Cube 3D printer

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Cube 3D printer

Bericht door Admin » 31 aug 2012, 17:32

De met de American Technology Award beloonde Cube is een betaalbare en compacte 3D thuisprinter. Met een prijs van $1,299 een van de goedkoopste van dit moment.

Afbeelding

Website link: http://cubify.com/cube/

• The Cube has a print space of 5.5" x 5.5" x 5.5". To see what you can make browse the 25 files you get with the Cube, or have a look in the store.
  • The Cube works with color cartridges, one for each color. We've selected a range of 10 colors to use with your Cube.
  • 3D printing with the Cube is easy. Send your prints to the Cube from your computer.
  • The Cube ships with easy to use software that turns all your downloaded models or self-made models into files the Cube can understand.
  • With our EZ load Cartridge changing to a different color or replacing an empty cartridge is a breeze.

Cube 3D Printer Specs

Cube Dimensions:
without cartridge
10 x 10 x 13 inches - 26 x 26 x 34 cm

Cube Weight:
without cartridge
9.5 lb - 4.3 kg

Box Dimensions:
16 x 15 x 19 inches - 41 x 38 x 48 cm

Box Weight: 19.0 lb - 8.6 kg

Connectivity
Wireless:
802.11b/g with:
WPS Infrastructure
Adhoc Mode

Requirements:
Cubify Client Software
(supplied with the Cube)
USB stick, to transfer print files
(supplied with the Cube)

Technology:
Plastic Jet Printing (PJP)

Print Jets:
Single Jet
Max creation size:

5.5 x 5.5 x 5.5 inches
14 x 14 x 14 cm
Material:

Tough Recyclable Plastic
Layer Thickness:

10 mil | 0.01 inches
250 microns | 0.25 mm
Supports:

Fully Automated
Easy to peel off
Cartridge:

1 Cartridge prints 13 to 14 mid-sized creations
Software

Description:

Comes with software to create .CUBE print files.
Windows Requirements:

Cubify Client runs on 32 and 64-bit Operating Systems.
• Windows XP Professional or Home Edition with Service Pack 3
• Windows 7
Windows & is required for ad-hoc WiFi Print Job submission.
If not already installed, the Cubify Client installer will automatically install the Microsoft .NET 4.0 Framework
Minimum Hardware Requirements:

A PC with these minimum requirements will be required to run the Cubify Client Software
Processor: Multi-core processor - 2GHz or faster per core
System RAM: 2 GB
Screen Resolution: 1024x768

Warranty
90 days parts and labor.

NielsE
Contacteer:

Re: Cube 3D printer

Bericht door NielsE » 22 nov 2013, 19:30

Er zijn op dit moment wel beter 3d printers op de markt!

Ondanks dat de prijs wel heel erg aantrekkelijk is, betaal je toch maar 200, 300 euro extra voor een erg goede 3d printer.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 22 nov 2013, 21:15

Je hebt gelijk. Dit topic is al weer gedateerd. De Cube was een tijd geleden een erg betaalbare desktop 3d-printer. Inmiddels niet meer. Zo snel gaat het allemaal....

Ik zou zeggen, post gerust wat printers die je zelf interessant vindt! Ik ga zelf ook nog eens kijken of dit wat actueler kan. ;)

Misschien een goed idee om een topic te openen over de goedkoopste 3d-printers?

rdwrt
Contacteer:

Bericht door rdwrt » 02 okt 2017, 12:57

Zo, is dit even een oud topic! In een makerspace in Delft heb ik de 3D printer afgestoft, het bleek een Cube.
Hij doet het nog met de bijgeleverde cartridge, dus dat is alvast wat!

Nou wordt het spannend, cubify is niet meer actief op de consumer markt, dus ik zoek aftermarket-cartridges op eBay.

Daarvoor moet ik weten of het een Gen1 of Gen2 printer is. Heeft iemand enig idee waar ik dat aan kan zien? Er staat niks op over de generatie, dus ik denk aan gen. 1. Ergens heb ik gelezen dat de gen 1. alleen PLA kan printen terwijl op de doos staat dat hij zowel PLA als ABS kan verwerken.

rdwrt
Contacteer:

Bericht door rdwrt » 02 okt 2017, 13:11

Ok ik geloof dat ik hem doorheb. De 1e generatie heeft een heated bed uit donker metaal maar kan alleen ABS printen. De 2e generatie heeft een glazen bed, niet heated, en kan ABS en PLA printen.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 04 okt 2017, 09:30

hee rdwrt,
Als mede delftenaar leuk te zien dat maakbaar ook bezig is met 3D printen;)

Wat ik ook nog wel het vermelden waard vind, is dat er momenteel sommige ABS varianten op de markt bestaan, met zoveel toevoegingen erin (modifiers) dat deze dezelfde eigenschappen vertonen bij printen zoals PLA (zelfde smelt traject, zelfde krimp ratio etc).
Met dit ABS, kan dan op ELKE printer waar PLA op geprint kan worden, ook gelijk ABS op geprint worden.
Ook vind ik dat PET vergelijkbaar print als PLA, en dus altijd geprint kan worden, net zoals PLA, echter zie ik deze niet vaak staan bij de beschikbare materialen die de printer fabrikanten opgeven.

Hecht dus door bovenstaande redenen niet teveel waarde aan wat de fabrikant als materialen opgeeft, maar kijk dus met name naar de max temperaturen van nozzle (en evt bed), het printbed materiaal (tegenwoordig vaak glas, of adhesi zoals buildtak) en of de printer een omsloten omgeving heeft.

Let wel dat indien de temperatuur niet te veranderen is, door bijvoorbeeld gesloten software omgeving, je helaas aan bepaalde temperaturen gebonden bent.

Misschien is het voor jou het makkelijkst als je lange tijd van plan bent om te gebruiken, om te kijken naar methodes om de chip in de cartridge te hacken, zodat je ook andere filamenten kan gebruiken?

Als je vragen hebt over de printer hoef je maar berichtje te plaatsen, wellicht kan ik je bij sommige dingen helpen;)

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Plaats reactie