Wanneer je een laaghoogte van b.v. 0.12mm gebruikt dan is de zijkant nagenoeg glad en als je dan ook nog strijken op de bovenkant gebruikt voor de eind afwerking, dan heb je gewoon mooi een glad product volgens mij.eezacque schreef: ↑03 apr 2021, 13:35Ik vermoed dat je een PETG print nooit helemaal glad krijgt omdat het geen massief materiaal is, en de fijne textuur door-en-door loopt, van binnen en van buiten. Vijlen en schuren legt alleen maar de volgende laag textuur bloot. Er zal niet anders opzitten dan hier een vulmiddel te gebruiken. Wat gebruiken jullie hiervoor?
Afwerken PETG print?
- hardy
- Contacteer:
Re: Afwerken PETG print?
Groeten, Hardy
Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
-
- Contacteer:
Waarom heb je gekozen voor PETG ?
Als je ze print in ABS kun je ze hoogglans afwerken met aceton of MEK
Als je ze print in ABS kun je ze hoogglans afwerken met aceton of MEK
-
- Contacteer:
Ik zal degene die dit geprint heeft 'ns vragen of hij in een kleinere laagdikte kan printen, en of hij ook ABS kan printen.
-
- Contacteer:
Met heel veel vijlen, schuren en polijsten heb ik dit kunnen afwerken met een redelijke satijnglans; beter gaat het helaas niet worden.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Lastig te zien of het echt spiegelglad is? Van chemische meuk als MEK blijf ik liever uit de buurt...
-
- Contacteer:
Na een goede behandeling met MEK is het hoogglans.
Ik weet niet wat beter is: het inademen van de fijne schuurstof van PETG of het even inademen van een kleine hoeveelheid MEK omdat het hele proces in een gesloten metalen bus plaatsvind.
Maar ja dat moet je zelf maar bekijken.
Ik weet niet wat beter is: het inademen van de fijne schuurstof van PETG of het even inademen van een kleine hoeveelheid MEK omdat het hele proces in een gesloten metalen bus plaatsvind.
Maar ja dat moet je zelf maar bekijken.
-
- Contacteer:
Als je nat schuurt gaat dat schuurstof nergens naartoe...
-
- Contacteer:
Succes met het schuren
-
- Contacteer:
Dankjewel!