De Anet A8 gevaarlijk!!!

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
QISta
Contacteer:

Re: De Anet A8 gevaarlijk!!!

Bericht door QISta » 08 feb 2019, 09:56

Ik verraad nu dat ik de onderwerpen terug lees. Ik had inderdaad gehoord over 3D printers die in de fik vliegen! Ik lees hier bij hoe ik ze zo veilig mogelijk kan maken, maar desondanks denk ik dat het beter is om de printer niet alleen te laten. Maar hoe doe je dat bij prins die heel lang duren? Zijn er wel eens prints die langer dan 12 uur duren, bijvoorbeeld?

Gelukkig heb ik geen last van geld rovende vrouwen!
groet, Christa

Printer: Anet A6 zelfbouw
Gestart met 3D printen: februari 2019
Status: groentje

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 feb 2019, 10:57

Er bestaan instellingen of aanpassingen in de G-code die de print kunnen pauzeren en weer verder kunnen laten gaan. Dit zit bijvoorbeeld in Cura al ingebouwd voor bijvoorbeeld filamentwissel om meerdere kleuren (in lagen) te kunnen printen. Maar er bestaan ook mogelijkheden om zelfs de printer uit te kunnen zetten en later weer te hervatten. Die vereisen echter een stuk meer aanpassing aangezien er dan een schrijfactie moet worden gedaan door de printer in de G-code (of elders) om hervatting vanaf dat punt te kunnen waarborgen. Sommige printers hebben dat ingebouwd voor bijvoorbeeld spanningsuitval. Bij een standaard printer zal dit dus wat ingewikkelder worden. Als je van te voren weet dat het een erg langdurige print wordt kun je de printcode opsplitsen in 2 of meer delen. Maar daar komt toch wat meer kennis bij kijken omdat elk deel toch een aanpassing nodig heeft. Als je dat wilt uitproberen of het werkt kun je dat het beste met kortdurende prints doen zodat je zeker weet dat het werkt en niet het risico loopt dat een print van 12 uur na 9 uur alsnog een laagverschuiving heeft, dan is het wel erg zonde van de tijd geweest.
Groeten, Rob.

Anet A8.

SnelleD
Contacteer:

Bericht door SnelleD » 08 feb 2019, 14:48

Had onlangs een print die meer dan 13u duurde is afhankelijk van welk stuk men print.

Natuurlijk kan men daar moeilijk gaan blijven bijzitten.
Heb eerst en vooral een rookdetector geïnstalleerd in de kamer (kan nooit kwaad) waar de printer staat alsook heb ik cameratoezicht als ik beneden ben ziet men via de tablet de printer bezig zet ook het geluid op want men zit niet constant naar het tablet te kijken.

En dankzij de camera heb ik al kunnen ingrijpen.

Wat ik nog wil doen is de printer op een niet brandbare ondergrond zetten en ook rondom de printer niets brandbaar stockeren.
Er voor zorgen dat men steeds de stekker kan uittrekken als het dan toch misgaat.
In de buurt heb ik ook een blusdeken liggen dit is niet speciaal voor de printer gekocht.
Creality CR - 10S Pro en DIY Prusa I3

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 feb 2019, 15:04

Brand is niet het enige waarvoor je in de buurt moet zijn. Het gebeurt iedereen ook een keertje dat je filament op de rol vastloopt, ik heb dat al een aantal keer gehad. Of wat ook kan is dat het door invloed van buiten (veroudering, en dat kan sneller zijn dan je zou denken/hopen) gewoon breekt. Dan helpt een filamentsensor nog, maar voor vastlopen heb je daar weer niks aan als die sensor geen doorvoersnelheid kan meten.
Groeten, Rob.

Anet A8.

Plaats reactie