Koop NIET bij OWL filament Duitsland

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
Rollie66
Contacteer:

Re: Koop NIET bij OWL filament Duitsland

Bericht door Rollie66 » 16 mei 2021, 00:30

3Dwim schreef:
11 feb 2021, 10:18
hardy schreef:
10 feb 2021, 15:34
Hier nog een bevestiging.
Staat wel duidelijk dat het om B-kwaliteit gaat.
Kan het zijn dat we dus over een bekend mindere kwaliteit praten?
B kwaliteit hoeft niet een mindere kwaliteit te zijn. In dit geval denk ik - en zeker gezien de foto's - dat dit een recyclaat filament is.
Dit kan de bobbels verklaren in het filament. Deze bobbels zijn ontstaan door gassen tijdens de extrusie van het filament zoals vocht (wat gaat koken/ gasvormig worden als de temp 100 °C of meer is. Echter ook andere gassen kunnen de oorzaak zijn. (bv koolstofdioxide of stikstof. Op zich hoeft een recyclaat niet minder van kwaliteit te zijn. Wat ik echter vermoed is dat de quality control bij dit bedrijf niet zo goed is. Bobbels mogen niet voorkomen en zeker ook niet dit soort deviaties in filament diameter. Overigens: puur PLA is transparant. Dus een zwart filament wil zeggen dat er carbon black ingemengd is. Als het filament ook snel breekt of als hetgeen je geprint hebt met dit filament snel breekt dan is er hoogstwaarschijnlijk te veel carbon black gebruikt bij de productie.

Ik denk dat je helaas een levering hebt gekregen die niet zo best is en dat een andere batch probleemloos kan zijn. Echter als het telkens een gok is wat je geleverd krijgt dan volg ik je advies en zal inderdaad niets bestellen bij deze leverancier.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 16 mei 2021, 09:31

Zoals ik ook al geschreven heb is het filament, als het geen mankementen vertoont, verder van uitstekende kwaliteit. De aankoop ervan is echter een redelijk risico blijkt nu. En dat men de kwaliteitscontrole EN klantenservice/aftersales niet op orde heeft is wel duidelijk. Ik heb nooit meer een reactie gehad.

Ik was laatst op Amazon.de aan het kijken en kwam er achter dat ze ook nog onder een andere naam opereren namelijk Filamentwerk. Ook daar staat het vol met slechte ervaringen die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. ALS de afmeting klopt dan is het prima filament, maar als het dat niet doet is het bagger.

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Rollie66
Contacteer:

Bericht door Rollie66 » 16 mei 2021, 10:29

Ik gebruik uitsluitend filament van Plasticz Professional Filaments (https://www.plasticz.nl/nl/)
Specifiek de PLA+/pro serie. Niet het goedkoopste maar verwerkt zich probleemloos en de prints zijn fantastich.

Gesloten