Anet A6 Cure Settings / updates / opnieuw beginnen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Robin88
Contacteer:

Anet A6 Cure Settings / updates / opnieuw beginnen

Bericht door Robin88 » 10 okt 2018, 14:34

Ik heb een kleine 1,5 geleden een Anet A6 3D printer gekocht, in het begin helemaal afgesteld en werkte altijd naar behoren. echter door tijd gebrek / huisje kopen + andere hobbies heb ik deze een langte tijd niet meer gebruikt.

Nu wil ik dit weer op pakken en updaten en afstellen etc. laatst even uitgeprobeerd maar krijg niet meer het resultaat dat ik toen had. mogelijk doordat ik de settings helemaal kwijt ben

Ook wil ik prints met betere support, ik had voorheen dat mijn printer eerst een plateau maakte van 1 laagje en daarop ging de printer pas printen en dit was altijd prima, helaas weet ik niet meer hoe ik dit goed krijg.

Maar nu!

Ik zie nu zoveel meer soorten Cura ik zat toen op 14.07 dit werd standaard aangeraden en had ooit een setting en die werkte echt perfect echter kan ik deze settings nerges meer vinden.

Wat is nu aan te raden en welke instellingen ?

De informatie die ik weet en heb is als volgt.

Software : Cura (toen 14.07)
Firmware: is standaard en kom ik liever niet aan tenzij dit heel veel uitmaakt
Filement: 1.75mm
Nozzle 0.4
Heated bed ( exacte warmte ligt meestal rond 50/60 indien nodig) ook heb ik er een glas bed maar gebruik ik nooit. wel de tape op de heatbed.

Ik wil nu eigenlijk allemaal support (upgrades) gaan printen om de printer nog beter te maken ook wil ik de hardware gaan upgraden dit is allemaal 10tjes werk dus dit is prima te doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met vernieuwde settings!

Alvast bedankt

Gr.

Robin

wim62
Moderator
Contacteer:

Re: Anet A6 Cure Settings / updates / opnieuw beginnen

Bericht door wim62 » 10 okt 2018, 19:36

Gewoon alle cura programma's van je pc verwijderen .
Daarna weer opnieuw installeren . back to basic .
Alle veranderde instellingen kun je ook opslaan op je pc , is wel zo handig .

gr Wim
Anet A6 en quadcopters

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 10 okt 2018, 19:42

Ik kan je niets over de instellingen voor een Anet A6 vertellen, er zijn hier meer Anet gebruikers dus er zullen er zijn die dat wel kunnen. Ik kan je wel vertellen dat het plateau waar je het over hebt dat heet dus een raft en dat kun je in Cura instellen.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Robin88
Contacteer:

Bericht door Robin88 » 11 okt 2018, 10:05

wim62 schreef:
10 okt 2018, 19:36
Gewoon alle cura programma's van je pc verwijderen .
Daarna weer opnieuw installeren . back to basic .
Alle veranderde instellingen kun je ook opslaan op je pc , is wel zo handig .

gr Wim
Ik had dit ook moeten doen maar helaas , achteraf zeker spijt!

Robin88
Contacteer:

Bericht door Robin88 » 11 okt 2018, 10:06

kaphaak schreef:
10 okt 2018, 19:42
Ik kan je niets over de instellingen voor een Anet A6 vertellen, er zijn hier meer Anet gebruikers dus er zullen er zijn die dat wel kunnen. Ik kan je wel vertellen dat het plateau waar je het over hebt dat heet dus een raft en dat kun je in Cura instellen.

Grtz Ronald.
Dankjewel voor het antwoord, we gaan het Raft eens onder loop nemen.

Ik hoop ook zeker meerdere Anet gebruikers te treffen en wellicht hebben zij de juiste tips!

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 12 okt 2018, 14:03

Installeer deze json file

https://yadi.sk/d/hEIo4JGZ-JhXsA

Plaats deze in uw Windows, C:<user>/AppData/roaming/cura/<version #>/definitions map.
Herstart Cura en je zal als je printer toevoegd een Anet A6 aantreffen bij "andere"

Wel verborgen bestanden zichtbaar maken in verkenner!
Deze instellingen bevatten ook een script om de nozzle te reinigen aan begin print, plus op einde print komt plateau naar voor om makkelijk aan geprint object te kunnen.

Niet opgesteld door mij, maar door Mark Everett, wel getest en goedbevonden door mij, zeker in combinatie met Marlin Firmware.
Laatst gewijzigd door Robbel2005 op 12 okt 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Robin88
Contacteer:

Bericht door Robin88 » 12 okt 2018, 14:10

Robbel2005 schreef:
12 okt 2018, 14:03
Installeer deze json file

https://yadi.sk/d/hEIo4JGZ-JhXsA

Plaats deze in uw Windows, C:<user>/AppData/roaming/cura/<version #>/definitions map.
Herstart Cura en je zal als je printer toevoegd een Anet A6 aantreffen bij "andere"

Wel verborgen bestanden zichtbaar maken in verkenner!
Je zal nu als je printer toevoegd een anet A6 aantreffen,
Deze instellingen bevatten ook een script om de nozzle te reinigen aan begin print, plus op einde print komt plateau naar voor om makkelijk aan geprint object te kunnen.

Niet opgesteld door mij, maar door Mark Everett, wel getest en goedbevonden door mij, zeker in combinatie met Marlin Firmware.
Goedemiddag,

dit is een firmwareupdate ?
Ik ben namelijk nog niet bezig geweest met marlin , alles is nog stock.

wat is het voordeel van marlin ? wellicht handig op dit naar mijn post te zetten bij de 3D printer vragen.

Gr

Robin

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 12 okt 2018, 14:14

nee, is gewoon een aantal voorinstellingen in cura die je wijzigt.
Werkt wel prima in combinatie met Marlin, maar zal ook werken met stock firmware
Laatst gewijzigd door Robbel2005 op 12 okt 2018, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Robin88
Contacteer:

Bericht door Robin88 » 12 okt 2018, 14:19

Robbel2005 schreef:
12 okt 2018, 14:14
nee, is gewoon een aantal voorinstelling in cura die je wijzigt.
Werkt wel prima in combinatie met Marlin, maar zal ook werken met stock firmware
A perfect, dan ga ik dat eens testen.

Enige idee waar ik informatie kan vinden over dat marlin, en eventuele verschillen ?
is dit echt vele malen beter ?

gr

Robin

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 12 okt 2018, 14:28

Robin88 schreef:
12 okt 2018, 14:10

wat is het voordeel van marlin ? wellicht handig op dit naar mijn post te zetten bij de 3D printer vragen.

Gr

Robin
Een van de grootste voordelen van Marlin is temperatuur beveiliging. Als bij stock firmware bv de temperatuur sonde uit het heatblock los komt, of de draad ernaar zou onderbroken zijn, denkt de machine dat je heatblock nog niet op temperatuur is, en gaat deze blijven verwarmen, tot eventueel het boeltje in de fik gaat.
Bij Marlin heb je ingebouwd in de firmware temperatuur beveiliging voor zowel de extruder heater als het hotbed.
Als binnen een vooraf ingestelde tijd de temperatuur niet bereikt is, dan gaat alles uitgeschakeld worden en zal je niets gaan oververhitten.

Tweede voordeel is dat je een sensor voor autolevel kan ermee gebruiken. Je hoeft dan je bed nadien niet meer te levellen, want het wordt automatisch voor elke print gedaan. Werkt voortreffelijk, en zou niet meer zonder willen!

Voorts kan je allerlei dingen uitwisselen, zoals bv een ander moederbord, andere display en dit gebruiken op dezelfde machine.
Je kan werkelijk alles instellen in M arlin , maar je zal wel wat moeten zoeken. Je hebt wel configuratiebestanden waar voor je Anet A6 alles al geoptimaliseerd is.

Kijk eens in dit forum, heb er enkele posts over. Je kan ook op mijn yandex link alle info terugvinden.

https://yadi.sk/d/N1vy6RXlz5GfXg

viewtopic.php?f=22&t=2672
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie