tekening klopt niet

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Ron1979
Contacteer:

tekening klopt niet

Bericht door Ron1979 » 24 mar 2020, 18:42

hallo

ik teken sinds kort met sketchup en heb al een tekening laten printen wat goed gelukt was
Afbeelding

Afbeelding

maar nu wil ik nog 2 laten printen,maar die jongen zei dat er iets mis is gegaan met tekenen maar wat?
in sketchup is het goed en als je in slicer kijkt klopt het niet
Afbeelding

Afbeelding

tekening 2

Afbeelding

Afbeelding

wie kan me helpen

gr ron

vincent1971
Contacteer:

Re: tekening klopt niet

Bericht door vincent1971 » 24 mar 2020, 18:49

Welke slicer gebruik je, welke printer heb je, welk profiel gebruik je....? *gaan we weer*

Ron1979
Contacteer:

Bericht door Ron1979 » 24 mar 2020, 18:57

ik print het zelf niet maar die jonge print met een Creality CR-10 V2 en het slicer programma weet ik niet en profiel ook niet.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 24 mar 2020, 19:10

In sketchup is het goed? Hoe weet je dat? Heb je Solid Inspector gebruikt? Je kunt zelf natuurlijk wel een aantal, of in ieder geval één, slicer bijvoorbeeld Cura installeren. Dan kun je voor je het een ander toestuurt het zelf controleren. Er zijn andere slicers dan Cura die ook een goede controle- en reparatiefunctie hebben. Vaak is hetgeen je toont het gevolg van een niet "waterdicht" ontwerp.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Ron1979
Contacteer:

Bericht door Ron1979 » 24 mar 2020, 19:30

dankjewel rob

ik ga hier mee aan de slag

gr ron

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 24 mar 2020, 19:47

Het is overigens niet zo dat elk ontwerp dat fouten aangeeft met Solid Inspector ook meteen niet goed print. Vaak geeft hij ook aan dat de fouten niet kunnen worden gerepareerd. Dan wordt vaak een deel of alles alsnog gerepareerd bij het exporteren naar een stl. file. Het is echter wel zo dat je van een ontwerp met fouten geen solid kunt maken. Wat mij ook is opgevallen dat bij Sketchup erg veel fouten voorkomen op het moment dat je "kleine" ontwerpen maakt. Althans dat geeft het programma soms aan. Je wordt dan geadviseerd om een factor 10 groter te ontwerpen. Beetje vreemd aangezien veel van de maatvoeringen in een soort van vector bestand zijn opgenomen anders kun je niet (bijna) onbeperkt schalen. En met kleine ontwerpen bedoel ik dan ook dingen in de orde van grootte die je op een 3D-printer print. Ik kan aardig overweg met Sketchup, maar het heeft soms rare kuren. Net als het importeren van een stl bestand dat dan een factor 1000 groter is als het origineel. Ik heb hier nog diverse andere programma's en denk er toch aan om me ook maar eens ergens anders in te gaan verdiepen, ook al betekent dit wel weer de nodige tutorials te moeten gaan volgen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 24 mar 2020, 22:08

Je voorbeeld uit sketchup klopt al niet.
Ik zie vele "hidden lines" op een curve die gewoon een curve moet zijn.
Ook zitten er binnen en buitenzijden van de "faces" door elkaar, de blauwe en grijze vlakken.

Houd ook rekening met een minimale wnddikte. ik heb ook perfecte (kuch) modellen gemaakt maar verslikte me in de wanddikte die wel correct was maar niet te printen.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Plaats reactie