Polaroid Playsmart settings voor Simplify3d

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
cornelis
Contacteer:

Polaroid Playsmart settings voor Simplify3d

Bericht door cornelis » 26 nov 2019, 15:52

Hmm,, deze software kent de printer niet en helaas weet ik de settings niet om hem manueel toe te voegen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze printer / settings?
Ze vragen:
machine type - cartesian (rectagular) or delta (cylindrical)?
firmware - reprap/makerbot/flashforge/bits from bytes ?
baud rate?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen... die software van Polaroid is bagger :(

Rob52
Contacteer:

Re: Polaroid Playsmart settings voor Simplify3d

Bericht door Rob52 » 26 nov 2019, 18:45

Tja, als ik dit soort vragen lees is mijn eerste reactie en vraag; heb je er jezelf van tevoren wel eerst wat in verdiept en ingelezen?

Want het is natuurlijk reuze gemakkelijk om eenvoudigweg een paar vragen neer te zetten, maar met alle respect, dit zijn basisbegrippen. Als je die al niet kent zal het vervolg zeker niet gemakkelijk gaan worden.

We willen je best helpen, maar je moet zelf ook wel een basis aanleggen anders gaat het niet werken.

Maar werk je met Simplify3d? Dat heeft zover ik weet alleen een betaalde versie en kun je slechts tijdelijk gratis uitproberen en daarna kost het € 149. Er zijn dan voldoende goede gratis alternatieven zoals bijvoorbeeld Cura.

Maar kort beantwoord:
machine type - cartesian (rectagular) or delta (cylindrical)?
firmware - reprap/makerbot/flashforge/bits from bytes ? Dit is bij dit soort merken vaak moeilijk te achterhalen. Maar begin maar met Marlin, want vaak gebruiken ze een gemodificeerde Marlinversie. Alhoewel je die niet in het lijstje hebt staan. Werkt dat niet dan de andere stuk voor stuk uitproberen.
baud rate? De snelheid waarmee je netwerkkaart van je printer communiceert met je pc. Als het niet in je handleiding staat dan is het waarschijnlijk 115.200 of 250.000. Maar om alleen van een SD kaartje of usb stick te printen heb je die instelling niet nodig. Voor cameragebruik zul je het weer wel nodig hebben.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

cornelis
Contacteer:

Bericht door cornelis » 27 nov 2019, 13:48

Hoi Rob, het klopt dat het een impulse aankoop was (Bright Day) en dat ik me in deze printer niet van te voren had verdiept.

Na het kopen heb ik me de kolere lopen zoeken naar de info die ik nodig had maar is niet te vinden. Toen kwam ik hier op het forum en heb ik de vraag gesteld. In mijn beleving waren het niet voor de hand liggende vragen en als dat wel het geval was.. sorry voor het verspillen van je tijd. Wel bedankt voor de moeite om ze te beantwoorden.

Simplify3d had ik al liggen uit mijn Ultimaker tijd..

Ondertussen heb ik contact gehad met Polaroid en mijn God.... wat een mafkezen... gebruik van andere software heeft als resultaat dat de garantie komt te vervallen. Letterlijk hun antwoord op mijn vraag.. Mag dus alleen hun software gebruiken LOL

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 27 nov 2019, 14:08

Altijd een probleem met merken die eigen en merkgebonden artikelen willen verkopen. Mooiste zijn open source artikelen en die zij er veel. Maar je kunt natuurlijk overwegen er t.z.t. een ander kaartje in te zetten met bijvoorbeeld Marlin. Dan behoud je het origineel en kun je daarnaast lekker verder experimenteren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

blueznl
Contacteer:

Bericht door blueznl » 27 nov 2019, 14:19

Uit de handleiding:

" In the meantime, in order to slice your models when using a Mac, we recommend using
third party software, Cura. This will allow you to save your model as Gcode and then print
on your Polaroid PlaySmart 3D printer. "

Cura in, en de betreffende instellingen eens bekijken en vergelijken met Simplify3D. Lijkt een reguliere gcode te zijn.

Edit: Ik zie wat referenties naar Simplify3D hier https://www.youtube.com/watch?v=M5T2IaqO-Jw maar helaas geen link met directe settings...
Laatst gewijzigd door blueznl op 27 nov 2019, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
You have two options: psychotherapy, or Ninelizards' blog

cornelis
Contacteer:

Bericht door cornelis » 27 nov 2019, 14:24

Klopt, ze werken wel met Cura omdat ze hun eigen app niet in de Appstore van Apple kregen :)
Ze moesten wel Cura ondersteunen..

Plaats reactie