Even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
ReFillament
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door ReFillament » 07 jan 2019, 12:38

Hallo,

Ik ben niels en kom uit friesland. Ben al enige tijd geintreseerd in 3d printing en zie de toekomst hier zeker van in. Ik heb onlangs het kickstarter project “obsidian” gesteund maar de printer laat erg lang op zich wachten. En denk ook niet meer dAt ik deze printer ga zien.

Het had mijn eerste eigen printer moeten worden. Misschien dat jullie wat advies kunnen geven over een leuke goede printer tot ongeveer 400 euro.

Dan kan ik beginnen met ervaring opdoen zodat ik mezelf ook meer op dit forum kan laten horen.

Alvast bedankt voor de hulp.

hardy
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door hardy » 07 jan 2019, 13:12

Welkom op dit forum en heel veel lees plezier gewenst.
Tot €400,- is er al wel veel te krijgen waar je een goed resultaat mee krijgt. je kunt kiezen voor een kant en klare of een bouwpakket, bij een bouwpakket leer je wel veel beter de techniek die achter het 3d printen zit, maar je moet wel zin hebben om je daar in te verdiepen.
Hier wat ideeën:
Anicubic i3 mega, Ender 3 (geen pro, brengt niet veel extra en is wel duurder), 4max, deze laatste heeft een beetje mijn voorkeur vanwege het staande bed en kubus form waardoor makkelijker is om mooi af te sluiten voor ABS, maar moet je wel zelf in elkaar zetten, er zijn er uiteraard nog veel meer, maar deze ken ik een beetje uit diverse reviews waarvan ik dan ook even de techniek even goed beken heb.

Hardy

ReFillament
Contacteer:

Bericht door ReFillament » 07 jan 2019, 14:31

Bedankt voor je feedback, ik zal me er eens in gaan verdiepen. Als nieuweling is het allemaal even weer in me opnemen de termen en woorden ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 07 jan 2019, 20:04

Hallo Niels,

Welkom op het forum!
Misschien is het een idee om een apart Topic te starten met die vraag.
Ik zeg alvast wel ik ben voorstander van de Prusa achtige printers!
Maar daar heb je ook best nog veel keuzes in en dus……
:thumbsup:
VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie