Creality CR-10S upgraden

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
3D Wens Shop
Contacteer:

Creality CR-10S upgraden

Bericht door 3D Wens Shop » 08 jul 2019, 11:26

Beste allen,
Ik wil graag deze topic wijden aan de upgrades die ik mijn Creality CR-10s geef. Ik merk dat er nogal wat forumleden zijn met deze printer óf een afgeleide; Creality CR-10, CR-10 PRO, etc. en wellicht dat de Ender eigenaren er ook wat aan hebben. Ik heb de Creality CR-10s nu enkele maanden in het bezit en het is een hele fijne printer om mee te printen. Mooi groot bouwoppervlak, stevig frame en een grote community.

De upgrades die ik momenteel al heb uitgevoerd zijn:
- Dunne 30x30 spiegel van de Ikea als bedlaag, heeft als voordeel dat je een vlakke ondergrond hebt en is eenvoudig schoon te maken onder de kraan.

- Frame stabilisatiekit - €34,50 - Zorgt voor meer stabiliteit in het frame. Vooral bij het printen van hoge objecten merk je dat er veel minder rimpelingen aanwezig zijn in het object.
https://www.123-3d.nl/Creality3D-Creali ... 14793.html

- NEMA 17 Stappenmotor dempers - €5,01 - Doordat de stappenmotoren direct op het frame zijn bevestigt, worden de trillingen overgebracht op het metalen frame. Het frame fungeert dan als "klankkast". Door de dempers creëer je een rubberen laagje tussen de motoren en het frame, waardoor de trillingen grotendeels eruit gedempt word.

- Extruder ventilator - Sunon HA40101V4 - €2,77 - Ik merkte dat de Creality CR-10s van nature veel geluid produceert, veroorzaakt door de stappenmotoren én de ventilatoren. Om te beginnen heb ik eerst een goedkope fan via aliexpress gekocht om te testen of deze daadwerkelijk stiller is. Uit de test blijkt dat de originele Creality fan 11dB meer geluid produceert dan de Sunon fan. De luchtverplaatsing heb ik niet kunnen meten, maar is op gevoel nagenoeg gelijk ;)

Upgrades die ik nog wil uitvoeren zijn:
- Fan in de behuizing vervangen.
- Fan in de voeding vervangen.
- De 4 rubberen "poten" vervangen voor betere dempers (suggesties zijn welkom!)
- Autobed level sensor monteren.
- GoPro Hero 7 monteren aan het bed, om opnames te maken tijdens het printen.

Merendeel van de upgrades hebben te maken met geluidsreductie, omdat ik de printer 's nachts aan wil laten staan voor grote opdrachten. Ik weet dat er een aantal forumleden hier geen fan van zijn, maar daar gaat deze topic niet over.

Indien men andere upgrades heeft toegepast voor zijn of haar 3D printer, het liefst de Creality CR-10, dan verneem ik het graag.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Bobby
Contacteer:

Re: Creality CR-10S upgraden

Bericht door Bobby » 08 jul 2019, 13:32

3D Wens Shop schreef:
08 jul 2019, 11:26
Zelf ontwerpen of een ontwerp pakken van Thingiverse en printen met flexible filament?

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 08 jul 2019, 14:06

Bobby schreef:
08 jul 2019, 13:32
3D Wens Shop schreef:
08 jul 2019, 11:26
Zelf ontwerpen of een ontwerp pakken van Thingiverse en printen met flexible filament?
Ja Thingiverse ben ik mee bekend, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik ben meer benieuwd naar eigen ervaringen of iets specifieks. Tot op heden ben ik nog het meest enthousiast over de 3D geprinte poten, waar je een zachte squash bal indrukt.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 08 jul 2019, 15:10

3D Wens Shop schreef:
08 jul 2019, 14:06
Ja Thingiverse ben ik mee bekend, dat hoef je mij niet te vertellen.
Ehh, sorry voor de suggestie als reactie op je vraag voor suggesties maar ik neem aan dat je het niet zo bot bedoelt als het overkomt.

Ik heb zelf deze voetjes ontworpen (voor 20x20 aluprofiel) en in gebruik, geprint met Ninjaflex (uit een sample pack):
Afbeelding
(oriëntatie is hoe deze geprint wordt. Bevestiging aan onderkant frame is op z'n kop)

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 08 jul 2019, 15:32

Bobby schreef:
08 jul 2019, 15:10
3D Wens Shop schreef:
08 jul 2019, 14:06
Ja Thingiverse ben ik mee bekend, dat hoef je mij niet te vertellen.
Ehh, sorry voor de suggestie als reactie op je vraag voor suggesties maar ik neem aan dat je het niet zo bot bedoelt als het overkomt.

Ik heb zelf deze voetjes ontworpen (voor 20x20 aluprofiel) en in gebruik, geprint met Ninjaflex (uit een sample pack):
Afbeelding
(oriëntatie is hoe deze geprint wordt. Bevestiging aan onderkant frame is op z'n kop)
Ow sorry bedoel me niet verkeerd, nu ik het zo terug lees begrijp ik wat je bedoelt ;) . Hoeveel lagen dik is de wand, als je jouw ontwerp print met een 0.4mm nozzle?

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 08 jul 2019, 16:24

De minimale verticale wanddikte welke ik gebruikt heb is 1,6 mm dus 4 wandlagen met een 0,4 nozzle. In combinatie met de hoogte/grootte geeft dit een bepaalde demping/flexibiliteit die voor mij juist lijkt maar ik claim niet dat dat de 'ultieme verhouding' is voor iedereen. Door te experimenteren met grootte, wanddikte en stijfheid van het gebruikte filament, kan iedereen zijn/haar eigen voorkeur vinden.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 09 jul 2019, 12:22

Ik heb ondertussen een bestelling gedaan bij ome Ali van 4 squash balletje met 2 gele stippen (zachtste). Dat wil ik wel eens gaan vergelijken met flexibel filament, ik heb genoeg varianten liggen om te vergelijken.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 jul 2019, 12:39

Nadeel van heel zacht materiaal is dat het hele apparaat gaat staan wiegen als het print. Zeker als dat ook nog eens gepaard gaat met (te grote) hoogte. Ik heb bij mijn Kossel de onderzijde van de poten uit flexibel filament geprint en de pootjes zelf uit PLA. Later heb ik de onderzijde ingekort om toch meer stevigheid te krijgen. (Totale hoogte pootjes 3 cm waarvan 0,5 cm flex.) Zelfs met tennisballen die vrij hard zijn vind ik het nog te stuiterig.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 09 jul 2019, 18:16

Als ik de OP lees staat er fan in de voeding vervangen. Ik kies er zelf voor om dan de voeding
aan te passen zodat die fan alleen aan gaat bij 55 graden en dan terug koelt tot 33 en weer uit gaat.
Natuurlijk is in combinatie met deze optie een stille Sunon een optie. 55C zou ie eigenlijk zelden
moeten kunnen halen maar zou nog steeds een veilige waarde moeten zijn imho

Heb in ieder geval voor het eerste gedeelte de onderdelen in bestelling.
https://www.vanallesenmeer.nl/KSD9700-T ... ormal-Open
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 jul 2019, 21:19

Uit welke gegevens haal je dat deze een hysterese heeft van 22 graden? Dat je kiest voor een bepaalde temperatuur om aan te schakelen begrijp ik ook wel. Maar de uitschakeltemperatuur kan ik nergens terugvinden. Normaal gesproken heeft zoiets een schakelhysterese van iets in de geest van 1 tot 3 graden. Maar 22 graden is rijkelijk veel. Het lijkt me ook meer een bimetaalschakelaar en daar is de schakelhysterese in ieder geval geen 22 graden van. Wel mooi als het in dit geval kan maar ik vind het nergens terug.

Ik heb zelf nog wel een aantal instelbare thermostaten liggen. Daar kun je vrij instellen wat de in- en uitschakeltemperatuur is, zowel koelend als verwarmend. Voor de kosten hoef je het niet te laten, je moet alleen geduld hebben tot het geleverd wordt. https://nl.aliexpress.com/item/32897566 ... 4c4d33FiKx Ik zie trouwens dat het bij VAeM ook niet op voorraad is en dat ze op vakantie gaan, dus die wachttijd is minstens net zo lang daar. (Weet ik uit ervaring van vorig jaar).
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie