Eeprom weg van SD kaart

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Plaats reactie
Dave_Zaandam
Contacteer:

Eeprom weg van SD kaart

Bericht door Dave_Zaandam » 13 jan 2021, 21:39

Ik heb van de week een BLTouch op mijn Ender 3 v2 geplaats en hierbij de firmware van Smith3D gebruikt. (Firmware V2.0.X.16 – Smith3D)
Echter zag ik dat de eeprom niet meer op mijn SD kaart wordt opgeslagen als ik store settings gebruik.
Wat dan weer inhoud dat de bed leveling niet opgeslagen wordt en dat resulteert dan weer in een nozzle die de glasplaat in gaat als ik de auto home doe na het aanzetten van de printer.

Iemand een idee waarom de eeprom niet op de SD kaart staat en hoe ik het voor elkaar kan krijgen om deze weer terug te krijgen?

Had al op YT gezocht, maar daar werd niet echt het probleem beschreven wat ik had. Wel dat er een bug zat in de Marlin firmware welke voor het zelfde resultaat zorgde.

Hoor het graag.
Printer: Ender 3 v2
Slicer: PrusaSlicer
Materiaal: PLA

Rob52
Contacteer:

Re: Eeprom weg van SD kaart

Bericht door Rob52 » 13 jan 2021, 21:43

Zal dan wel iets anders of nieuws zijn, maar geen van mijn printers met welke firmware en/of moederboard heeft ooit de gegevens van de Eeprom op m'n SD-kaartje opgeslagen. Die waardes staan gewoon in de Eeprom in de machine.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Dave_Zaandam
Contacteer:

Bericht door Dave_Zaandam » 13 jan 2021, 22:55

Lees op verschillende sites dat de Ender 3 V2 de eeprom niet in de machine opslaan, maar op het SD kaartje.
Ik ben sinds kort bezig met het 3D printen en zag opeens zo'n file op mijn sd kaart staan. Wist niet wat het was dus had het maar verwijderd.
Toen ik daarna weer wat instellingen had opgeslagen zag ik de file wederom op de sd kaart staan. Na het Googlen begreep ik wat voor file dat was en heb ik het laten staan.

Na de fireware upgrade is en het eeprom bestand verdwenen van de sd kaart (ook geen verborgen bestand) en worden de instellingen niet opgeslagen op de machine. Nu is mijn bed prima geleveld en heb blockers opde wielen staan dus levelen hoeft niet iedere keer, maar de standaards voor de temeratuur moet ik wel steeds in de slicer aanpassen omdat de printer net wat te laag staan.

Zodra ik dat doe en klik op save settings (met sd kaart in de printer) slaat hij het dus niet intern of extern op.
Printer: Ender 3 v2
Slicer: PrusaSlicer
Materiaal: PLA

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 13 jan 2021, 23:21

Weer wat geleerd :)
The stock firmware uses the SD card for this, but custom Marlin builds should be using the onboard solution.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Plaats reactie