Btw op aliexpress onder de 22€?

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
Frits
Contacteer:

Re: Btw op aliexpress onder de 22€?

Bericht door Frits » 31 mar 2021, 14:29

Ach, er is vast wel een bijdehante Nederlandse handelaar die die dure inklaringskosten wel wil betalen, maar niet over een zakje met een paar onderdelen. Die koopt ze gewoon met honderden te gelijk en verkoopt hier met een redelijke winst, wetend dat Jan de amateur toch niet meer even in China kan gaan shoppen voor een paar euro. Het wordt alleen wel lastig om je spullen te vinden. Ali had alles en bij elkaar op een site staan. Nu moet je weer gaan zoeken waar je een veertje of een kogellager vandaan gaat halen.
Ik denk dat ik mijn voorraad nog maar wat opschroef. Baat het niet, schaadt het niet.
DesignSparkM 5.0, Blender 2.83.0
Cura 4.8, Pronterface 1.6.0
Artillery Sidewinder X-1 v5 (0,4 mm nozzle)
Artillery Genius (0,2 mm nozzle)

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 31 mar 2021, 15:27

Terug naar die goeie ouwe tijd dat je uren met je mandje/wagentje kon ronddwalen in een elektronicazaak of gereedschapszaak die alles maar dan ook alles in bakjes en laadjes had liggen en ook per stuk. Helaas is dat allemaal verdwenen. Maar het is voor een ondernemer ook niet meer te doen met de internetconcurrentie. Misschien dat het met deze maatregel weer iets interessanter gaat worden en er weer iemand opstaat om dat weer terug te laten komen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2021, 15:58

Rob52 schreef:
31 mar 2021, 12:57
Laten we eerlijk zijn, met onderdelen is 123 3D over het algemeen schreeuwend duur. ....
.... dan heeft dat niks meer te maken met een normale winstmarge.
Dat is wel éénzijdig geredeneert.
Zoals we hier vaak lezen doen ze ook niet moeilijk met omruilen.

Dus in die "enorme" winstmarge zit ook garantie. En wees eerlijk wie heeft garantie geclaimd na een paar maanden in China?
In de winstmarge van die nozzle zit ook die X aantal teruggekomen 3D printers verwerkt.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 31 mar 2021, 16:17

Dat is wel een andere discussie. Want dan is het maar de vraag of je garantie krijgt of dat je er voor betaald hebt ook al claim je nooit garantie. Garantie betaal je dus in dit geval gewoon zelf. En als die prijs voor het Chinese product dan zoveel scheelt dat ik de moeite niet neem om in China een garantieclaim neer te leggen dan is dat een eigen keuze waar ik ook een stuk minder voor heb betaald. Wat niet wil zeggen dat je die garantie niet krijgt als je er bij de Chinese leverancier om vraagt. Ik heb daar toch ook heel wat positieve reactie van gelezen. Alleen moet je wat meer geduld hebben voor een vervangend onderdeel hier is.

En de redenatie gaat sowieso niet op. Ik moet, volgens jouw redenatie, bij 123 dus veel meer betalen voor onderdelen omdat er garantieclaims op printers zouden kunnen komen die ik daar niet heb gekocht??? Beetje vreemd om dat op die manier dan af te dekken. En eenzijdig geredeneerd omdat zij niet moeilijk doen over omruilen als ze een product 10 keer of meer over de kop laten gaan? Dat noemen ze een sigaar uit eigen doos.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 31 mar 2021, 16:37

De BTW die we klaarblijkelijk gaan betalen op bestellingen uit China onder de € 23 vloeit linearecta de staatskas in om een deel van de corona steunpakketten mee terug te betalen. En je kunt erop wachten dat we over niet al te lange tijd weer een BTW verhoging op alle producten gaan krijgen
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

nwpvr
Contacteer:

Bericht door nwpvr » 02 apr 2021, 03:36

Rob52 schreef:
31 mar 2021, 09:32

Dat komt omdat ze er nu uit moeten worden gefilterd en straks komen ze ALLEMAAL in aanmerking.
Heb je überhaupt een idee over hoeveel pakketjes het hier gaat? Vanuit mijn beroep en ervaring kan ik je melden dat het hier gaat om gigantische aantallen. Dat krijg je niet zomaar gebolwerkt. Dit proces automatiseren is niet zo eenvoudig en zal grotendeels handmatig moeten gebeuren. Als een poppetje daar 5 minuten mee bezig is, kan ie er 12 per uur doen. Je warehouse ligt snel vol met enorme hoeveelheden achterstanden en met de bulk die dagelijks erbij loopt loopt dat alleen maar op. Ik moet het echt nog zien gebeuren. Ze krijgen het nu al amper bijgewerkt.
Groeten,
Niels

- Ender 3 V2
- Anet A8 Plus met modificaties
- Cura
- Octoprint

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 02 apr 2021, 10:14

Ik weet het, maar als ze het willen innen hoeven ze veel minder te filteren. Nu alleen nog maar op wel of geen EU. Of het gaat lukken weet ik natuurlijk ook niet. Maar als de regering dit wil zullen ze er wel iets op verzinnen. Misschien dat er een betere en eenvoudiger manier komt om die BTW te innen zonder dat dit door de vervoerder hoeft te worden gedaan (en belast met extra kosten). Daar zouden velen bij gebaat zijn. Want er zal niet zoveel bezwaar zijn tegen het betalen van die BTW, wel tegen die extra kosten.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 08 apr 2021, 16:59

Ook in België zullen we niet ontsnappen aan de nieuwe regeling die Europees blijkt te zijn. Heb het nagevraagd bij mijn consumenten organisatie en kreeg dit antwoord. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk

3D-Printer ***Anet A6*** - Marlin 2.0.7.2/Tatara frame/3DV6/Bondtech extr./SKR V1.3/tmc2208Uart/Bltouch/24V Powered.
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 08 apr 2021, 22:38

vanaf wanneer geld die regeling? Meeste dat ik wou van ali heb ik ondertussen, maar heb een collega die een pak meer daar besteld dan mij maar volgt dat een pak minder zo'n kosten. Ga het hem gegarandeerd moeten zeggen.
Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 apr 2021, 22:46

Even van voren af aan lezen dan zie je het vanzelf voorbij komen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie