STL file wordt niet volledig geprint

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Plaats reactie
Marc3105
Contacteer:

STL file wordt niet volledig geprint

Bericht door Marc3105 » 22 jun 2017, 16:15

Hallo,

Als hobby beoefen ik modelbouw en wou met mijn Anet A6 printer een NMBS seinpaal op schaal 1:87 te printen.
Op de site van sketchup warehouse had ik een 3D tekening gevonden van zo een paal en heb deze via de gratis versie van sketchup omgezet naar een stl file.
Via de cura printsoftware heb ik de paal in onderdelen opgesplitst en naar ongeveer de juiste schaal gebracht en wil hem printen maar ik vermoed dat sommige onderdelen te fijn zijn en niet kunnen geprint worden.
Normaal gezien zou de Anet A6 0.4mm kunnen printen.

Is er een mogelijkheid om het ontwerp aan te passen?
Ik heb al zitten experimenteren met meshmixer maar aangezien ik een nieuwkomer ben op gebied van 3D printing ben ik op de sukkel.

Alvast bedankt,

Marc

Henk B
Contacteer:

Re: STL file wordt niet volledig geprint

Bericht door Henk B » 01 jul 2017, 11:41

Als je de formaten en dimensies kent van de seinpaal, dan kun je hem ook tekenen in Freecad.
Het is wel even wat werk om het programma goed te leren maar je hebt er in de modelbouw dan bere veel plezier van.
Zelf (trammodelbouwer) gebruik ik Freecad en Cura voor gevelfrontjes van huizen, trammodellen etc.
De moeite van het leren van Freecad met behulp van de oefenfilmpjs op Youtube is echt de moeite waard!

Plaats reactie