Ponsmachine voor draaiorgel

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Dikkie3D
Contacteer:

Ponsmachine voor draaiorgel

Bericht door Dikkie3D » 27 okt 2018, 14:31

Ik heb een studiemodel gemaakt voor een ponsmachine diemet gcode aangestuurd gaat worden en dan gaatjes ponst in een papieren rol van 140mm breedt. De beige zijkanten met een easydelta van achatz gemaakt zijn nog iets te ruw, en de witte ponshouder en onderligger met een tronxy 100 gedaan. Daar ben ik wel tevreden over. Nu ga ik nog bestuderen hoe ik de papier transporteur eraan gaat breien.
Afbeelding

3drob
Contacteer:

Re: Ponsmachine voor draaiorgel

Bericht door 3drob » 30 okt 2018, 08:53

Een pittig werkstukje lijkt mij!
De onderkant los van de bovenkant moet evenwijdig heen en weer meegaan. Toch?
Zodat het papier er onderdoor kan glijden.

Succes met…
VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Dikkie3D
Contacteer:

Re: Ponsmachine voor draaiorgel

Bericht door Dikkie3D » 12 nov 2018, 12:58

Ik ben weer iets wijzer met mijn kapmachine idee. Nog steeds niet het resultaat wat ik graag zou willen. Bij elke print kom je erachter dat het wat slimmer kan. Ik gebruik nu nog draadeinde om de zijkanten bij elkaar te houden. Maar dat ga ik veranderen met geprinte afstandhouders. Ach zo blijf je leuk bezig tot het zakgeld weer op is.
Ondertussen nog bezig met mijn uitlaatspuwer. Eerste print is gedeeltelijk geslaagd. Van Gargoyle naar Cargoyle. :D
Deze duurde 18 uur bij een dikte van 0.3 mm snelheid op 60. ABS 230 graden horend en bed op 100 graden. De Gargoyle stl komt van Thingverse. Volgende maak ik iets rechter en rode leds in de ogen aangesloten op de remlichten. Tot zover mijn perikelen. Ik ga kijken of ik er foto’shoj kan zetten. Printze allemaal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie