Hallo

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
evbeurdn
Contacteer:

Hallo

Bericht door evbeurdn » 28 aug 2018, 21:24

Hi,

ik kreeg een mailtje via het reprap forum van 3D Rob die meldde dat hij ook hier actief was. Dus me maar even aangemeld.

Ik heb met zoon nummer 4 in 2013 op zijn verzoek een eerst Prusa I3 gebouwd met materialen uit China en van de Hornbach.
Dat was een leuke ervaring en zoonlief, toen 14 werd behoorlijk handig van dat gefriemel, dus daarna hebben we een Ultimaker 1 gemaakt, met materiaal uit China, Hornbach en het witte triplex van de Karwei. Ding heeft nooit echt super gewerkt, 3 mm filament door de bowden tube persen wilde niet goed lukken. Ik bouw hem nu om naar 1.75.
Daarna wilde mijn zoon voor zijn eindproject VMBO een Mendelmax 1.5 bouwen, dus die staat er ook nog. Superstevige en heel betrouwbare printer. Vorig jaar begon de 2013 printer wat krom te trekken door de spanning op de riem van de x-as en daarom heb ik die omgebouwd naar een Mk2, toen ik bijna klaar was maakte Prusa een 2S versie, dus de boel maar weer aangepast.
Printer is goed gelukt en ik heb de originele Prusa firmware omgeschreven voor de Ramps 1.4 want de oorspronkelijke electronica (Rambo) was me te duur. Het originele printed bed was nog niet te krijgen, dus die heb ik met hulp van een collega nagemaakt, een 3 mm aluminum bed, met koperen inlays waar de benaderingsschakelaar zich kan calibreren.
En nu heeft Prusa een MK3 uit, ik heb nog genoeg onderdelen rondslingeren om een poging te wagen, dus ik bouw nu van scratch de Prusa MK3.

Mijn naam is Eric, ik ben 55 en werkzaam in de technische sector.
Ik ontwerp sinds vorig jaar in Fusion 360 en ben druk bezig om scratch build CNC te ontwerpen, vol met Chinese onderdelen en 3D printable verbindingsdelen.

kaphaak
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door kaphaak » 28 aug 2018, 22:21

Hoi Eric.

Heel verhaal enne weer een plek om naar het geklets van Rob te luisteren :P Alle gekheid op een stokkie, welkom en veel plezier hier.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 29 aug 2018, 11:29

Heb zelf een frankenbot ( soort van portaalfrees ) gebouwd. SBR16 geleidingsrails nema 23 en nema 17. Wil nog een nieuwe versie gaan bouwen m.b.v. deze. Geheel is getekend in Rhino maar de nieuwe versie wil ik tekenen in Fusion 360.
De frankenbot is voor een leek zoals ik wel te bouwen. Zitten wel haken en ogen aan maar daar kwam ik al vrij snel achter.
Afbeelding

Afbeelding

Resultaten vallen me niet tegen. Haal ongeveer een nauwkeurigheid van < 4%
Afbeelding
Laatst gewijzigd door vincent1971 op 30 aug 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 29 aug 2018, 13:18

Hallo Eric,

Leuk dat je ook hiernaartoe bent gekomen!
Ik hoop dat je het hier ook leuk gaat vinden en ik denk dat ook jou kennis hier een toegevoegde waarde is.
:arrow: Dus hartstikke welkom! (En jahaaa nu zal je het weten! voortaan mijn geklets!!! :twisted: )

VrGr 3D Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

GadgetPrint
Contacteer:

Bericht door GadgetPrint » 30 aug 2018, 11:43

Al heel wat ervaring, welkom op het forum!

Plaats reactie