3D Service NL

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
3D Wens Shop
Contacteer:

Re: 3D Service NL

Bericht door 3D Wens Shop » 08 jan 2022, 15:27

Youri, ik weet hoe het is om een bedrijf te beginnen. Ben zelf ook 4 jaar geleden begonnen met een eenmanszaak en na een jaar is er een compagnon bij gekomen, waardoor we het hebben omgezet in een V.O.F. en ik eindelijk kan spreken vanuit een "wij" perspectief.

Het ontwerp van je website ga ik niks zeggen, is erg persoonlijk. Zolang het maar overzichtelijk is en betrouwbaar oogt.
Verder zoals al meerdere keren is gezegd. Praat vanuit een "ik" perspectief. Je moet je niet groter voordoen dan je daadwerkelijk bent, want dan ben je niet meer betrouwbaar. En over welke zaken ben je dan nog niet meer betrouwbaar...?

Je moet overigens ook niet verwachten dat je hier je klanten gaat halen, want ieder lid op dit forum heeft een printer en print wellicht met betere kwaliteit dan jij. Je kunt beter reclame maken externe verkoop platformen of social media. Met name facebook en Insta, heeft mij in het verleden flink wat klanten opgeleverd.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S

Grootste assortiment eSun Filamenten van Nederland :!: -> 3D Wens Shop <- :!:

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 jan 2022, 15:51

3D Wens Shop schreef:
08 jan 2022, 15:27
Je moet overigens ook niet verwachten dat je hier je klanten gaat halen, want ieder lid op dit forum heeft een printer en print wellicht met betere kwaliteit dan jij.
Dat gaat voor jouw niet helemaal op want jij verkocht vanaf het begin al filament en dat hebben meerdere van het forum ook al bij je aangeschaft. En voor mij geldt in ieder geval naar alle tevredenheid. Als het om een printservice gaat is het natuurlijk wat anders, daar zul je hier niet snel klandizie voor vinden.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anycubic Kossel L P
* Two Trees Sapphire Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3D Service NL
Contacteer:

Bericht door 3D Service NL » 08 jan 2022, 15:57

Ja klopt inderdaad, klanten zal ik hier waarschijnlijk niet gaan vinden maar ik ben ook van plan om beginner tutorials en blogs te maken voor mensen die net starten met printen en dacht dat ik hier mischien beginners vond

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 09 jan 2022, 11:22

Welkom Youri,
Petje af voor iemand die in deze economisch onstabiele tijd een bedrijf start.

Zonder dat ik je ideeën en dromen meteen wil afkraken is er toch iets wat me bezig houd.
Als je een goed onderbouwd bedrijf wilt hebben, is grondig vooronderzoek een must. En dan bedoel ik onder andere onderzoek naar vraag en aanbod en de verhouding tussen bestede uren en opbrengst. Want in je laatste bericht geef je aan dat je o.a. tutorials wilt gaan maken over 3D printen. Dit waarschijnlijk in het Engels, aangezien je website ook in het Engels is.
Heb je al eens op internet gekeken hoeveel (goede) filmpjes/tutorials/uitleg er al op YouTube te vinden zijn over dit onderwerp? (Een heleboel!) Gemaakt door mensen die dit al lange tijd doen en door de wol geverfd zijn en waarbij je dus uit mag gaan dat ze weten waar ze het over hebben? (Natuurlijk zijn er uitzonderingen).
Om daar tussen te komen als 'deskundige en betrouwbare' bron van informatie zul je een lange adem nodig hebben.
Verkijk je ook niet op de hoeveelheid tijd en geld (goede opname apparatuur is niet goedkoop) die je moet besteden aan het maken van een goede tutorial. Tijd die je ook aan je productiebedrijf en reclame daarvoor kunt besteden.
Ik heb begrepen dat een YouTubkanaal lang niet meer zo veel oplevert als vroeger door verandering van de regels. Dus of je dit als een stabiele bron van inkomsten kunt gaan zien is maar de vraag.

Wat ik je mee wil geven is het volgende:
Concentreer je op 1 ding tegelijk. In dit geval je 3D print bedrijf en maak daar eerst iets moois van. Breidt daarna pas uit.
Natuurlijk is diversiteit in een bedrijf een goed ding, maar probeer niet in één keer alles tegelijk te willen doen.
Zoek naar diversiteit binnen één gebied, bijvoorbeeld het printen van objecten in verschillende materialen. Er zijn materialen genoeg die voor een hobbyist teveel voeten in aarde hebben, maar waar je als 'professional' juist iets voor iemand kunt betekenen.

Initiatief nemen is een heel mooi ding en ik begrijp je jeugdige (over)moed maar al te goed.
Blijf alsjeblieft dromen, denken en doen. Mensen zoals jij hebben we nodig.
Ik wens je dan ook heel veel succes en maak er iets moois van.
Groeten van Barbara

2x Ender 3, Cura 4.6.1, Tinkercad
(Elegoo Mars Pro, Chitubox 1.7.0) verkocht

Plaats reactie