cr10s pro v2

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Plaats reactie
joop
Contacteer:

cr10s pro v2

Bericht door joop » 15 jul 2021, 16:26

Dag allemaal
zoals ik al schreef is mijn ega in het bezit van een creality CR-10-S pro v2, heb ik gewoon in een opwelling voor haar gekocht, iets in de trant van, jong van geest , en vul maar in.
De eerste prints gingen geweldig ,alles lukte, tot het moment dat de filament bij het printen zich op de nozzle wikkelde en ik in al mij wijsheid die rotzooi er niet af kreeg, nu weet ik wel beter , gewoon de nozzle verwarmen tot het maximum de boel omhoog en klaar, toen wist ik het niet, dus een nieuwe erop en alles werkte weer, zelfde als de print losmaken, gewoon je bed verwarmen .

Tot het moment kwam , joop, als je er een raspberry aan de printer koppelt kun je gewoon vanaf de huiskamer ,A:de boel in de gaten houden,.. B: de printer bedienen,.. dus ik een raspberry met camera gekocht, de boel werkend gekregen tot het printen aan toe, nu bleek dat octoprint wat scripts nodig had , dit opgelost, maar de communicatie tussen cura, octoprint en printer niet helemaal goed verliep qua instellingen , dus het eerste wat in mij hoofd kwam, cr 10s pro updaten ,dus ik weer kijken en tada gevonden .

De versie van tiny machines, die gedownload, stroom kabel eruit usb kabel erin en maar verbinding maken zoals overal beschreven, maar dus voor geen fuck werkt, van XLoader tot cura, kon geen verbinding tot stand brengen , virtuele compoort in win 10 aangemaakt maar niet werkend gekregen, dus mijn oude win 7 laptop aan de printer gekoppeld, nog geen verbinding, dus ik stroom erop schakerlaar op aan ,ff wachten,, en werkte, toen de versie tiny machines erop , en de d-win, is om het beeldschermpje aan te passen , erop , printer helemaal niet meer werken .

Dus ik weer op zoek naar de orginele versie firmware, deze erop samen de de firmware voor het touchscreen en nog niet goed werken .
Weer op zoek naar deze versie, gevonden bij creality, met een latere datum firmware en d win gedownload, en deze in de printer gepropt, nog niet goed werken.

Het probleem is dat de firmware en de software voor het touch screen samen moeten werken , dus ik !@#$%#@#@ wat nu weer,
Nu kun je de micro sd voor de D-WIN formateren op exFAT, FAT32, en NTFS, en dat werk allemaal , de file,s gaan gewoon op de stick, maar niet goed in de printer, ik weer de micro sd geformateerd op FAT 32, de boel werk weer.

MAW
firmware in de printer, win7 usb kabel en stroom erop boel aan
en micro sd kaart op FAT 32
Dit werkte bij mij, nu komt de digibeet om de hoek kijken , er zijn beslist mensen die nog veel meer weten dan ik en mij kunnen vertellen of er nog een makkelijkere manier is

wim62
Contacteer:

Re: cr10s pro v2

Bericht door wim62 » 15 jul 2021, 17:12

Ik snap niet waarom je gaat zitten klooien aan een goed werkende printer ?
Laat dat ding lekker het eerste jaar standaard en verdiep je dan pas in dingen zoals raspberry .
De meeste fouten worden gemaakt da ze niet weten waar ze mee bezig zijn zonder dat ze eerst onderzoek naar gedaan hebben .
Mijn advies is laat hem gewoon standaard en print er lekker mee .
Sus6.
Met vriendelijke groet Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

joop
Contacteer:

Bericht door joop » 16 jul 2021, 08:42

Tja ,daar hebben we wat aan, dit andwoord,deze printer heeft zeer zeker een anderhalf jaar gewoon gewerkt tot het standaard bed erg krom was en het fillament zich om de nozzle wikelde en deze standaard printer gewoon niks meer goed deed dus gedaan DAARNA pas de het nieuwe glazen bed geplaatst en de nozzle veranderd, en omdat het toch wel met iets te maken heeft dat de printer op afstand in de gaten moest worden gehouden ,eerst een mobiele telefoon gebruikt , toen kwam het raspberry verhaal er pas aan , maar je hebt gellijk we gaan eerst een cursus MSE doen daarna een cursus linux, dan gaan we kijken hoe de structuur van een raspberry werkt ,da gaan we de verschillende printers vergelijken met het de bijbehorende software, en als we dan 10 jaar of zo verder zijn kopen we een printer, en het autodidactische met de hulp van dit soort forums/youtube kijken hoe ver we komen .

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 16 jul 2021, 11:25

Succes met de cursus .

bigtreetech tmc2208 v3.0

joop
Contacteer:

Bericht door joop » 16 jul 2021, 20:20

aha jij snapt hem,. :? . 90% van de personen hier kopen zo,n ding en die zien gaandeweg waar we het over hebben , jij niet , ik wel ,en het gaat me goed af, printer werkt weer, en met de hulp van de mensen hier die wel willen helpen en wijze raad geven komen we een stuk verder ;)

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 16 jul 2021, 21:02

👍

bigtreetech tmc2208 v3.0

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 17 jul 2021, 07:11

Succes Joop je komt er absoluut wel met zo’n houding :!:

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 17 jul 2021, 07:42

Had je nu een vraag Joop of wilde je gewoon je ervaring met de printer met ons delen? :?
DesignSparkM 5.0
Cura 4.10
Artillery Sidewinder X-1
Artillery Genius
JGMaker Artist-D Pro (idex)

Plaats reactie