Printjes van wimprint

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Wimprint
Contacteer:

Printjes van wimprint

Bericht door Wimprint » 23 jul 2020, 09:29

Van internet geplukt, gewoon om te kijken of het allemaal lukt met de nieuwe printer en dit is dus het resultaat.

Afbeelding

wim
Groet Wim

Werk met een FlashForge Creator Pro en FlashPrint. PLA.
Nu ook met Elegoo Mars Pro en de Elegoo Mercury Plus
-
Met Blender en SketchUp maak ik de modellen. Het verven van de modellen doe ik met de airbrush en kwast
-
Woont in Wageningen

hardy
Contacteer:

Re: Printjes van wimprint

Bericht door hardy » 23 jul 2020, 10:09

Je kunt inderdaad verlieft worden op zo'n printer met dit resultaat.😍👍, maar kijk wel uit met internet files (b.v.thingiverse), de ontwerpen zijn lang niet allemaal goed, waardoor zomaar iets niet lukt en dan ga je dat weer zoeken in je printer of eigen fouten, ik zelf ontwerp zoveel mogelijk zelf, maar haal wel vaak de ideeën daar vandaan, en teken ze dan zelf opnieuw met ook nog eens wijzigingen naar eigen behoefte.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 23 jul 2020, 10:30

Bedankt Hardy

Mijn bedoeling is idd. om zelf de objecten te maken in Blender. Maar mss. is er nog een beter programma voor de objecten te maken.

Eerst maar eens een schaaltje om te zien of het schuin printen ook zo netjes is. Daarna iets waar ik pilaren onder moet hebben. Dan iets in 2 kleuren. Die ontwerpen haal ik dus van internet.
Daarna ga ik zelf aan het ontwerpen.

Dus nog genoeg te doen.
Groet Wim

-
Met Blender en SketchUp maak ik de modellen. Het verven van de modellen doe ik met de airbrush en kwast
-
Woont in Wageningen

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 23 jul 2020, 11:48

Dat ziet er uit om op te vreten. :D Gaaf zeg.
Hoewel ik Blender ook serieus geprobeerd heb en er veel mee gedaan kan worden, vooral renderen en animatie en meer, werk ik zelf graag met DesignSpark Mechanical van RS. Het is gratis en ongelofelijk gebruiksvriendelijk. Het zou te ver voeren om dat allemaal hier te bespreken. Het beste is om het programma te bekijken en er zijn verschillende tutorials over te vinden op You Tube.
Voor mij heeft het twee nadelen.
1e. Je kunt er geen tekst in verwerken, maar daar zijn omwegen voor te bedenken.
2e. Het werkt alleen met een actieve internet verbinding, maar je slaat je werk wel op je eigen computer op.

Ik heb er zelf een complete locomotief voor spoor 0 (1:45) mee getekend, compleet met spaakwielen, drijfstangen en zeer veel details.
DesignSparkM 5.0, Blender 2.83.0
Cura 4.8, Pronterface 1.6.0
Artillery Sidewinder X-1 v5 (0,4 mm nozzle)
Artillery Genius (0,2 mm nozzle)

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 23 jul 2020, 12:09

Hier de test om te kijken hoe de printer de schuine gedeeltes opbouwd.
Ben er zeker tevreden over.
Het bordje is 5,2 cm breed en 5 mm hoog

Afbeelding

Afbeelding

Frits ik ga zeker even kijken naar dat programma.
Bedankt voor de tip

Wim
Groet Wim

-
-
Woont in Wageningen

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 23 jul 2020, 13:17

Kijk dat is dan wel een groot voordeel, zo 'n kant en klare printer die het vanuit de doos meteen goed doet. En een printer in een enclosure heeft ook bepaalde voordelen en oogt meteen netjes. Mijn Anet moest ik zelf in elkaar schroeven en is niet meteen het meest fraaie ontwerp. Voordeel van een Anet is wel dat ze weing kosten en heel acceptabel printen. De keerzijde is dat je bij zelfbouw printers snel aan jezelf of de techniek gaat twijfelen als het printen niet goed gaat. Bij deze printer hoef je dat zeker niet doen. De resultaten van je eerste prints zijn echt vele malen strakker en beter dan ik in een half jaar prutsen en klungelen voor elkaar heb gekregen. Nu moet ik er natuurlijk wel bij vermelden dat ik vrij talentloos ben op het gebied van 3D printen
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 23 jul 2020, 13:25

Een zelfbouw printer durfde ik echt niet aan. Dus achteraf ben ik zeker blij dat ik voor deze printer heb gekozen.
Ik had niet verwacht dat het er vanaf het begin zo goed uit zou zien. Maar dit waren natuurlijk heel gemakkelijke objecten om te printen, dus nu ga ik voor wat moeilijker om te zien hoe die gaan.

Bedankt voor je reactie PrintEngineer
Groet Wim

-
-
Woont in Wageningen

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 23 jul 2020, 13:47

Wimprint schreef:
23 jul 2020, 13:25
Een zelfbouw printer durfde ik echt niet aan. Dus achteraf ben ik zeker blij dat ik voor deze printer heb gekozen.
Ik had niet verwacht dat het er vanaf het begin zo goed uit zou zien. Maar dit waren natuurlijk heel gemakkelijke objecten om te printen, dus nu ga ik voor wat moeilijker om te zien hoe die gaan.

Bedankt voor je reactie PrintEngineer
Om eerlijk te zijn had ik die stap ook beter kunnen maken. Toen ik voor 3D printen koos was ik kort daarvoor gestopt met mijn autohobby en zocht een nieuwe bezigheid. De combinatie van sleutelen en elektro (ben elektromonteur van huis uit en in een ver verleden ook nog rallyrijder geweest) zag ik het bouwen van een printer wel als leuk verzetje voor de wintermaanden. Wat ik toen nog niet wist is dat een Anet in een poep en een scheet in elkaar zit dus ben ik er maar iets mee gaan doen. En hoe dat is verlopen kan je in een ander topic lezen. Maar om een lang verhaal nog langer te maken, je hebt een hele goede keuze gemaakt door zo 'n mooi ding in huis te halen
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Janosik
Contacteer:

Bericht door Janosik » 23 jul 2020, 14:12

Die printjes zien er inderdaad erg goed uit!

Wat ik ook heel interessant vind om te printen met een nieuwe printer, is iets zoals getoond in deze video op 0:57

Om eigen spulletjes te ontwerpen, gebruik ik graag FreeCAD. In het begin is die nogal moeilijk, maar er zijn veel goede tutorials op YouTube. En eens je één en ander doorhebt, valt het reuze mee.
Kleine/simpele aanpassingen doe ik vaak met tinkercad.

Wimprint
Contacteer:

Bericht door Wimprint » 23 jul 2020, 20:35

Bedankt Janosik voor de tips. Ik zal er zeker naar kijken

Afbeelding
Hier had ik de bout met de brede kant op het bed moeten zetten, nu ging het helemaal mis en moest ik hem afbreken.
Een leer voor de volgende keer.

Afbeelding
Hier ben ik wel heel trots op een paard van 2.7 cm hoog. Ik heb nog geen gereedschap om het mooi af te werken. Bij het hoofd heb ik te weinig ondersteuning geplaats, vandaar dat het er niet goed uit ziet.

Maar voor de eerst dag in mijn leven met een 3D printer best tevreden.
Groet Wim

-
-
Woont in Wageningen

Plaats reactie