Anet A6 print ineens heel hoekig

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
MrMory
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:41
Contacteer:

Re: Anet A6 print ineens heel hoekig

Bericht door MrMory » 05 jun 2019, 10:16

@Bobby goede tip, ik ga van de week even checken hoe de nozzle daadwerkelijk beweegt.

@3Dwim ik zal even een post doen in het welkom gedeelte ;)

@wim62 volgens mij is het bed goed geleveld, maar zal het even opnieuw checken. Nieuwe SD kaart heb ik nog niet gedaan en is een nieuwe slicer echt nodig als die het voorheen wel gewoon deed en ik die verder niet heb geupdate. Maar sowieso het proberen waard om het eventueel uit te sluiten, welke andere slicer raad je aan?

wim62
Moderator
Berichten: 221
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Anet A6 print ineens heel hoekig

Bericht door wim62 » 05 jun 2019, 10:28

Je zou repetier-host of slic3r kunnen proberen .

Gr Wim
Geheel omgebouwde Anet A6 met Tatara frame en quadcopters

hardy
Berichten: 235
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anet A6 print ineens heel hoekig

Bericht door hardy » 05 jun 2019, 15:01

Een andere slicer zal dit probleem niet oplossen, probeer dit gewoon hiermee op te lossen, anders maak je het je zelf extra moeilijk, ik denk zelf dat je de eerste laag gewoon te hoog hebt staan, waardoor het filament niet direct goed hecht, maar ziet het er in de slicer dan ook hoekig uit?. Als dat zo is dan is de STL niet goed gemaakt, dan is de resolutie te laag, want een cirkel b.v. bestaat uit allemaal rechte lijntjes en als dat aantal maar groot genoeg is, dan is het ogenschijnlijk een mooie cirkel.
De verschillen in slicers zitten meestal in andere kwaliteit details, maar eerst zal er, toch met welke slicer dan ook, een redelijk goede print uit moeten komen.

Hardy

MrMory
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:41
Contacteer:

Re: Anet A6 print ineens heel hoekig

Bericht door MrMory » 05 jun 2019, 21:47

Ik heb inmiddels alles nagelopen en underextrusion bleek inderdaad toch het probleem te zijn.
Naar mijn idee was bijvoorbeeld het bed goed gelevelt, maar toen ik het checkte kon die toch nog wel wat strakker.

Ben nu test print aan het draaien om te kijken of alles weer helemaal soepeltjes loopt, maar vooralsnog ziet het er goed uit.

Bedankt voor de feedback en de hulp!

Nu op naar betere print resultaten, en nog even wachten op wat replacement onderdelen die van AliExpress binnen moeten komen ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast