Eerste succesvolle print!

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Thierry88
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2019, 12:02
Contacteer:

Re: Eerste succesvolle print!

Bericht door Thierry88 » 04 jan 2020, 21:58

https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... 15112.jpg
Met die hectspray bleef de print wel goed zitten en resultaat ziet er naar mijn idee zeer goed uit, wel nog wat golven in de print, zowel langs de X als de Y as, iemand een idee of daar een makkelijke oorzaak van kan zijn? belt te strak? te los?

wim62
Moderator
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Eerste succesvolle print!

Bericht door wim62 » 04 jan 2020, 22:14

Ik vindt het er goed uitzien .
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame en quadcopters.

Rob52
Berichten: 1217
Lid geworden op: 21 nov 2018, 12:35
Locatie: Gendringen
Contacteer:

Re: Eerste succesvolle print!

Bericht door Rob52 » 04 jan 2020, 22:18

Ik zie er niks verkeerds aan.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Maartenna
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jul 2019, 23:18
Contacteer:

Re: Eerste succesvolle print!

Bericht door Maartenna » 06 jan 2020, 17:37

gebruik gewoon een dun laagje pritstift werkt super

en heb je nooit geen geklooi meer dat je prints los komen doe het zelf op een bed van 60 graden

gaat echt super en kan je aantal prints gebruiken dan gewoon ff je plaat onder de warme kraan en hop helmaal schoon

zonder gedoe



Thierry88 schreef:
04 jan 2020, 19:02
nouja veel verder dan die eerste print kom ik niet.
nu al zeker 10 mislukte prints omdat de print loskomt van het bed
ik heb een borosilicate glasplaat met een 20x20 kapton sticker van 123-3d, deze maak ik schoon met schoonmaak ammonia, maar weet niet of dat het best is.
ik gebruik 210C voor het PLA en heb het bed geprobeerd op 60. 50, 45, en koud maar allemaal geeft niet een goed resultaat, of het laat gelijk los tijdens het maken van de eerste laag, of het laat wat later los en begint dan te "warpen" en komen verschillende delen los van het bed, het lijkt krom te trekken.

PrintEngineer
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 jan 2020, 13:32
Contacteer:

Re: Eerste succesvolle print!

Bericht door PrintEngineer » 06 jan 2020, 22:11

Ik ben nog volledig groen in de wereld van het 3D printen en heb in het begin ook best zitten stoeien met de hechting op het hotbed.
Uiteindelijk heb ik de stap genomen om het bed met schuurpapier (korrel 240) lichtjes op te schuren. En dat doet het tot nu toe erg goed.
De hoogteafstelling van de nozzle t.o.v. het bed heb ik warm gedaan, dus op bedrijfstemperatuur.
Daarbij gebruik ik geen A4tje maar een gekalibreerde voelermaat van het merk Hazet.
Bij het warm afstellen ben ik op 0,05 mm gaan zitten en maak het hotbed elke keer schoon met Isopropanol (industriële schoonmaakalcohol)
Het bed staat nu met het huismerk PLA van 123-3D op 55°C en ik extrudeer op 225°C met een snelheid van 50mm/s.
Tot nu werkt het uit de kunst en moet soms best wel moeite doen om het bed voor een volgend print goed schoon te krijgen.
Dus dit is wat voor mij goed werkt op het standaard Prusa A6 aluminium hotbed.
Met printen op glas heb ik nog geen ervaring

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast