Ook een Sidewinder heeft zijn grenzen

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Rob52
Contacteer:

Re: Ook een Sidewinder heeft zijn grenzen

Bericht door Rob52 » 11 sep 2020, 19:43

Er is maar 1 goede oplossing en dat is beide kabels van voor tot achter door de juiste te vervangen, ze goed te bundelen en van de juiste kous te voorzien. En als je bang bent je garantie te verliezen dan even overleggen met de leverancier. Maar ik geef niet zoveel om die garantie als je het zelf direct goed kunt oplossen. Onder garantie krijg je waarschijnlijk weer dezelfde inferieure kwaliteit geleverd en dat is het laatste dat je wilt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 11 sep 2020, 19:48

Koop lekker soepele oranje 220v tuinkabel en soldeer die aan je bed.
Ik weet niet hoeveel Ampere je bed trekt maar als mijn heggeschaaar en grasmaaier er op kunnen dan zal een 220V heatbed ook wel lukken.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 11 sep 2020, 19:50

Rob52 schreef:
11 sep 2020, 19:43
Er is maar 1 goede oplossing en dat is beide kabels van voor tot achter door de juiste te vervangen, ze goed te bundelen en van de juiste kous te voorzien. En als je bang bent je garantie te verliezen dan even overleggen met de leverancier. Maar ik geef niet zoveel om die garantie als je het zelf direct goed kunt oplossen. Onder garantie krijg je waarschijnlijk weer dezelfde inferieure kwaliteit geleverd en dat is het laatste dat je wilt.
Dat had ik ook al voorgesteld op de vorige pagina .
Heeft hij misschien niet gelezen .
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame .

Big Fat Mama
Contacteer:

Bericht door Big Fat Mama » 11 sep 2020, 19:55

Er is maar 1 goede oplossing
Ik heb het erg moeilijk met dit soort uitspraken, en de mentaliteit die er lijkt achter te zitten.

Volgens mij zijn er duizend oplossingen mogelijk, en is het aan eenieder om zelf uit te maken wat voor haar/hem de beste is, of de meest geschikte. We kunnen enkel mogelijkheden aanreiken, en er de voor- en nadelen van toelichten.

Let wel, wat u voorstelt hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, kan zelfs de beste benadering zijn, voor sommigen. Maar het is niet de enige goede oplossing. "Goed" is geen algemene norm, wat voor de een "goed" is dat is voor de ander "verkeerd" en voor nog anderen "te duur" of "overkill" of wat dan ook.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 sep 2020, 20:06

Big Fat Mama schreef:
11 sep 2020, 19:55
en de mentaliteit die er lijkt achter te zitten.
En daar heb ik dan weer moeilijk mee want dat is gewoon een aanname.

Ik ben niet van plan om bij elk bericht mijn woorden op een goudschaaltje af te wegen om daarmee een Zuiderbuur te plezieren. Als ik er tussen had gezet "naar mijn mening" dan had ik die reactie niet gehad. Maar je (en daarmee bedoel ik mijzelf voor de duidelijkheid) kunt het (ook hier) nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Doe ermee wat je wilt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 11 sep 2020, 20:12

Big Fat Mama schreef:
11 sep 2020, 19:55
Er is maar 1 goede oplossing
Ik heb het erg moeilijk met dit soort uitspraken, en de mentaliteit die er lijkt achter te zitten.

Volgens mij zijn er duizend oplossingen mogelijk, en is het aan eenieder om zelf uit te maken wat voor haar/hem de beste is, of de meest geschikte. We kunnen enkel mogelijkheden aanreiken, en er de voor- en nadelen van toelichten.

Let wel, wat u voorstelt hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, kan zelfs de beste benadering zijn, voor sommigen. Maar het is niet de enige goede oplossing. "Goed" is geen algemene norm, wat voor de een "goed" is dat is voor de ander "verkeerd" en voor nog anderen "te duur" of "overkill" of wat dan ook.
Stel eens voor , een voorbeeld , je hebt in je huis een elektra leiding waar van een leiding is gebroken of verbrand door B.V. overbelasting of aan getrokken is .
Dan ga je toch ook niet de eindje van de draden aan elkaar maken .
Dan trek je toch een nieuwe draad erin .
Of zie ik dit verkeerd .
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame .

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 11 sep 2020, 20:14

Alles vervangen door beter materiaal is zeker een goed idee.
Blijf ik echter met een vraag zitten. Hoe sluit ik die nieuwe bedrading dan aan op mijn hot bed?
Het hotbed ligt nu los en ondersteboven.

Afbeelding

Het verwarmingselement zit geplakt onder de glasplaat. Het korte stukje kous zat oorspronkelijk verder naar rechts geschoven, met de bedoeling de boel daar te verstijven.
Alles vervangen gaat mij voor een draadbreuk toch echt te ver en levert ook weer de zelfde slechte in kous gehulde kabel op.
Wat is nu wijsheid? :?
DesignSparkM 5.0
Cura 4.7
Artillery Sidewinder X-1 v5

Big Fat Mama
Contacteer:

Bericht door Big Fat Mama » 11 sep 2020, 20:23

Wim, welbedankt voor de verzoenende toon, we willen inderdaad geen scheldkraam worden.

Uw voorbeeld is erg geschikt om mijn standpunt te verduidelijken: het is me ooit al overkomen dat ik wel degelijk een onderbroken netleiding "aanelkaar knutselde" , maar ik ben graag met u akkoord dat in veruit de meeste gevallen een complete vervanging de voorkeur zal genieten, voor de meeste mensen, in de meeste situaties.

Aansluitingen op netspanning zijn wel iets kritischer dan het inwendige van een 3d-printer.
En nogmaals: "zie ik dit verkeerd" is veel te wit/zwart, een volwassen en vakbekwaam persoon kan nuances en compromissen aanvaarden.
Wat voor de een "verkeerd" is, dat is voor een ander "vreemd, maar niet uitgesloten" en voor nog een ander "mogelijks het beste compromis in de gegeven omstandigheden" en kan ook nog zijn "verre van perfect, maar het enige dat in dit concrete geval mogelijk was".

Er zijn geen absolute waarheden. Zeker niet in practische technologie.

Zappa
Contacteer:

Bericht door Zappa » 12 sep 2020, 02:14

Totdat je printer een keer in de fik vliegt. Dan is duidelijk wat goed is en wat niet...
Printer 1: Wanhao Duplicator i3+
Printer 2: Die is er niet meer...
Overig: Palette 2
Print met: 123-3d, AprintaPro, FilamentWorld, Fillamentum, FormFutura, Innofil, Polymaker, PrimaCreator, ProtoPasta.
SW: Fusion360, S3D

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 12 sep 2020, 07:40

Zover wil je het natuurlijk niet laten komen, vandaar dat we er hier over praten en mogelijk een idee van een ander kunnen gebruiken om je inzicht te verbeteren. Eenvoudige oplossingen hebben soms toch een addertje onder het gras en ingewikkelde oplossingen zijn soms flink te vereenvoudigen.
DesignSparkM 5.0
Cura 4.7
Artillery Sidewinder X-1 v5

Plaats reactie