Anet A6 of Anet A6 auto

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
raymond1
Contacteer:

Anet A6 of Anet A6 auto

Bericht door raymond1 » 18 dec 2017, 21:55

Ik wil mijn eerste 3d printer gaan kopen en ben van plan om de anet A6 te kopen nu zie ik daar een versie van met de 2017 upgrade met auto leveling.
Is deze upgrade de moeite waard?
De standaard A6 is namelijk overal verkrijgbaar maar de A6 auto is bijna overal uitverkocht.

3drob
Contacteer:

Re: Anet A6 of Anet A6 auto

Bericht door 3drob » 19 dec 2017, 14:57

Hallo Raymond,

LET OP!!!
Dit is mijn mening over automatisch bed leveling,
Maar zeg nooit achter af………. Dus je zult zelf moeten beslissen of je wel of niet….
.
Ik heb het niet, Ik mis het ook niet ook! (ik heb een zelfbouw Prusa I3) die lijkt op die van jou!
Als je jou printer mechanisch stevig bouwt dan stel je de printer een(1) keer(X) af en –
Dan duurt het een behoorlijk lange tijd voor je het weer zal moeten doen.
.
Een voorbeeldje mijn nozzle zat verstopt,
Ik heb mijn nozzle verwisselt (Natuurlijk wel voor een zelfde soort/lengte!)
En ik heb aan mijn Heated Bed niets verandert, dus niet weer afgesteld geen bed leveling gedaan.
.
Mijn mening is het is extra gedoe!

MAAR! Laat de anderen hun mening ook even vertellen?

VrGr Rob.

Ballegooijen
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 19 dec 2017, 16:57

Ik heb het ook niet. Volgens mij is het zoals Rob zegt: Als je frame stevig is is eenmalig levelen voldoende en hoef je dat niet meer te doen tot er fysiek iets veranderd.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 19 dec 2017, 17:49

:idea:
Kan het niet laten ik ga het toch nog even zeggen!
Zet wat het ook word de printer vast op een flinke plaat…. Hout!
Eventueel met diagonale stekers of twee plaatjes naast…. Wat is het? Acryl of zo?
Paar paatjes er door met…….schroefjes…bout en moer…. Verzin het maar.
En nee dat hoef/moet niet direct! Eerst ff er lekker er mee klooien natuurlijk! ;-)

En jahaaaaa we blijven nieuwsgierig,
Dus als je wat hebt kom je dan nog wat vertellen?
Gewoon ff voor de lol!?

VrGr Rob.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 22 dec 2017, 16:37

Ik heb hier een A8 zonder autobed level , hoewel ik dat wel van plan was , maar helaas dat de geleverde sensor defect was ....
heb wel de software gedownload en op mijn reserve motherboard geinstalleerd, voorlopig zie ik de noodzaak er niet van in om autobed level te hebben , wel is het zo dat het belangrijk dat de Z assen te blokkeren bijv. tijdens filament wissel , ik heb daar twee borgingen voor gemaakt zodat de X assen niet kunnen verlopen tijdens bijv. fil. wissel , met autobedleveling los je dit snel op.

raymond1
Contacteer:

Bericht door raymond1 » 22 dec 2017, 18:52

westcoastam schreef:Ik heb hier een A8 zonder autobed level , hoewel ik dat wel van plan was , maar helaas dat de geleverde sensor defect was ....
heb wel de software gedownload en op mijn reserve motherboard geinstalleerd, voorlopig zie ik de noodzaak er niet van in om autobed level te hebben , wel is het zo dat het belangrijk dat de Z assen te blokkeren bijv. tijdens filament wissel , ik heb daar twee borgingen voor gemaakt zodat de X assen niet kunnen verlopen tijdens bijv. fil. wissel , met autobedleveling los je dit snel op.
Bedankt voor de info tot zover.
Ik ga maar eens kijken voor de upgrade versie wat ook auto leveling heeft.
Alleen nu nog vinden waar hij nog leverbaar is vanuit de EU zie dat de auto versie bijna overal niet meer leverbaar is.

Ik zie wel de A8 versie leverbaar in auto uitvoering maar zoals ik kan lezen is de A6 de opvolger van de A8 dus wil toch liever de A6 kopen.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 23 dec 2017, 17:30

Succes met de aankoop v/d printer , alleen het bouwen alleen al is al heel leuk , maak er geen haastklus van en neem de tijd , zeker op you tube zijn veel filmpjes te vinden waar je zeker wat aan hebt , ik heb hier een hoop lol met de A8 , laatste modificatie is printen op zware 12 volt accu , gaat ook prima ! fijne feestdagen

raymond1
Contacteer:

Bericht door raymond1 » 02 jan 2018, 09:49

Zoals het nu uitziet word het een zonder autolevel aangezien ik de auto level had besteld in Duitsland maar deze niet op voorraad was en de auto level naderhand toch ook een 2004 display bleek te hebben hebben ze mij een aanbod gedaan voor een normale A6 met deel geld terug.
Als ik later toch auto level wil bouw ik hem dan wel om.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 09 jan 2018, 16:09

Heej,

Naar mijn idee is het ook niet het geld waard,
Het is zeker een leuke upgrade, maar tenzij je hem regelmatig transporteerd, of perfecte onderkanten wil hebben, zou ik er niet het geld voor insteken.

Wanneer mijn printers beginnen met printen (X en Y beweging door printkop) draai ik altijd nog even als de skirt niet volledig goed wordt geprint. Ik wissel zeer vaak tussen nozzles/materiaal, maar afgezien van af en toe beetje bijdraaien, gebruik ik de leveling via de printer nooit, om het kalibratiekaartje maar te zwijgen!

Ik heb bijvoorbeeld een Ultiamker 3 waar het standaard op zit, en ultimaker 2+ waar het niet op zit, en moet alsnog zeggen dat ik de voorkeur voor de 2 geef, omdat ik dan niet soms hoef te klikken dat de automatische calibratie kan overslaan :p

Just my opinion,

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dFilamenten.nl

Plaats reactie