Btw op aliexpress onder de 22€?

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
Frits
Contacteer:

Re: Btw op aliexpress onder de 22€?

Bericht door Frits » 14 jun 2021, 06:54

Wat mij de laatste tijd al twee keer is overkomen is dat er meerdere pakjes uit China van verschillende leveranciers als 1 pakje bij mij worden bezorgd. Kennelijk verzameld iemand die pakjes ergens en verpakt het opnieuw tot 1 pakket. :?
DesignSparkM 5.0
Cura 4.10
Artillery Sidewinder X-1
Artillery Genius
JGMaker Artist-D Pro (idex)

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 14 jun 2021, 08:57

Klopt, heb ik ook al diverse keren gehad, i8k vraag mij ook af waar en waarom dat gebeurd, misschien dat toch stiekem al die verschillende leveranciers in het zelfde zolderkamertje zitten ;)🤣
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (Cartesian Kinematic),MKS SgenL(32bit),TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
https://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3219

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 jun 2021, 09:22

Heb ik ook al gehad. Vroeger was dit niet mogelijk om van verschillende leveranciers pakketen voor verzending te bundelen, maar ze werken er al enige tijd aan om dit uitgebreid toe te passen. Waar dit voor ons in het verleden met kleinere bestelbedragen misschien ongunstig kon uitpakken kan dit nu juist wel gunstig uitpakken omdat je dan maar over 1 pakket handelingskosten hoeft te betalen. Wat alleen nog ondoorzichtig is, is waar gebeurt dit nu min of meer automatisch en waar kun je ervoor kiezen, als je er al voor kunt kiezen. Het is in ieder geval nu nog maar beperkt mogelijk.

Meer hierover staat o.a. hier en hier.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 14 jun 2021, 12:15

Als je kijkt naar hoe dat dan zou moeten gaan is het best complex.
1) je moet een doos maken per postcode huisnummer voor elke besteller.
2) dan bijhouden per dag/week welke pakket(ten) er naar toe moeten.
3) bundelen en van adres voorzien

En dat voor alle kopers !
En voor bijna niks aan (extra) kosten.
Dat is logistiek best een uitdaging.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

DirkG

Bericht door DirkG » 14 jun 2021, 16:00

Mij is opgevallen dat de verzendkosten via een warehouse in GE, CZ of PO al flink omhoog zijn gegaan. Heb nog pakjes gehad voor het kale aankoopbedrag (digitale microscoop, plasmasnijder, buizenversterker), maar de laatste tijd zit er standaard een flinke mep bij opgeteld. Trouwens, ik kreeg onlangs een ongeopende doos met een nieuwe printer van een Nederlandse webwinkel, maar de fabrieksdoos was bedrukt met gegevens van een Duits bedrijf. Dus waarmee wij als kleine consumentjes jarenlang hebben geboft, dat deden/doen bedrijven altijd al? Een gemiddeld Chinees product gaat hier in de winkel misschien wel 10 x over de kop, en misschien wel meer. Producten komen allemaal uit dezelfde fabrieken.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 jul 2021, 15:45

Ik kwam er dus zojuist achter dat de EU warenhuizen dus ook gewoon "nep" blijken te zijn. Waar je voor 1 juli 2021 geen BTW en invoerrechten betaalde als je de bestelling via een EU warenhuis bestelde krijg je nu meteen een rekening gepresenteerd. Je ziet dat pas wanneer je op betalen klikt. Voor die tijd is er nergens iets zichtbaar. Eerder dit jaar nog zulke bestellingen gedaan met hogere bedragen, maar toen was de prijs gewoon de prijs. Nu staat er een extra post VAT bij die bovenop het bedrag komt. Al die tijd heeft men dus de boel toch vernacheld. Er staat zelfs op sommige ALI websites dat je geen douane kosten betaalt bij bestelling vanuit een EU warehouse, dat klopt dus duidelijk niet meer.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 01 jul 2021, 16:25

Toen die regeling in mei bekend werd, heb ik mijn Idex printer en nog wat meer klein spul toch maar besteld, al zat ik er toen niet meteen op te wachten. Het heeft geholpen, want ik heb de printer voor de toen geldende prijs van € 578 gekregen.
JGMaker biedt hem ook vandaag vanuit Europa voor $ 599 (=€ 578) aan en berekend geen verzendkosten (=FREE) op hun website. Order ingevuld tot het betaalmoment.
Dus ik kan en ga niet beweren dat die EU warenhuizen nep zijn.
Hoe die Chinees zijn spullen in Europa krijgt weet ik niet, maar dat geldt voor meer dingen.
Hoe kan Lidl een kilo wortelen verkopen voor 1 euro? Wat krijgt die boer dan nog? :?
DesignSparkM 5.0
Cura 4.10
Artillery Sidewinder X-1
Artillery Genius

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 jul 2021, 16:57

Ik zeg ook niet dat alle EU warenhuizen nep zijn (geweest). Maar waar ik mijn bestelling wilde doen dus wel.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 01 jul 2021, 17:30

Bij nieuwe regels ontstaat er meestal verwarring. Wie doet wat? Valt er nog een gaatje te vinden? En hoe streng valt het te handhaven?
Let maar op, binnen een maand of zo heeft er één een manier gevonden om er toch onderuit te komen. :)
Ook in EU landen gelden niet overal de zelfde wetten. Kijk naar de benzineprijs.
DesignSparkM 5.0
Cura 4.10
Artillery Sidewinder X-1
Artillery Genius

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 jul 2021, 18:22

Klinkt leuk, maar nu blijkt dat er tot vandaag dus geen BTW werd afgedragen door deze zogenaamde EU warehouses. Dit terwijl de indruk werd gewekt dat dit wel het geval was. Ik denk niet dat dit nu ineens groots in ons voordeel gaat veranderen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie