Even voorstellen, Marco uit Almere

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
bluemaster
Contacteer:

Even voorstellen, Marco uit Almere

Bericht door bluemaster » 01 mar 2018, 13:34

Hallo allen.

Ik ben Marco, 46 jaar,woon in Almere, getrouwd met de mooiste vrouw van west Europa, twee kids, van elke smaak één. Yoran van 13 en Lynn van 11.
As we speak is er een Anycubic i3 Mega onderweg, die komt morgen (2 maart 2018).
Het is mijn eerste 3D printer. Best getwijfeld tussen een Crality CR-10S en de Anycubic. En hoewel de CR-10 natuurlijk groter print, leek mij de i3 Mega een iets betere beginner printer. Mede door de ultrabase. En de i3 was op dit moment een mooie aanbieding en viel in mijn spaarbudget. :D
Anycubic i3 Mega

3drob
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Marco uit Almere

Bericht door 3drob » 01 mar 2018, 16:52

Hallo Marco,

Mooiste vrouw:
kon ik dat ook maar zeggen maar nee ik heb hier een kleine toverheks –
ook twee draken van kinderen ik heb dus wel een sprookjes huuwelijk dat dan weer wel!
;-) LOL!
Kom er gezellig bij Marco en hopen dat je strakjes zonder al te veel moeite er een eerste print uit spuugt.
Het vooruitzicht is dus leuk.
kom binnen!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 01 mar 2018, 19:20

Hoi Marco.

Leuk joh, je eerste 3D printer. Dit moet je natuurlijk wel ook je zoon leren want dat geeft hem straks toch wel een voorsprong op de andere kinderen. Deze technieken zijn de toekomst van vele zaken. Ik hoop dat je vele mooie prints gaat maken, succes en veel leerzaamheid hier.

Groet Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

bluemaster
Contacteer:

Bericht door bluemaster » 15 sep 2018, 10:47

Inmiddels een paar maanden verder en de Anycubic i3 Mega doet het uitstekend. Ergens eind van het jaar ga ik hem flink upgraden, TMC2208 drivers er in, stille fans, voeding en moederbord beter en stiller koelen, betere lagers en misschien een andere hotend. Ben de onderdelen aan het verzamelen zodat ik straks in één keer alle upgrades kan doen. Tot nu toe alleen REAL PLA filament gebruikt, maar zojuist eens een rol HobbyKing PLA besteld, reviews zijn positief en een heel stuk goedkoper dan de REAL rollen die ik bij reprapworld heb gekocht. Dus ik ben benieuwd hoe dit Filament bevalt. Ook sinds twee weken octoprint aan de praat, en er is een relaisboard onderweg om de PSU control plugin te gebruiken. Die schakelt de printer uit als na de print het bed en hotend zijn afgekoeld naar een zelf in te stellen temperatuur. De printer schakel ik nu al via home automation en een Sonoff dual, dus de relais gaat straks die schakelaar bedienen. Al met al heel erg blij met deze printer en met deze verslavende hobby. :)
Anycubic i3 Mega

Plaats reactie