Docy

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
TheDocy
Contacteer:

Docy

Bericht door TheDocy » 02 apr 2021, 22:43

Hallo allemaal!

Het is intussen een jaar geleden dat ons leven aangepast is door deze pandemie.
Ook ik moest toen verplicht tijdelijk stoppen met werken en kon niet tegen de schrijnende beelden van wat mijn Italiaanse familie meemaakte. Toen ik op het nieuws hoorde dat ook onze zorg een tekort had in veiligheidsmateriaal zag ik mensen helpen met 3D printen. My mind was blown. 3D printen was voor mij bekend van beelden van een aantal jaar geleden met toestellen die een arm en een been kostte.
Na snel googelen was het een no brainer om een Ender 3 pro en belachelijk veel plexiglas te kopen om de plaatselijke zorg kosteloos te helpen.

Een jaar en meerdere upgrades later heb ik terug tijd gevonden om te genieten van het printen. Maar het lukt niet meer. Geen idee als het aan de upgrades ligt maar we gaan door!

[EDIT] eerste "upgrade" was de alombekende speeddrive. Klipper volgde snel. Octoprint. Bigtreetech skr mini E3 v2.0. Natuurlijk bl touch. Een aantal titan extruders (clone & origineel). Uiteindelijk hangt er nu een Trianglelab DDE kit op (ik weet niet als ik hier links mag delen dus zal dit maar even laten).
Het probleem is voornamelijk dat ik niet meer precies kan printen. Dus structurele parts waar bv een m3 moer in moet passen lukt niet meer en dergelijk,.. Afwerking is ook slordig zodat ik geen strakke toplaag krijg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door TheDocy op 02 apr 2021, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

wim62
Moderator
Contacteer:

Re: Docy

Bericht door wim62 » 02 apr 2021, 23:00

Wat is het probleem dan ?
Is wel een vaag verhaal .
Gr Wim .

Anet A6 Tatara met bigtreetech skr v1.4
bigtreetech tmc2208 v3.0
bigtreetech tft 3.5 E3 v 3.9

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 02 apr 2021, 23:08

Hallo [hierhadjenaamkunnensstaan],

Misschien eerst even voorstellen wat je nu allemaal hebt aan printer, aanpassingen en zoals Wim62 al aangeeft wat het niet doet.
Helaas zijn er meer mensen die hier langs komen en melden dat hun printer het niet meer doet.
Vervolgens ontstaat er een vraag en antwoord spel om te achterhalen wat er bedoelt wordt en/of gebeurt, of juist niet gebeurt.

Wat ik ook wel zou willen weten is hoe dat plexiglas verhaal afgelopen is. Want er zijn meer acties geweest ivm corona maar van de meeste is niets meer vernomen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

TheDocy
Contacteer:

Bericht door TheDocy » 02 apr 2021, 23:22

wim62 schreef:Wat is het probleem dan ?
Is wel een vaag verhaal .
Aangepast, excuses.

TheDocy
Contacteer:

Bericht door TheDocy » 02 apr 2021, 23:24

3Dwim schreef:Hallo [hierhadjenaamkunnensstaan],

Misschien eerst even voorstellen wat je nu allemaal hebt aan printer, aanpassingen en zoals Wim62 al aangeeft wat het niet doet.
Helaas zijn er meer mensen die hier langs komen en melden dat hun printer het niet meer doet.
Vervolgens ontstaat er een vraag en antwoord spel om te achterhalen wat er bedoelt wordt en/of gebeurt, of juist niet gebeurt.

Wat ik ook wel zou willen weten is hoe dat plexiglas verhaal afgelopen is. Want er zijn meer acties geweest ivm corona maar van de meeste is niets meer vernomen.
Aangepast, excuses.

Jammer genoeg heb ik weinig steun gevonden. Ziekenhuizen hebben bedankt voor mijn faceshields omdat ze niet gemaakt waren in een gecontroleerde omgeving. Ik heb gelukkig wel een aantal bejaardentehuizen kunnen helpen!

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 07 apr 2021, 14:42

Hallo en Welkom!

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie