Groeten uit Beesd/Beemster

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Ahjwinth
Contacteer:

Groeten uit Beesd/Beemster

Bericht door Ahjwinth » 23 sep 2018, 20:08

Hallo mede 3d printers.

Ik ben Alex uit de Beemster, 41 jaar en woonachtig in Beesd of de Beemster. Werkzaam als Regional Technical Manager voor een fabrikant van Gasturbines en centrifugaal compressoren voor het transportern van aardgas.
Voorheen werkzaam als monteur om deze machines in bedrijf te stellen, onderhoud en storing te zoeken. Zowel aan land als op zee.

Ik mis het techinsche aspect en uitdaging in de functie als manager en daarom ben ik thuis veel aan het knutselen. Nu bezig om een RC modelzeil boot te bouwen. Helaas miste daar een aantal onderdelen en ipv deze te kopen leek mij 3D printen een goed alternatief en leuke uitdaging om deze techniek ook te beheersen.
Via een NL webwinkel een Anet A6 gekocht. Alereerst een aantal upgrade onderdelen aan het uitprinten en als de printer volledig functioneerd de onderdelen voor de zeilboot maar eens gaan printen.

Tot snel op het forum!
Anet A6, 2 Mosfets en een aantal andere modificaties, orgineel Hotend. Hypercube Evolution in aanbouw

Robbel2005
Contacteer:

Re: Groeten uit Beesd/Beemster

Bericht door Robbel2005 » 24 sep 2018, 06:09

Welkom Alex met je Anet A6!
Er zitten hier toch al wat mensen met een Anet A6 waaronder ikzelf. Het is geen dure printer maar met wat geknutsel en upgrades kan je resultaten behalen die je niet zou verwachten voor een toestel van 155 euro. Veel succes gewenst en indien nodig zal je hulp vinden in het forum.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 24 sep 2018, 08:55

Hallo Alex,

Trek je jas uit en kom er bij zou ik zeggen, welkom!
en een Anet A6 ja daar moet wel wat mee te doen zijn.
Lees mee en schrijf gerust ook als je vragen hebt.

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Ahjwinth
Contacteer:

Bericht door Ahjwinth » 24 sep 2018, 09:14

Bedankt Rob en Robbel, Ik ben al begonnen met het printen van verschillende upgrades. Maar het duurt nog wel even voordat alles klaar is. Sommige onderdelen kosten wat tijd.
Ondertussen een e3d V6 imitatie besteld en USBASP om de Marwin firmware te installeren. Helaas lukte het niet om de Bootsector te upgraden via de USB poort met Arduino IDE van de Anet controller. Maar even wachten tot de programmer is aangekomen dan gaan we hier mee verder.
Anet A6, 2 Mosfets en een aantal andere modificaties, orgineel Hotend. Hypercube Evolution in aanbouw

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 24 sep 2018, 09:36

Hoi Alex.
Hartelijk welkom op dit gezellige Eeehhh AnetAx forum (grapje), nee hoor het is natuurlijk 3d Printer forum. Veel plezier hier en veel leerzaamheid. Aan mij zul je niet veel hebben want al dat geknutsel aan de printer zou me gek maken. Gelukkig heeft ieder zijn ding en dus blijft het leuk en gezellig hier. Succes.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 24 sep 2018, 11:04

Ahjwinth schreef:
24 sep 2018, 09:14
Ondertussen een e3d V6 imitatie besteld en USBASP om de Marwin firmware te installeren. Helaas lukte het niet om de Bootsector te upgraden via de USB poort met Arduino IDE van de Anet controller. Maar even wachten tot de programmer is aangekomen dan gaan we hier mee verder.
Kijk eens hier voor de instructies om optiboot te flashen op de anet A6. Wel op je usbasp programmer wachten!

viewtopic.php?f=22&t=2672
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie