Anet A6 flashen met Marlin 1.1.9

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
3Dwim
Contacteer:

Re: Anet A6 flashen met Marlin 1.1.9

Bericht door 3Dwim » 08 apr 2020, 16:52

Welkom @wobr,

Wat print je zo al en met wat ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 08 apr 2020, 19:25

wobr schreef:. Ik moest deze regel uit de configuration.h halen om te kunnen compilen zonder foutmeldingen. Voor origineel Anet A6 mainboard
#define ENDSTOP_INTERRUPTS_FEATURE in the Configuration.h
Op je link staat dat het compileren wel lukt met Arduino 1.8.5.
Iets hoger stond ook al de tip om de oude versie 1.8.5 te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk

3D-Printer ***Anet A6*** - Marlin 2.0.7.2/Tatara frame/3DV6/Bondtech extr./SKR V1.3/tmc2208Uart/Bltouch/24V Powered.
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Tecumseh
Contacteer:

Bericht door Tecumseh » 02 mei 2020, 20:46

Bedankt voor de heldere uitleg, ook ik heb nu Marlin 1.1.9 op mijn Anet A6 staan.
Anet A6 - firmware Marlin 1.1.9
Cube in ontwerpfase gebaseerd op een Anet A8 in onderdelen

williamm
Contacteer:

Bericht door williamm » 06 apr 2021, 13:46

Hoi Allemaal,

Afgelopen weekend heb ik mijn Anet A6 probleemloos geflashed a.d.h.v. dit artikel, het flashen ging goed.
Ik heb de falsh uitgevoerd doordat ik auto leveling wilde hebben. Ik was het handmatig levelen helemaal beu. Ik heb een SN-04 autoleveling sesnor aangeschaft. Aangezien deze 6 tot 36 volt is, heb ik hem aangesloten op de 12volt connector en met twee weerstanden 15k en 10k de voltage teruggebracht naar 5volt, omdat de poort van de z-stop 5 volt verwacht. Bij het inschakelen van de printer gaat het lampje op de sensor even knipperen. Echter, na het flashen heb ik twee problemen, waar ik niet uitkomt.

Als eerste: Auto home. Deze gaat niet meer na links in de hoek en de hoogte van de extruder is ook niet goed. Voorheen maakte ik prints op schilderstape en heb nu een glasplaat aangeschaft. Alleen krijg ik de hoogte niet goed van de printkop. Na de auto home wil de extruder door het printbed boren. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al geprobeerd in het control menu met de optie probe-z offset. Dit geeft geen enkel resultaat. Moet ik dit in de configuration.h file aanpassen? Als ik de printer aanzet en op het infoscreen zie ik de waardes van de x,y en z, echter deze verspringen van "?" naar "0". Dit lijkt mij niet goed.

Herken iemand deze problemen en kan mij hiermee helpen?

Groet,

William.

PS: Ik ben helemaal nieuw in de wereld van 3d printen. Ik heb deze printer aangeschaft om voor mijn RC vliegtuigmodellen schaal elementen te kunnen printen.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 06 apr 2021, 14:13

Het handmatig levelen hoeft helemaal geen klus te zijn, ik doe dat soms maar eens in de paar weken of als ik een nozzle wissel. Dus dat is allemaal betrekkelijk.

Ik heb dit zo als jij beschrijft nooit aangesloten. Wel een BLtouch op een alternatief bordje op de Anet. Wat mij bijstaat is dat de Z-as niet meer origineel homet omdat je een sensor i.p.v. de Z-eindstop gebruikt en dus nu in het midden van het bed homet.

Je schrijft dat het Z-stopcontact 5 volt verwacht. Ik ben daar niet zo zeker van. De standaard eindschakelaars/-contacten zijn potenteelvrije contacten aangesloten op signal en ground.
Als ik de printer aanzet en op het infoscreen zie ik de waardes van de x,y en z, echter deze verspringen van "?" naar "0". Dit lijkt mij niet goed.
Dat lijkt me wel goed omdat de printer nog niet "weet" waar de assen staan omdat er nog geen homing heeft plaatsgevonden.

Ik zou even naar wat youtube filmpjes kijken voor de procedure hoe je de Z-as met de Z-offset correct moet instellen. Ik denk dat daar het probleem zit. Dat is niet in 3 woorden uit te leggen, daar doet een video het beter in.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Genem
Contacteer:

Bericht door Genem » 06 apr 2021, 22:06

even een stukje tekst geleend van Internet over het instellen van de Z-probe. Ik heb dat zelf afgelopen week ook uitgevoerd maar dan met een BLtouch op de Anet A6. Tis allemaal prima gelukt.

Hierbij de tekst:

Setting your Z-Probe Offset is easily done in OctoPrint or similar with a few Marlin commands and a piece of paper. If, like me, you’re forever modifying your printer, having a straightforward reference guide for this process will come in handy…

Reset your Z-Probe Offset with M851 Z0
Save this to the EEPROM using M500
Set EEPROM values as your Active Parameters using M501
Confirm the value of the Z-Probe Offset using M503
Use G28 to auto-home. This will move up slightly after the Z-Probe is triggered
Use G1 F60 Z0 to move back to Z0
Unlock the soft Z limit to enable movement below Z0 using M211 S0
Heat the nozzle to the temperature you’ll usually print at using M109 S<temp>, for example M109 S190, as the measurements may be different due to the metal expanding
Put a piece of paper underneath the nozzle, and move Z down until the paper can only just be moved
Check the Z position on the printer screen, and subtract another 0.1 from this value to account for the thickness of the paper. This will be your new Z-Probe Offset value
Set the nozzle temperature back to 0 with M104 S0
Set your new Z-Probe Offset using M851 Z<newValue>, for example M851 Z-2.2
Re-enable the soft movement limits using M211 S1
Save the new Z-Probe Offset to your EEPROM using M500
Set EEPROM values as your Active Parameters using M501
Confirm the value of the Z-Probe Offset using M503
Use G28 to auto-home again
Use G1 F60 Z0 to move to the new Z0, which should place the nozzle should be fractionally above the build plate

wim62

Bericht door wim62 » 06 apr 2021, 22:54

Ik denk dat dit in het Nederlands hetzelfde overkomt .
Maar dan in het Nederlands .

Maar dan in Pronterface .
Z-Offset Instructies:

1. Home 3D printer (home button in pronterface)
2. M851 Z0 Reset Z0 Offset
3. M500 Settings opslaan in eeprom
4. M501 Set Active parameter
5. M503 Display active parameter
6. G28 XY Home X en Y as
7. G28 Z Home Z as
8. G1 F60 Z0 Verplaats nozzle naar de echte 0 offset
9. M211 S0 uitschakelen soft endstops
10. Beweeg de nozzle met kleine stapjes naar beneden zodat een blad papier juist vast komt te zitten. Kijk op het printerdisplay voor de Z offsset waarde. (Neem dit getal en voeg er de dikte van het gebruikte blad papier bij. Vb. “0.16”)
11. M851 Z X.XX (voorbeeld –1.39) Dit is uw Z - offset
12. M211 S1 terug inschakelen soft endstops
13. M500 Settings opslaan naar Eeprom
14. M501 set active parameters
15.M503 Toon de huidige settings

Hebt al een aantal keren vernomen dat er leden zijn die de Engelse taal niet helemaal gemachtigd zijn .
En om deze toch mee te kunnen laten genieten met dit form ,is het voor hen het zeer belangrijk dat er ook in het Nederlands geschreven wordt .
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

Genem
Contacteer:

Bericht door Genem » 06 apr 2021, 23:15

Helemaal gelijk, daar had ik niet bij stil gestaan. Zal er de volgende x rekening mee houden...👍

Ik mis echter in jouw stukje het (voor)verwarmen van de nozzle en heatbed. Dit kan best wel een verschil maken in het eindresultaat.

René
Contacteer:

Bericht door René » 07 apr 2021, 00:12

Men kan als men de engelse taal niet kundig is gelukkig nog gebruikmaken van google vertaal.

https://translate.google.nl

En dan komt het er b.v zo uit te zien,

Het instellen van uw Z-Probe Offset is eenvoudig te doen in OctoPrint of iets dergelijks met een paar Marlin-opdrachten en een stuk papier. Als u, net als ik, uw printer voor altijd aan het aanpassen bent, is het handig om een ​​duidelijke naslaggids voor dit proces te hebben ...

Reset uw Z-Probe Offset met M851 Z0
Sla dit op de EEPROM op met M500
Stel EEPROM-waarden in als uw actieve parameters met behulp van M501
Bevestig de waarde van de Z-Probe Offset met M503
Gebruik G28 om automatisch naar huis te gaan.
Dit gaat iets omhoog nadat de Z-Probe is geactiveerd
Gebruik G1 F60 Z0 om terug te gaan naar Z0
Ontgrendel de zachte Z-limiet om beweging onder Z0 mogelijk te maken met M211 S0
Verwarm het mondstuk tot de temperatuur waarmee u normaal gesproken afdrukt met M109 S <temp>,
bijvoorbeeld M109 S190, omdat de metingen kunnen verschillen door het uitzetten van het metaal
Leg een vel papier onder het mondstuk en beweeg Z naar beneden totdat het papier maar net kan worden verplaatst
Controleer de Z-positie op het printerscherm en trek nog eens 0,1 af van deze waarde om rekening
te houden met de dikte van het papier.
Dit wordt uw nieuwe Z-Probe Offset-waarde
Zet de mondstuktemperatuur weer op 0 met M104 S0
Stel uw nieuwe Z-Probe Offset in met M851 Z <newValue>, bijvoorbeeld M851 Z-2.2
Schakel de zachte bewegingslimieten opnieuw in met M211 S1
Sla de nieuwe Z-Probe Offset op uw EEPROM op met M500
Stel EEPROM-waarden in als uw actieve parameters met behulp van M501
Bevestig de waarde van de Z-Probe Offset met M503
Gebruik G28 om weer automatisch naar huis te gaan
Gebruik G1 F60 Z0 om naar de nieuwe Z0 te gaan, waarbij het mondstuk een fractie boven de bouwplaat moet zijn geplaatst
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Genem
Contacteer:

Bericht door Genem » 07 apr 2021, 09:32

Inderdaad Google translate is ook een optie. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat, en deze instructie's zijn helder en werken. 😉

Plaats reactie