Hollewand plug ?

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Caved
Contacteer:

Hollewand plug ?

Bericht door Caved » 09 okt 2019, 18:57

Hallos,

Een niet nader te noemen familielid kwam met de opdracht een afzuigkap op te hangen. Bij nadere
inspectie bleek het echter te gaan om een betegelde hollewand waar die dan aan zou moeten hangen.
Zou je zeggen jas er een paar hollewand pluggen in maar dat ging dus niet omdat de muur betegeldwas.
Uiteindelijk ben ik dan met dit design gekomen wat zowaar perfect werkt ook nog, ding zit muurvast
met M5 schroeven :D

Zo zie je maar weer dat een 3d printer erg makkelijk kan zijn. Zal de pluggen later ook ff op TV zetten.

Afbeelding

mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Re: Hollewand plug ?

Bericht door Rob52 » 09 okt 2019, 19:15

Mooi ontwerp en zal zeker z'n werk doen. En als je toch al een 3D-printer hebt staan dan nodigt dat natuurlijk uit om niet naar de winkel te gaan.

Maar waarom zouden hollewand pluggen uit de winkel niet werken? Die gaan toch gewoon door het gat in de wand met dezelfde diameter als de plug en de plug vouwt zich achter de wand uit bij het aandraaien van de schroef/bout.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 09 okt 2019, 19:30

Rob52 schreef:
09 okt 2019, 19:15
Mooi ontwerp en zal zeker z'n werk doen. En als je toch al een 3D-printer hebt staan dan nodigt dat natuurlijk uit om niet naar de winkel te gaan.

Maar waarom zouden hollewand pluggen uit de winkel niet werken? Die gaan toch gewoon door het gat in de wand met dezelfde diameter als de plug en de plug vouwt zich achter de wand uit bij het aandraaien van de schroef/bout.
Dank je Rob, nee normaal zou dat wel gaan maar doordat er ook tegels opzitten word de hollewand dikker en zijn standaard
klap pluggen te kort (kunnen dus niet uitklappen), en de grove schroef hollewand pluggen gaat al helemaal niet omdat de tegels
keihard zijn, draai je er dus niet zo maar in. Vandaar een niet zo standaard design.

mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 okt 2019, 19:34

Oke, duidelijk verhaal. Ik kon uit het plaatje natuurlijk nog geen maten afleiden. Maar zoals gezegd, als je toch een 3D printer hebt staan is dat toch wel eerder de uitdaging. 2 weken geleden voor in de garage ook maar een paar wandbeugels getekend en geprint in ABS. Had ik natuurlijk ook zo uit aluminium in de winkel kunnen kopen, maar dit is toch leuker 8-)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

speedster2001
Contacteer:

Bericht door speedster2001 » 09 okt 2019, 19:53

Kijk daar is ie ook voor bedoeld, niet alleen voor vaasjes en bootjes ;)

gr, Ries
Anet A6, Marlin 1.1.9, div mechanische upgrades, Cura 3.6, Octoprint, RPi3 en Camera V2, Ultrabase, Mosfets, 300W power, BLTouch, actieve fan aansturing vanuit Marlin, MKSGEN 1.4, SPI TMC2130 V1.1
Creality CR10S Pro in quiet mode.
http://www.hmr-audio.nl

Plaats reactie