Drive + Mosquito Magnum hotend
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

Zappa
Contacteer:

Bericht door Zappa » 24 aug 2021, 11:24

Dit voorbeeld is op 220C geprint en daardoor glanzend. Het voelt aan als gewoon PLA, dat is het immers ook. Die partikels die erin zitten voel je niet in het geprintte object. Ook de filament-draad zelf voelt niet grof of zo aan. Ik denk dat die partikels ook gewoon kunststof zijn, maar dan eentje die op een hogere temperatuur pas echt smelt. Daardoor is het filament ook niet schurend.

Omdat het niet schurend is kun je het met een gewone messing nozzle printen. Dit object is ook met een messing nozzle geprint. Ik heb er daarna pas een nozzle van gehard staal op geplaatst, omdat ik later deze week met metaal filament aan de slag wil gaan.

Kortom, je kunt dit filament zien als gewoon PLA met een spikeltje erin. Het print op een iets hogere temperatuur, maar ook op 200C kun je hier mee uit de voeten, met als voordeel dat de prints dan mat zijn i.p.v. glanzend.

Plaats reactie