Cube 3D printer

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
René
Contacteer:

Re: Cube 3D printer

Bericht door René » 17 okt 2020, 23:42

Neem een gewone usb stick en formatteer deze als FAT32.
Plaats daar het x.cube3 bestand op.
Plaats de usb stick in de printer en zet deze aan.

Zie je het bestand nu wel?
Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Richvdijk
Contacteer:

Bericht door Richvdijk » 19 okt 2020, 19:03

Hallo Rene.

Ik heb het zoals jij het beschreven hebt gedaan en het bestand wordt niet gevonden. ik denk zelf dat de printer de X.cube3 bestanden niet kan herkennen omdat als ik de bij geleverde usb stick gebruik waar x.cube bestanden op staan deze wel zichtbaar zijn en ik die kan printen. Hierdoor denk ik dat ik software nodig heb die van mijn stl bestanden een x.cube bestand kan maken.

Richard

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 19 okt 2020, 19:32

Misschien heb je iets aan deze link.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Richvdijk
Contacteer:

Bericht door Richvdijk » 19 okt 2020, 19:44

Dank je Rob.

Maar ik snap er even helemaal niks meer van.
Ligt niet aan jou hoor. Maar kan via jou link helaas niks vinden dat met mijn probleem te maken heeft. Maar nogmaals dat kan mijn tekortkoming zijn.

Richard

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 19 okt 2020, 20:17

Als ik het goed begrepen heb is het een alternatief voor de cube bestanden. Ik heb het zelf niet helemaal doorgelezen, maar er staat in het eerste bericht ook een link naar github. Daar staat meestal wel meer info. Je hebt niets aan een converter voor stl naar cube bestanden want je moet een printbaar bestand hebben dat uit een slicer komt. Of iets dat een G-code bestand om kan zetten naar een cube bestand. En dat lijkt niet zo eenvoudig.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

Richvdijk
Contacteer:

Bericht door Richvdijk » 19 okt 2020, 20:29

Nee het ziet er niet eenvoudig uit.

Ik heb een programma op mijn pc staan van cubify. Alleen maakt deze er een cube3 bestand van. en dat leest de printer weer niet. Daar zit mijn probleem denk ik.

Richard

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 21 okt 2020, 16:50

Hallo Richard,
Waarschijnlijk maak ik mijzelf totaal belachelijk, want ik weet totaal niets van computerbestanden en zo.
Maar zoals ik het begrijp heb je xxx.cube3 bestanden, maar heb je xxx.cube bestanden nodig.
En ja, daar zal waarschijnlijk ergens een andere code in zitten en zo.
Maar heb je het al geprobeerd met een simpele naamswijziging, waarbij je de extensie van cube3 naar cube wijzigd?

Misschien een totaal geschift idee, maar wie niet waagt die niet wint.
Groeten van Barbara

Ender 3 + nog een Ender 3
Cura 4.6.1
Tinkercad

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 21 okt 2020, 17:47

Zo simpel is dat allemaal niet.

Ik heb nog eens verder gezocht en het blijkt dat de Cube geen gewone G-code gebruikt maar een BFB G-code. BFB staat voor bits from bytes. Wat ik daar over las zou er een vertaalprogramma bestaan waarmee een door bijvoorbeeld Cura gegenereerde G-code kan worden omgezet naar een BFB G-code bestand. Ik zou eens verder zoeken op iets als Converting gcode to bfb. Je bent kennelijk niet de enige die hier tegenaan is gelopen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

René
Contacteer:

Bericht door René » 21 okt 2020, 17:52

Richvdijk schreef:
19 okt 2020, 19:03
Hallo Rene.

Ik heb het zoals jij het beschreven hebt gedaan en het bestand wordt niet gevonden. ik denk zelf dat de printer de X.cube3 bestanden niet kan herkennen omdat als ik de bij geleverde usb stick gebruik waar x.cube bestanden op staan deze wel zichtbaar zijn en ik die kan printen. Hierdoor denk ik dat ik software nodig heb die van mijn stl bestanden een x.cube bestand kan maken.

Richard
Dus als ik het goed begrijp,
herkent de printer geen x.cube3 bestanden
maar wel x.cube bestanden?
Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Richvdijk
Contacteer:

Bericht door Richvdijk » 22 okt 2020, 22:42

Hallo Rob

Klopt wat jij zegt. Maaaarrrrrrrrr. Ik heb na lang zoeken cube software gevonden. Eerst deze geïnstalleerd en gekeken of het werkte, maar daar kwam ik niet uit. en het werkte niet zoals ik wilde. vanavond zat ik weer een te bladeren door mijn pc en zag tot mijn verbazing dat de cube3 bestanden verandert waren naar cubify print file. en laat mijn printer dat nou wel herkennen. Volgende stap is snel iets tekenen en kijken of dat ook werkt. Daar ik nog niet zo handig ben met tekenen in fusion, onshape en dat soort programma's. Maar wel enigsinds met sketchup. heb ik daar snel wat getekend en opgeslagen. vervolgens exporteren als STL. Nu komt het verrassende. de Cube software verandert deze STL bestand gelijk naar de cube print file.

Probleem opgelost.

Hartelijk dank voor het mee denken
Richard

Plaats reactie