Ik heb een klein draaiorgeltje die op papieren rollen met gaatjes erin zijn deuntje laat horen.
Nu dacht ik om het orgeltje digitaal te maken. Maar zocht naar een oplossing om niet mijn orgeltje teveel te verbouwen.
En zo kwam ik op het idee om er een extra brugje op te bouwen met solenoids die de gaatjes open en dicht laten gaan.
3d printen leek me wel iets om te gebruiken. Dus voor 75 euro een Tronxy 100 op marktplaats gekocht. Niet wetende dat 3d printen ook een koorts kan zijn. De Tronxy was ontregeld, maar met veel proberen en youtube kijken toch heel goed aan te praat gekregen. Met mooie resultaten. Alleen een bedje van 12 bij 14 centimeter kon ik niet goed mee uit de voetjes.
Gekeken naar een groter bed kon ik voor 75 euro een Delta kossel kopen. Alleen die was ook aan revisie toe. Bij de chinees spulletjes besteld maar dat duurde en duurde maar en schoot niet op. Tot ik op marktplaats een Achatz easydelta met laptop kon kopen. Inmiddels ook een beetje geleerd om met freecad te tekenen en inmiddels voor anderen allerlei vervangings onderdeeltjes geprint. Van hoekjes van een exclusieve paraplubak tot aan nieuwe hakjes voor de pumps van mijn vrouw. En ik heb nog allerlei plannen. Voor mijn orgeltje wil ik een nieuw model ponsmachientje en nieuw type orgelpijpjes maken. En voor de uitlaat van mijn auto zou ik graag een drakenkop als spuger willen printen. Daar heb ik op thingeverse al een mooi model zien staan als waterspuger. Die wil ik nog eens gaan uitprinten. Dus nog plannen zat.
Groetjes Dirk.