Weer een nieuwe

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
KugelFanger
Contacteer:

Weer een nieuwe

Bericht door KugelFanger » 14 jul 2018, 00:38

Hey Hallo,

Zoals me al een aantal voor zijn gegaan (en wel zo netjes is om te doen) stel ik me bij deze voor.

Ik heet Teun Veldman.
Ik woon in het mooie twente, en ik ben werkzaam in duitsland als MTA "Medizinisch Technischer Analyst" of op zijn nederlands klinisch chemisch analist.

Ik zelf heb geen 3D printer en ook eigenlijk nog nooit mee gewerkt echter heb ik er wel altijd interesse in gehad, maar mede door de grote aanschaf prijzen toch maar niet gedaan. Nu is er in de laatste jaren veel vooruitgang geweest in deze techniek en ook zeker een heel stuk goedkoper geworden voor zelfs 150 euro (Hero101, blijkt ontzettend brak te zijn maar toch) en de net iets duurdere anet A8/A6 die redelijk print, maar toch niet je van het is.

Eigenlijk kwam mijn hernieuwde interesse voor 3d printers toen er bij mij op m'n werk Analyse straat (eigenlijk 2) vervangen werden en ik stepper motors zag zitten. Uiteindelijk heb ik de monteur gevraagd of ik deze stepper motors mocht hebben...nouja laat ik zeggen dat ik nu zo'n 30 stepper motors thuis heb (verschillende maten). Ik moet nog kijken of deze geschikt zijn maar dat is een vraag voor een andere keer. Ik heb altijd al interesse gehad in techniek, een soldeerbout thuis heb ik dus wel (en de nodige andere dingen). Het klooien en pielen met een 3D printer zie ik wel zitten.

Ik hoop hier het een en ander te leren, en hopelijk gebruikt te maken van jullie kennis. Verder hoop ik jullie forum een beetje te komen versterken (na dat ik natuurlijk het nodige heb geleerd)

nouja dat was het wel zo'n beetje.
Gr Teun

kaphaak
Contacteer:

Re: Weer een nieuwe

Bericht door kaphaak » 14 jul 2018, 07:21

Hoi Teun.

Welkom hier. Heel verhaal heb je, ik neem aan dat je nu zelf die printer wilt gaan bouwen tenminste ik vermoed dat je daarom die steppermotors hebt. Ik wens je in elk geval veel succes en veel leerzaamheid hier.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 14 jul 2018, 07:34

HEEEeee Hallo Teun,

Ja kom er gezellig bij.
Hartstikke welkom hier in het forum!
klinisch chemisch analist geen domme jonge dus nou dan moet het gaan lukken toch.
Gooi strakjes de vragen die je hebt er uit er zitten hier best mensen die weten zat.
En je neigt naar zelfbouw ja kan ook, maar die KITs van tegenwordig zijn ZO goedkoop dus ja…

(hoowww Ronald was me net voor zie ik nu!) ;-)

Ik zou zeggen kom binnen!
VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 14 jul 2018, 10:07

Hoi Teun,

Welkom, en de meeste mensen kopen een printer om een grotere/betere printer te maken.
En over de prijs is van alles te zeggen, de mijn (chinese i3) koste met verzendkosten €90 en doet het prima.
Gr, Ton.

KugelFanger
Contacteer:

Bericht door KugelFanger » 14 jul 2018, 12:46

Bedankt voor het warme welkom, en zoals de meeste hier al goed hebben geraden ben ik inderdaad eigenlijk aan het denken om een printer compleet zelf te bouwen om eigenlijk 3 redenen. Dus ik ga straks nog even zo'n topic typen

1: Aangezien ik (nog) niet veel verstand heb van 3d printen hoop ik met het bouwen meer inzicht te krijgen, en zo dus ook gedeeltelijk de kennis te krijgen om eventuele fouten op te kunnen lossen (die ik zekerweten ga tegen komen)

2: Graag wil ik zelf in de hand houden wat ik wel en niet voor mijn printer gebruik. Zo hoop ik enigszins de kans te verkleinen op gevaarlijke situatie's, Ik noem even de Anet A8 als voorbeeld aangezien die redelijk wat veiligheids upgrade's nodig hebben om "veilig" te zijn.

3: Ik bouw/repareer graag mijn eigen dingen. En voor mij is het dus een mooi concept om een 3d printer zelf te bouwen, die mij enigszins gaat helpen bij het bouwen van andere dingen.
Relicaddict schreef:
14 jul 2018, 10:07
Hoi Teun,

Welkom, en de meeste mensen kopen een printer om een grotere/betere printer te maken.
En over de prijs is van alles te zeggen, de mijn (chinese i3) koste met verzendkosten €90 en doet het prima.
hmm 90 euro, dat is wel heel goedkoop. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Ik moet eerlijk zeggen dat ik alle 3d printer onder de 150 euro zowiezo al heb afgeschreven. Mischien ook een optie als begin om uiteindelijk mijn eigen printer mee te bouwen.

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 14 jul 2018, 16:04

Hoi Teun,

Deze, beetje zoeken voor eentje met gratis verzendkosten.
Zit een A8 bord in.

https://nl.aliexpress.com/item/2018-NIE ... autifyAB=0
Gr, Ton.

Plaats reactie