Een scriptje schrijven om windows configuratie aan te passen

Over alles behalve 3D-printen
3D Wens Shop
Contacteer:

Een scriptje schrijven om windows configuratie aan te passen

Bericht door 3D Wens Shop » 05 jun 2021, 17:30

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Op mijn werklaptop worden na afsluiten alle windows instellingen gereset. Bijvoorbeeld "Actie als ik het deksel sluit van de laptop" wil ik graag op "Geen actie ondernemen" hebben, maar na opnieuw opstarten word o.a. deze instellingen gereset. Verder zijn er nog enkele energie besparende instellingen die ik wijzig, maar elke keer weer gereset worden.

Om nu niet elke dag in mijn configuratiescherm te hoeven duiken, zat ik denken aan een script die dit automatisch aanpast. Bij het opstarten van de laptop zou ik graag deze script automatisch willen laten opstarten, zodat de instellingen weer goed staan.

Kan iemand mij hiermee helpen, want ik ben wat betreft het programmeren een leek. Verder kan ik met deze laptop geen software downloaden behalve datgene wat wordt aangeboden door het bedrijf.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S
Gebruik de kortingscoupon: 3DPRINTFORUM voor 10% korting
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Ch3vr0n
Contacteer:

Re: Een scriptje schrijven om windows configuratie aan te passen

Bericht door Ch3vr0n » 05 jun 2021, 17:50

Bedrijf's IT afdeling contacteren en vragen dat ze die instelling(en) aanpassen of de reset ervan verwijderen lijkt mij de enige juiste oplossing here. Je wil niet gaan rommelen (met scripts) met iets dat niet je eigendom is.
Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 05 jun 2021, 19:33

De IT afdeling doet hier niets mee, dus dat is geen oplossing. Zo heb ik ook een scriptje actief die er voor zorgt dat de laptop niet na 5 minuten inactiviteit in slaapstand gaat.

Het is ook niet iets wat onze IT afdeling verbied, maar de instellingen worden niet opgeslagen die ingegeven worden in de windows configuratie.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S
Gebruik de kortingscoupon: 3DPRINTFORUM voor 10% korting
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 05 jun 2021, 20:23

Het betreft hier waarschijnlijk een instelling in de (Local) Group Policy Settings. Misschien dat ze op je pc zijn aan te passen. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is ook afhankelijk van de Windows versie. De instellingen kunnen ingesteld zijn op Active Directory domain niveau en dan kun je er weinig mee. Maar het kan ook Local zijn. Deze instellingen zijn aan te passen met gpedit.msc. Als deze niet op je pc aanwezig is dan wordt het moeilijk om hem erop te krijgen als je geen software kunt installeren. Maar er komt misschien nog wel wat meer bij kijken waaronder registeraanpassingen. Als het precies wilt weten dan kun je hier eens een blik werpen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 06 jun 2021, 07:50

Zo gauw alles naar een cloud is gezet kan je nog maar weinig met de locale instellingen. Daarom zou ik zeggen, schaf een eigen laptop/pc aan zodat je volledig zelf de baas bent over wat er met je laptop kan. Houd werk en hobby gewoon gescheiden
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 06 jun 2021, 07:51

Zo gauw alles naar een cloud is gezet kan je nog maar weinig met de locale instellingen. Daarom zou ik zeggen, schaf een eigen laptop/pc aan zodat je volledig zelf de baas bent over wat er met je laptop kan. Houd werk en hobby gewoon gescheiden
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 06 jun 2021, 09:28

Maar wie heeft het hier dan over de cloud? Dat is hier helemaal niet aan de orde.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 06 jun 2021, 11:42

Hoeveel bedrijven zijn er nog die niet met een cloud oplossing werken? Dus ik ga er gemakshalve vanuit dat de firma waar 3D wens shop voor werkt of zelf eigenaar van is ook een cloud server gebruikt die de toegangsrechten regelt. En dan kan je zonder hackers kwaliteiten niet heel veel meer zelf tweaken

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 06 jun 2021, 11:50

Dat zou dan eerder een vraag moeten zijn aan de TS dan een aanname. Want voor je het weet zitten we dan ergens over door te filosoferen zonder enige zekerheid.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 06 jun 2021, 11:58

Er wordt al druk gespeculeert.
3D Wens Shop schreef:
05 jun 2021, 19:33
Het is ook niet iets wat onze IT afdeling verbied, maar de instellingen worden niet opgeslagen die ingegeven worden in de windows configuratie.
Die snap ik niet: is er nu wel of niet een bedrijfspolicy ?
Een IT afdeling is ook een uitvoerende club dus als er geen policy is dan kunnen ze het gewoon oplossen. Dus het bedijf kan iets verbieden maar een IT afdeling niet.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Plaats reactie