Hulp gevraagd bij printprobleem

Handleidingen voor beginners en gevorderden
Plaats reactie
romavami
Contacteer:

Hulp gevraagd bij printprobleem

Bericht door romavami » 19 feb 2021, 23:00

Beste forumleden;

ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Ender 3 V2. en ben zelf helemaal nieuw op het gebied van 3D printing.
Ik heb het apparaat heel secuur opgebouwd nadat ik veel Youtube video had bekeken.
Na alles meerdere keren gecontroleerd te hebben en het bed heel nauwgezet afgesteld te hebben, heb ik mijn eerste print gemaakt.
Ik gebruikte daarvoor de poes-print die standaard met de Ender wordt meegeleverd.
Standaard stond de Nozzle temp op 200 en het bed op 60 graden.
De print kwam er fantastisch uit. Geen lijntjes of andere onregelmatigheden.

Daarna heb ik enkele ontwerpen gedownload van Tingiverse.
Ik heb de STL files met Cura gesliced en via het geheugenkaartje in de printer gedaan.
Het eerste wat mij opviel was dat de temperatuur van het bed teruggezet werd naar 50 graden.
Daarnaast werden de prints een rommeltje. Het leek nergens op.
Het filament kwam los van het bed en de nozzle veegde het hele spul bij elkaar op een hoop.

Ik heb binnen Cura gezocht of daar de temperatuur van het bed veranderd werd, maar heb niets gevonden.
Ten einde raad toen de file van de hond die met de Ender meegeleverd werd geprint en die ging helemaal goed.

Kan iemand mij verder helpen ?
Wat doe ik fout of welke instelling in de software zorgt ervoor dat ik zelf-geslicede bestanden niet goed kan printen.

Groet Rob
Creality Ender 3 v2 + Newbee on 3D print. :)

Puffeltje
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij printprobleem

Bericht door Puffeltje » 19 feb 2021, 23:18

Dat de temperatuur 'teruggezet' is naar 50 graden is een instelling in CURA. Als je bij de instellingen kijkt bij het hoofdstuk 'Material' kom je daar een instelling tegen 'Build Plate Temperature'. Als je deze instelt op 60 graden, opnieuw sliced en opslaat zal je print weer geprint worden met een bedtemperatuur van 60 graden.

En je zal zien dat veel items van thingiverse niet geheel foutloos zijn. Wat ik altijd doe met objecten van thingiverse deze na het slicen even laag voor laag bekijken om te controleren of ik rare dingen zie zoals bijvoorbeeld missende ondersteuning (printen in midair)
Er zijn 10 soorten mensen: De ene kan binair tellen en de ander niet.

romavami
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij printprobleem

Bericht door romavami » 20 feb 2021, 09:09

Dank je wel voor je reactie.

Ik ga die instelling direct aanpassen.

Groet, Rob
Creality Ender 3 v2 + Newbee on 3D print. :)

Plaats reactie