mislukte kerstbal

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
vincent1971
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door vincent1971 » 14 dec 2018, 17:13

https://www.thingiverse.com/thing:1871996

Deze werkt goed bij mij, de ander is een puinhoop geworden zoals je al zag. Een dikke laag brim eronder, bed op 85 graden en de nozzle op 230 graden. Snelheid is bij mij 40mm/s onderkant en 20mm/s bovenkant. Totale printtijd is zo rond de 6 uur.

Rob52
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 nov 2018, 12:35
Locatie: Gendringen
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door Rob52 » 15 dec 2018, 21:56

Dan was de mijne nog niet eens zo heel slecht als ik het zo allemaal lees.
Afbeelding

En na een beetje nabewerking

Afbeelding
Groeten, Rob.

Anet A8.

hardy
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door hardy » 15 dec 2018, 23:35

De aanhouder wint !! ;) zie er toch wel goed uit zo.

Hardy

3drob
Berichten: 919
Lid geworden op: 22 mei 2013, 13:08
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door 3drob » 16 dec 2018, 19:01

Hallo allemaal,

Toch blijf ik er bij dit is echt wel een moeilijke print!
Ik geloof er ook gerust in dat bijvoorbeeld tocht al een flinke invloed kan hebben op de print.
Ventilator net zo eender.
:geek:
Maar ja ze zijn ondanks dat niet slecht!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

hardy
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door hardy » 16 dec 2018, 20:00

Ik moest het natuurlijk ook even proberen, met dit resultaat, het is wel nog de eerste uitvoering, onderin tot ongeveer de helft ziet het er erg goed uit, maar dan worden de staafjes te wiebelig en beweegt de nozzle deze mee tijdens het printen waardoor de lagen niet meer op de goede plaats komen, ik denk dat het wel goed zou kunnen als er gericht support geplaats wordt waardoor ze stijver worden.

Afbeelding

Afbeelding

Hardy

3drob
Berichten: 919
Lid geworden op: 22 mei 2013, 13:08
Contacteer:

Re: mislukte kerstbal

Bericht door 3drob » 17 dec 2018, 11:20

Het is wel leuk, Het is nu een soort uitdaging geworden!
Wie krijgt hem zo mooi mogelijk uit de printer.

En wat die ondersteuning betreft ja maar kan natuurlijk ook fout gaan.

Zat zelfs te denken print twee halve. LOL ;)
Twee halve plus een oogje.

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jvt en 1 gast