privacy

Over alles behalve 3D-printen
Gesloten
wim62
Contacteer:

privacy

Bericht door wim62 » 01 mei 2021, 15:59

Wat zouden jullie doe als je privacy berichten worden gelezen door iemand ander dan de gene aan wie je het had gestuurd ?
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

Rob52
Contacteer:

Re: privacy

Bericht door Rob52 » 01 mei 2021, 16:26

Bij mijn weten is het binnen phpBB niet mogelijk dat PB berichten door anderen gelezen kunnen worden dan alleen door de zender en ontvanger(s).
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 01 mei 2021, 16:28

Bij mij is het inmiddels wel gebeurt
Gr Wim .

bigtreetech tmc2208 v3.0

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 mei 2021, 16:33

Ik zal eens op de phpBB website gaan kijken. Vroeger was het in ieder geval niet mogelijk.

Nu weet ik wel dat met iets meer inspanning en het ontleden van bepaalde bestanden dat er met een omweg wel weer iets mogelijk zou zijn. Maar in dat geval maakt die persoon, en dat kan bijna niet anders dan dat dit de administrator is, zich schuldig aan schending van de privacy(wet). Zeker als daar meer voor nodig is en dit doelbewust wordt opgezocht. In hoeverre je daarvoor een aangifte kunt doen weet ik niet, dat hangt er vanaf hoe een forum juridisch in elkaar zit.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 01 mei 2021, 16:41

Maar voor zover maak ik geen gebruik meer van van PB .
Want de administrator leest mee ben ik in de gaten gekomen.
Dus er zit ergens iets niet goed.
Gr Wim .

bigtreetech tmc2208 v3.0

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 mei 2021, 16:42

Ik heb er niet lang voor hoeven zoeken. Er is een mod (modificatie/invoegtoepassing) die dit inderdaad mogelijk maakt. Ik ben wel van mening dat hiermee de wet op de privacy ernstig wordt geschonden. Tenzij er duidelijk in het forumreglement of bij de PB's zelf vermeld wordt dat de admin het recht heeft om PB's te lezen. Dat zou dan als een soort van ontbindende voorwaarde kunnen gelden. Alleen denk ik dat de waarde en het nut van de functie Privaat Bericht dan wel geheel verloren gaat.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 01 mei 2021, 16:51

Simpel en kort: NEE, natuurlijk wordt er niet "meegelezen" in de persoonlijke berichten. Ik wist zelf nieteens dat het mogelijk was. Als hier twijfel over is zet ik met alle plezier de DM functie uit. Dan is dat opgelost.

Wim, jouw waarschuwing is niet gebaseerd op wat je in een PB schrijft. Ik heb gisteren wederom een hele draad moeten opschonen en op basis daarvan heb jij als eerste een waarschuwing ontvangen. Dat kan geen verrassing zijn want ik heb vorige week ook al opmerkingen verwijderd als "ik miste je in voorstellen".

Ik heb in een week tijd van vijf verschillende leden klachten ontvangen over je gedrag. Dat is voor mij reden genoeg om een waarschuwing uit te delen. Ik doe het liever niet maar word er toe gedwongen, helaas.

Topic gesloten.

Edit: Helaas. Omdat er duidelijk grenzen worden opgezocht heb ik een eerste ban van 7 dagen uitgedeeld. Ik hoop dat alles hiermee een beetje tot rust komt. Voor wie graag meer duidelijkheid wil, hierbij:

Omgangsnormen topic: viewtopic.php?f=52&t=4586

En de verklaring die elk lid heeft geaccepteerd:
Door het bezoeken van “3D Print Forum” (hierna genoemd “wij”, “ons”, “onze”, “3D Print Forum”, “https://www.3dprintforum.nl”), ga je automatisch akkoord met de voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met deze voorwaarden, bezoek of gebruik “3D Print Forum” dan niet langer. We hebben het recht om de voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen ons best doen om je hiervan tijdig op de hoogte te brengen, het is echter aan te raden om zelf de voorwaarden regelmatig te controleren op wijzigingen. Ga je niet akkoord met deze wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van “3D Print Forum”. Blijf je gebruik maken van “3D Print Forum”, dan ga je automatisch akkoord met de wijzigingen en of toevoegingen.

Je verklaart geen berichten te plaatsen die kwetsend, obsceen, vulgair, lasterlijk, haatdragend, dreigend, seksueel georiënteerd of enig ander materiaal bevat die de wetten van je eigen land, het land waar “3D Print Forum” is gehost of internationale wetgeving kunnen schenden. Het plaatsen van dergelijke berichten kan ertoe leiden dat je met onmiddellijke ingang en permanent wordt verbannen van dit forum. Tevens kan je provider worden ingelicht. De IP-adressen van alle berichten worden opgeslagen om deze voorwaarden te kunnen waarborgen. Je gaat er mee akkoord dat “3D Print Forum” het recht heeft om ieder onderwerp te verwijderen, te wijzigen, te sluiten of te verplaatsen wanneer zij dit nodig achten.
Persona non grata

Gesloten