AM8 Print speed (Titan extruder en V6 all metal)

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
justinnp
Contacteer:

AM8 Print speed (Titan extruder en V6 all metal)

Bericht door justinnp » 06 apr 2020, 22:45

Hallo,

Mijn anet a8 heeft eindelijk de upgrade naar een am8 gekregen en al paar prints kunnen maken zonder problemen.
Nu ben ik aan het kijken naar hoe ik de print speed kan opbouwen en goede kwaliteit prints te behouden.

Daarom mijn vraag wat zijn jullie print speeds met een am8?

Ik heb nu een Titan extruder en V6 all metal hot end. Alleen als de initial layer hoger staat als 30mm/s begint de extruder te clicken.
En bij de volgende lagen mist de extruder ook met een clickend geluid.
Heeft een van jullie een oplossing om sneller te kunnen printen?
Want nu lijkt het alsof de extruder hier niet voor gemaakt is of verkeerd is ingesteld?

Groetjes Justinn

Rob52
Contacteer:

Re: AM8 Print speed (Titan extruder en V6 all metal)

Bericht door Rob52 » 06 apr 2020, 23:13

Zo zie je maar dat niet elke upgrade meteen een verbetering is. Meestal print ik met de standaard extruder op de Anet met 80 mm/sec.

Heb je een direct drive of een bowden uitvoering?

Als jouw extruder gaat klikken dan kan je filament niet goed worden doorgevoerd. Kan zijn dat je hotend (deels) verstopt is of dat de veerdruk van je extruder te laag is. Een full metal werkt ook niet even goed bij iedereen. Ik heb hier ook wat full metal throats liggen en mee geëperimenteerd, maar ik ben er voorlopig weer vanaf gestapt. Nu heb jij hem kant en klaar ermee gekocht dus zou je denken dat het dan wel zou moeten werken. Maar ja, theorie en praktijk. Ik vind 30 mm/sec trouwens wel laag als dat nu je maximum is, zelfs TPE print ik nog sneller. Maar goed, daar heb je dit topic ook voor gestart. :lol:
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 07 apr 2020, 14:29

Neem aan Direkt...
Is de Titan extruder een originele? Of eentje van Banggood?
Misschien licht het ook aan de temperatuur?
Welke temp is dat? PLA 215…..218 probeer het anders eens wat ( 3 ) hoger dan dat je nu hebt?
Waar je wel op moet letten is dat je de extruder goed en op de goeie plek koelt!!!
De scheiding tussen de koelribben en tussen het heated blok moest ik scheiden met een stukje aluminium plaat,
Dus dat de ventilator niet ook nog het blok koelt maar wel het dunne halsje ( de heatbreak )
Ook ondervond ik dat dat ventilatortje van wat was het?.... 30X30 gloof ik? Dat was bij mij niks!
Ik heb daar toen 40X40 voor genomen en later netjes gemaakt met een 3D geprint trechtertje van Thingiverse.
de resultaten waren daarna beter bij mij:
https://myalbum.com/photo/y27KqTwcWvVo/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/5bW5VnqMyKJr/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/rVFXbnYMm5Od/1k0.jpg
LET OP!!!
Wil niet zeggen dat het strakjes bij jou…..
Tis altijd weer afwachten wat er van komt!

VrGr Rob
https://www.youtube.com/watch?v=i1R7LTF9-uY
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

justinnp
Contacteer:

Bericht door justinnp » 08 apr 2020, 12:55

Hoi,

Het is een bowden uitvoering vergeten te vermelden.

Is een van banggood

De temperatuur zit op 200 op de filament staat tussen 195 en 220 en is pla

Zou kunnen dat het aan de fan ligt? Heb namelijk beetje met de fan gespeeld en toen was de tekst onleesbaar van de 3d printer test print. Waarbij deze ervoor wel goed leesbaar is. Ik zal vanavond een hogere temperatuur proberen en minder fan

Groetjes justinn

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 08 apr 2020, 16:51

Plaats eens een foto van je setup. Misschien zie je iets over het hoofd dat wij met z'n allen misschien wel zien.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 08 apr 2020, 18:12

Tikken betekent stappen overslaan/skippen?

De titan heeft een vertraging in de overbrenging dwz dat de motor meer omwentelingen maakt (met minder kracht) dan een directe overbrenging om dezelfde lengte uit te poepen. Dus als de motor stappen overslaat zou zonder de vertraging, de motor niet eens kracht genoeg hebben om met 10mm/s te printen. Ik heb nog nooit tikken/ stappen overslaan gehad met de titan setup die ik heb. Wel het stokken van de doorvoer doordat het tandwiel zich ingegraven had (door gebruikersfouten).

Als de motor stappen skipt zou ik eerst de drivespanning en bekabeling/connectors controleren en eventueel aanpassen. Als je originele ANet board gebruikt kan je de spanning niet instellen. Als je dan wel naar Marlin overgestapt bent dan zou je misschien de extruder met de z-as (de Z heeft minder kracht nodig dan X en Y) kunnen wisselen (naast connectors wisselen ook firmware aanpassen) en kijken of dan het probleem niet meer voorkomt. Als dit zo is moet je nog wel het probleem oplossen met nieuwe parts want het is natuurlijk niet verstandig om het probleem niet te verhelpen.

Plaats reactie