Transparant

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Relicaddict
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2018, 11:13
Contacteer:

Transparant

Bericht door Relicaddict » 07 apr 2018, 21:44

Omdat dit gedeelte van mijn vliegtuig de cockpit bevat gaan we verder met transparant.
Het eerste wat ik gedaan had met transparante LPA was de propeller prop welke grandioos was mislukt, en dit wordt de 2de keer dat ik ermee print.
Had al een beetje gekeken hier en daar hoe het zit met printen en wat ik begreep is het gewoon testen en kijken wat er gebeurt.
Begreep dat er transparant en transparant was, en dat er geen lijn op te trekken is.
Straks de boel klaar is 70% verder de update ervan.

Print nu op 215c en headed op 55%.
En ja ik ben lui, gebruik al dagen het zelfde tape op de glazen plaat.
Ben overigens van plan om eens alleen op glas te gaan printen gezien de geluiden daarover erg goed zijn.

Afbeelding
Gr, Ton.

Relicaddict
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2018, 11:13
Contacteer:

Re: Transparant

Bericht door Relicaddict » 08 apr 2018, 00:29

Helaas ging hij op 50% een tikje naar rechts om era reden, maar maakt voor de stevigheid niet echt uit.
Daarnaast komt er toch een verflaag over en dan dat ene lijntje in de cockpit valt dan niet meer op.
Ook de temperatuur heb ik iets aangepast omdat het transparante dan net wat helderder wordt.

Afbeelding
Het is ook nog een beetje kijken hoe de ribbeltjes wat minder te krijgen.
Ik had er wat over gezien maar is we ff ontschoten.
Afbeelding
Tussenstand van de romp.
Afbeelding
Tussenstand van het gehele vliegtuig, richtingsroer staat er niet bij en de prop.
Afbeelding

Gr Ton
Gr, Ton.

phtvs
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:36
Contacteer:

Re: Transparant

Bericht door phtvs » 08 apr 2018, 10:00

Ziet er netjes uit.

Om de lagen wat dichter op elkaar te krijgen zodat je die ribbeltjes minder ziet, is volgens mij de layer height instelling. Bij mij staat die op 0.2 Ook de printsnelheid kan een rol spelen.
Maar misschien dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven?

Groet,
Theo
Groet,
Theo


Relicaddict
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2018, 11:13
Contacteer:

Re: Transparant

Bericht door Relicaddict » 08 apr 2018, 13:22

Hoi Theo,

De snelheid heb ik een beetje mee gespeeld van 30% tot 110% naar dat bracht niet veel verbetering.
De temperatuur had ik verhoogd zoals aangegeven in de beschrijving van het bouwmodel tot 230c wat de vloeiing van het materiaal ten goede zou komen maar helaas.
Op de afbeelding het onderste stuk had ik ook nog gemaakt op gewoon 100%, precies bij 95% begon het onding te haperen waardoor er een laag of 3 a 4 erg slecht met op sommige plaatsen geen hechting meer had.
Hiervoor ff snel een 3d pen besteld om dat op te vullen zodat ik niet dat hele stuk opnieuw hoeft te printen.
Had op verschillende pagina's al een beetje rondgevraagd en dat was de best optie zover.
Dat niet lukt nemen we epoxy of UV acrylhard wat ik allemaal heb liggen.
Blijf een beetje bezig zo.
Afbeelding.

Gr. Ton.
Gr, Ton.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast