De Genius is er.

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
Frits
Contacteer:

De Genius is er.

Bericht door Frits » 17 nov 2020, 16:01

Meet my baby brother Genius.

Afbeelding

Deze kleinere versie van de Artillery printer heb ik gekocht om er met een 0,2 mm nozzle het fijnere printwerk mee uit te voeren.
Besteld bij Ali op 11-11-20 en vandaag geleverd. Ik heb geen douane of BTW moeten betalen. Inmiddels staat hij na een klein half uurtje sleutelen gereed en heeft de eerst test kubus er al uit gespuugd. Het ziet er goed uit.
DesignSparkM 5.0, Blender 2.83.0
Cura 4.8, Pronterface 1.6.0
Artillery Sidewinder X-1 v5 (0,4 mm nozzle)
Artillery Genius (0,2 mm nozzle)

René
Contacteer:

Re: De Genius is er.

Bericht door René » 17 nov 2020, 16:35

Gefeliciteerd met de baby ;)

Ben benieuwd naar het print resultaat.
Zelf ben ik al een tijdje bezig met het ontwerpen en bouwen van een printer met 0.2mm of misschien nog kleinere nozzle.
Maar door mijn ziekte zit daar een behoorlijke vertraging in.
De frame koppel stukken zijn bijna geprint en de aluminium profielen kunnen gezaagd worden.

Dus ben erg benieuwd naar jouw print resultaten.
Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Let's create something awesome
René

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 18 nov 2020, 11:43

Vandaag een eerste test gedaan met het fijnere werk.
Dit is een slotplaat voor in mijn modeldeur. De rechter helft om precies te zijn. Er is dus ook een linkerhelft in spiegelbeeld.
Het gaat even over de kwaliteit van het printen. Eerst toon ik even de tekening. Zo moet het dus worden. Het is 13x15 mm.

Afbeelding

En dan wat Cura 4.8 en mijn twee printers er van brouwen.

Afbeelding

De gele versie is gemaakt met Curo draft en een 0,4 mm nozzle. Je ziet dat er verschillende delen ontbreken en dat het er erg grof uitziet.
De zwarte versie is gemaakt Met Cura normaal en een 0,4 mm nozzle. Hier was de spoorbreedte versmald naar 0,26 mm en dat levert een aan zienlijke verbetering op.
Maar het kan dus nog beter.
De bruine versie is gemaakt met Cura 4.8 super quality (een standaard instelling voor mijn Genius) en een nozzle van 0,2 mm.
Mogelijk valt er nog iets meer uit te halen, met het aanpassen van sommige instellingen.

Nog een ding geleerd gisteren. Normaal wissel ik mijn filament met behulp van het menu op de printer. Gaat altijd prima.
Maar als je een 0,2 mm nozzle hebt gemonteerd probeert de printer daar ook de zelfde hoeveelheid filament door te proppen bij die nieuwe filament invoer. Het gevolg was dat de extrudermotor het filament zwaar beschadigde en er geen filament meer werd bewogen. Ik dacht toen dat mijn nieuwe 0,2 mm nozzle meteen verstopt zat.
Nee hoor. Niks mis mee, maar als er niets wordt toegevooerd (terwijl de extrudermotor wel draaide) komt er ook niets uit je nozzle.
Later heb ik handmatig het filament ingevoerd en dat lukte wel. Daarna een file voor de 0,2 mm nozzle in Cura aangemaakt en printen maar. Zie bovenstaand resultaat.
Dus filament wisselen in deze machine: met de hand invoeren, anders ramt de extruder er veel te veel in bij zijn poging om de oude filament resten er uit te spoelen. ;)

Voorlopig ben ik wel tevreden met mijn nieuwe speeltje. :)

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 18 nov 2020, 11:51

Ik hoop dat je het nog iets beter in kunt stellen zodat de print er beter uit ziet. Dit resultaat valt me toch een beetje tegen.
Groet Wim

Werk met een FlashForge Creator Pro en FlashPrint. PLA.
Nu ook met Elegoo Mars Pro en de Elegoo Mercury Plus
-
Met Blender en SketchUp maak ik de modellen. Het verven van de modellen doe ik met de airbrush en kwast
-
Woont in Wageningen

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 18 nov 2020, 13:10

Als dit de eerste print is die uit de Genius komt dan is zo'n 0.2 nozzle zeker de moeite waard.
En die schoonheidsfoutjes zijn vast en zeker wel op te lossen.

Ik neem aan dat je de extruder netjes hebt gekalibreerd.
En waarschijnlijk ook een temperatuur-toren geprint, want iedere printer heeft een andere temperatuurafwijking :)

Fantastisch dat je zo klein kunt printen met zo'n groot apparaat 8-)
Groeten van Barbara

2x Ender 3, Cura 4.6.1, Tinkercad
Elegoo Mars Pro, Chitubox 1.7.0

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 18 nov 2020, 13:43

Uh nee, niets gekalibreerd en geen temperatuur toren geprint. Hij komt zo uit de doos.

Dit in PLA brons meteen geprint met de standaard geleverde 0,4 mm nozzle. Gewoon om te kijken of alles werkte. En dat deed het.
De onderrand is wat smoezelig, omdat er een brim aan heeft gezeten. Dat doe ik zelf nooit, maar deze demo-file komt van Artillery.

Afbeelding

Afbeelding

Je hoort mij niet klagen hoor.

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 18 nov 2020, 14:06

Mij hoor je dat ook niet doen :D
Fantastische print, zo uit de doos.
Groeten van Barbara

2x Ender 3, Cura 4.6.1, Tinkercad
Elegoo Mars Pro, Chitubox 1.7.0

Plaats reactie