Velleman vertex K8400 2 koppen

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
Lander56
Contacteer:

Velleman vertex K8400 2 koppen

Bericht door Lander56 » 04 feb 2017, 14:25

Hallo iedereen, ik ben Lander nieuw en beginner in de 3D print wereld, ik ben de trotse eigenaar van een Vertex K8400 van Velleman met twee koppen. Ik heb deze printer gekocht als bouwpakket en in ongeveer 4 dagen in elkaar gezet. De instructies op de site van Velleman zijn prima en volledig in woord en beeld.
Na het monteren van de printer enkele proefprints gedraaid en dit ging wonderwel zeer vlot, alleen had ik problemen met de uitlijning van de tweede linker print kop deze kwam namelijk 0,2 mm lager dan de rechter printkop met als gevolg dat de linker kop soms de rechterprint lostrok van het printbed. Dit probleem heb ik tot nu toe niet of toch maar gedeeltelijk kunnen op lossen. Een voor mij passende oplossing is van dit probleem is enkel gebruik maken van de twee koppen als ik een twee kleuren print maak en van kleur veranderen op de rechterkop alleen.
Nog een terugkerend probleem bij twee koppen na gebruik was het steeds moeten afkuisen van de printkop(pen) met een papieren zakdoekje wanneer deze nog warm zijn anders bijna met garantie het losduwen van de print. Nu werk ik voorlopig met een kop (de rechter) voor een kleuren prints.

Patrisio
Contacteer:

Re: Velleman vertex K8400 2 koppen

Bericht door Patrisio » 06 feb 2017, 21:11

Volgens mij lees ik hier een twee tal problemen.
De eerste is dat je hoogte verschil heb zitten tussen de beide extruders en dan in dit geval de hoogte van de printkoppen.
Kun je de extruders afstellen? door bijvoorbeeld iets los te nemen waarbij de kop extruder verstellen kan door de spuit mond in hoogte te veranderen? Probeer dit eerst eens. Er is ook nog een andere manier welke te verhelpen is in de firmware. Maar dit moet dan omgerekend worden aangezien de firmware op dit gebied werkt met stappen.