visual studio code

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Rob52
Contacteer:

Re: visual studio code

Bericht door Rob52 » 26 apr 2021, 09:26

Maak je het niet moeilijker dan het is? Als je een spiegel van 200 x 200 gebruikt dan is je printbed toch voor Marlin ook gewoon 200 x 200. Dat er verder nog wat onder die spiegel/printondergrond uitsteekt aan de zijkanten is niet relevant. Alleen zal bijvoorbeeld de home positie niet ten opzichte van het printbed maar vanaf de spiegel moeten zijn, net als de andere afstanden. Dus als een afstand ten opzichte van je heatbed 25 mm is dan is het 35 mm vanaf de spiegel en dus ook ten opzichte van het printbed zoals je dat Marlin laat zien.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

RudiK
Contacteer:

Bericht door RudiK » 26 apr 2021, 13:17

Ik zou de oplossing in een andere richting zoeken:

"Spiegel op maat" laten maken (even googelen) of anders https://www.youtube.com/watch?v=WLtJh6new3Y

Groet, Rudi

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 26 apr 2021, 13:44

wim62 schreef:
25 apr 2021, 23:53
Ik kan ook een grotere spiegel aanschaffen , maar dat is niet de bedoeling .
Maar als Wim bovenstaande al vermeld heeft is dat dus duidelijk niet waar hij naar op zoek is.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 26 apr 2021, 14:52

Ik heb de grote van mij mesh hier zo in de configuration_adv.h ingesteld, wel na de grote van mijn 250x250 bed.

Code: Selecteer alles

1564  #if EITHER(MESH_BED_LEVELING, AUTO_BED_LEVELING_UBL)
1565  // Override the mesh area if the automatic (max) area is too large
1566  #define MESH_MIN_X 30
1567  #define MESH_MIN_Y 30
1568  #define MESH_MAX_X 225
1569  #define MESH_MAX_Y 225
1570  #endif
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Dosplay
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
https://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3219

wim62
Contacteer:

Bericht door wim62 » 26 apr 2021, 20:22

RudiK schreef:
26 apr 2021, 13:17
Ik zou de oplossing in een andere richting zoeken:

"Spiegel op maat" laten maken
Groet, Rudi
wim62 schreef:
25 apr 2021, 23:53
Ik kan ook een grotere spiegel aanschaffen , maar dat is niet de bedoeling .
Lezen is ook een vak apart en niet voor iedereen weggelegd 🤣😉

Maar stukje bij stukje wordt het steeds beter , dus er zitten vorderingen in
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

EdVerm70
Contacteer:

Bericht door EdVerm70 » 03 mei 2021, 23:58

Beste,

Ik heb vraag betreft Marlin 2.0.7.2 dit heb ik redelijk vlekken loos op de Anet A6 van GitHub gedownload en ook de config files.

Zit er perfect uit maar al ik go home doet via mijn Display gaat de extruder naar de linker hoek buiten het printbed en de z as wil volgens mij de kelder in want stopt niet.

Zit een leuke optie in het menu set home maar hoe dat werkt is ook niet echt duidelijk voor een leek.

Maar de vraag is hoe krijg ik de home settings in de printer of waar staat het in de config files.

Gr Ed
Anet A6 marlin V1.1.9 levelled bed
Anet A8 ?
Sketchup Pro, Cura 4.1.7

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 mei 2021, 09:34

EdVerm70 schreef:
03 mei 2021, 23:58
... al ik go home doet via mijn Display gaat de extruder naar de linker hoek buiten het printbed en de z as wil volgens mij de kelder in want stopt niet.
Lijkt er op dat de motoren de verkeerde kant op draaien. Dat kun je in de config file veranderen. Of de stekkers van de motor(en) omdraaien. (Als dat kan/lukt)

#define INVERT_X_DIR false
#define INVERT_Y_DIR false
#define INVERT_Z_DIR true
EdVerm70 schreef:
... en de z as wil volgens mij de kelder in want stopt niet.
Waarschijnlijk staat de Z-stop niet goed afgesteld en staat die onder het niveau van het printbed.
EdVerm70 schreef:
Maar de vraag is hoe krijg ik de home settings in de printer of waar staat het in de config files.
Als je de functie Set home offsets, dan kun je die functie in het menu indrukken als de kop helemaal linksvoor staat. De minwaardes t.o.v. de linker voorhoek, 0,0,0 worden dan opgeslagen. Als je iet anders bedeolt zul je dat moeten toelichten.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

EdVerm70
Contacteer:

Bericht door EdVerm70 » 04 mei 2021, 11:28

Als eerste Rob bednakt voor je reactie
Rob52 schreef:
04 mei 2021, 09:34
Lijkt er op dat de motoren de verkeerde kant op draaien. Dat kun je in de config file veranderen. Of de stekkers van de motor(en) omdraaien. (Als dat kan/lukt)
Als ik volgens display mijn assen beweeg 10mm, Z as staat op +0,05 maar daar +0,15 gaat hij omhoog, x as gaat naar rechts als ik er 10 bij doet en y as gaat naar voren als ik er 10 bij doet, in mijn ogen kan het mis hebben maar draaien ze de goede kant op.
Rob52 schreef:
Waarschijnlijk staat de Z-stop niet goed afgesteld en staat die onder het niveau van het printbed.
Hier heb je een punt, die schakelaar is er niet zal komen omdat ik een bed level switch heb die op die aansluiting zit aangesloten, ik heb een inductive probe die zal wel aangezet moeten worden in script waarschijnlijk ook offsets hier voor want als de probe buiten het bed komt zal het ook niet werken ?
Rob52 schreef:
Als je de functie Set home offsets, dan kun je die functie in het menu indrukken als de kop helemaal linksvoor staat. De minwaardes t.o.v. de linker voorhoek, 0,0,0 worden dan opgeslagen. Als je iet anders bedeolt zul je dat moeten toelichten.
Die optie bedoelde ik ook als ik die in druk gaat hij weer naar info scherm en zeg onder aan Home XYZ first daarna gebeurd er weinig maak niet uit waar ik alles zet, als ik daarna weer op home druk gaat hij weer naar links voor hoek en z de kelder in, Heb de kop op x110, y110 en z5 gezet daar op gedruk en slaat niks op

mvg
Ed
Anet A8 ?
Sketchup Pro, Cura 4.1.7

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 mei 2021, 11:41

Je X-as beweegt normaal bij plus naar rechts, de Y-as naar voren en de Z-as naar boven. Kijk nog wel even na of je wel de juiste steps per unit hebt ingesteld staan. Dat wil zeggen dat als je dus 10 mm verplaatsing ingeeft (10 mm verplaatsing meet het gemakkelijkste) dat die as dan ook daadwerkelijk 10 mm verplaatst en niet 5 of 20 mm.

Als je een probe hebt geïnstalleerd dan wordt het allemaal anders. Dan is het home punt niet meer linksvoor maar in het midden van het printbed. Dat kan voor menigeen heel wat hoofdbrekens kosten voordat dit goed staat. Misschien handiger eerst de boel werkend te krijgen met de "normale" home situatie en daarna de probe te installeren. Ik mis de probe geheel niet. Even heb ik een BlTouch geïnstalleerd gehad, maar die is al lang er weer vanaf. Maar dat is persoonlijk.

Voor de Set Home Offsets moet je inderdaad eerst een home hebben uitgevoerd anders weet de printer niet waar de kop staat. Maar met een probe die in het midden van het bed homet gaat deze vlieger weer niet op. Vandaar misschien beter eerst de "standaard" werkend krijgen en dan later de probe installeren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

EdVerm70
Contacteer:

Bericht door EdVerm70 » 04 mei 2021, 12:36

Hallo Rob,

Nogmaals dank voor het mee denken, ook voor mij de eerste keer de software update dus niet slecht dat ik dit er al weet uit te halen.

Ik ben er uit en inderdaad hij homes in het midden

#define FIX_MOUNTED_PROBE
Dit is regel 902 moet aan dus // weg

#define Z_SAFE_HOMING 
Dit is regel 1468 moet aan dus // weg

#define Z_MIN_PROBE_ENDSTOP_INVERTING true
Dit is regel 660 stond op false moest het zelfde staan als regel 656 dus naar true veranderd.

Als ik nu op home druk gaat hij dus naar het midden en stopt netjes.

Nu weet ik nog niet of dit voldoende is wat ik heb aangezet of dat ik nog ergens offsets of margins in moet stellen ten op zichtte van gebruik probe

Mvg
Ed
Anet A8 ?
Sketchup Pro, Cura 4.1.7

Plaats reactie